Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه اجتماعی ـ مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در سال 1360 اولین نماز جمعه شیراز را اقامه كرد و آخرین نماز جمعه به امامت ایشان نیز در سال 1387 در شیراز اقامه شد.

به گزارش ایكنا از فارس، 29 آذرماه جاری مصادف با دومین سالگرد مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده اسبق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه فقید شیراز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحوم آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، دومین امام جمعه شیراز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود كه بعد از شهادت آیت‌الله سیدعبدالحسین دستغیب در سال 1360 از سوی امام راحل به این سمت منصوب شد.
آن عالم فقیه در دوره اول و دوم خبرگان رهبری به نمایندگی از مردم فارس به مجلس خبرگان راه یافت و پس از فوت امام راحل به عنوان اولین مخالف شورایی شدن رهبری سخنان مؤثری را در این مجلس ایراد كرد كه در نهایت به انتخاب رهبری منجر شد.
آخرین نماز جمعه شیراز به امامت آن عالم ربانی نیز در سال 87 انجام شد و بعد از ایشان، مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی به‌عنوان امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب شد.
مرحوم آیت‌الله حائری سرانجام در 29 آذرماه سال 1396 بعد از طی یك دوره بیماری در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان قم دار فانی را وداع گفت كه مراسم تشییع و خاكسپاری آن مرحوم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم انجام شد كه آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی، از مراجع تقلید شیعیان بر پیكرش نماز خواند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت

آفتاب‌‌نیوز :

معصومه حائری فرزند مرحوم آیت‌الله شیخ مرتضی حائری و از خاندان آیت الله شیخ عبدالکریم حائری بنیان گذار حوزه علمیه قم است.

او با آیت الله شهید مصطفی خمینی ازدواج کرده و عروس ارشد حضرت امام خمینی (س) است.

به گزارش جماران، خانم معصومه حائری در تاریخ ۱۷ فروردین ماه سال ۱۳۳۳ با حاج آقا مصطفی خمینی ازدواج کرد، وی در ابتدا علاقه‌ای به ازدواج نداشتند، اما با توجه به شرایط آن دوران به توصیه پدرشان و بعد از ملاقات حاج آقا مصطفی به ازدواج با وی رضایت می‌دهند و بعد از گذشت یک سال به عقد او در می‌آیند. 

حاصل ازدواجشان ۴ فرزند بود، دو تن از فرزندانشان در کودکی از دنیا رفته اند و یک پسر به نام حسین و یک دختر به نام مریم دارند.

وی در دوران تبعید حضرت امام (س) و حاج آقا مصطفی در عراق حضور داشتند و همسرشان را همراهی می‌کردند.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • معصومه حائری، عروس امام خمینی درگذشت
  • همسر شهید آیت‌الله سید مصطفی خمینی درگذشت
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • عروس امام خمینی(ره) درگذشت
  • عروس بزرگ امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • عروس امام خمینی درگذشت
  • عروس امام خمینی درگذشت /معصومه حائری که بود؟
  • فوری/عروس امام خمینی درگذشت
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود