Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@18:04:15 GMT

دستگیری شکارچیان غیرمجاز درحاشیه اثر طبیعی ملی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۱۴۸

دستگیری شکارچیان غیرمجاز درحاشیه اثر طبیعی ملی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: در جریان عملیات گشت و پایش محیط‌بانان در حاشیه اثر طبیعی ملی دریاچه تار و هویر، سه نفر شکارچی غیرمجاز دستگیر و دو قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.

محمد فریدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اعلام این این خبر اظهار داشت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند روزگذشته حین گشت وکنترل حواشی دریاچه تار، در حال دوربین‌کشی یک گروه شکارچی غیرمجاز را در ارتفاعات مشاهده کردند که پس از مدتی از حوالی محل این شکارچیان صدای شلیک 6 الی 7 گلوله شنیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه محیط‌بانان پس از ساعت‌ها کمین و تحت نظر داشتن متخلفان در نهایت نیمه‌های شب به محض فراهم شدن امکان دستگیری شکارچیان را قبل از اقدام به شکار دستگیر کردند، افزود: از متخلفان تعداد دو قبضه اسلحه شکاری شامل یک قبضه اسلحه برنو دارای مجوز حمل و یک قبضه سلاح 270 فاقد مجوز به همراه سایر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: شکارچیان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند با بیان اینکه با گشت، پایش و کنترل مستمر محیط‌بانان در دریاچه تار و هویر این منطقه برای شکارچیان نا امن است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف شکار و صید ضمن کشف و ضبط شکار و ادوات آن برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مانند شکار و صید پرندگان و حیوانات وحشی موضوع را با شماره تلفن های 76343738 اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست دستگیری شکار شکارچی غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اشنویه گفت: در راستای برنامه‌های آموزشی  که به مناسبت بزرگداشت هفته زمین پاک در خانه محیط زیست  شهرستان اشنویه برگزار شد از یک دانش آموز فعال زیست محیطی و حافظ حیات وحش تقدیر به عمل آمد.

 کریم خضری افزود : این دانش آموز با عیدانه‌ های خود یک  یک بال پرنده شکاری شاهین را خریداری کرده و به اداره محیط زیست تحویل داده است که این پرنده در دامان طبیعت رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد