Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ادامه اختلاف نظر‌ها میان جناح‎های سیاسی عراق بر سر انتخاب نخست وزیر احتمالا قدرت را در پایان هفته جاری به دستان برهم صالح، رئیس جمهور این کشور بسپارد. تاریخ انتشار: 12:56 - 25 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۷۴۶۲ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ بحران تشکیل کابینه در عراق همچنان ادامه دارد و تنها ۳ روز تا پایان مهلت تعیین شده در قانون اساسی برای تشکیل کابینه توسط فراکسیون اکثریت پارلمان، فرصت باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهم‌ترین تحولات عراق در ساعات اخیر عبارتند از:
*تداوم ناآرامی‌ها در چند شهر عراق
معترضان عراقی در استان «بابل» با مسدود کردن ساختمان دانشگاه این استان از ورود کارکنان و اساتید به این ساختمان جلوگیری کردند.
معترضان در شهر «دیوانیه»، نیز اقدام به تعطیل کردن ساختمان‌های اداری مانند بیمارستان‎ها، اداره مالیات و شهرداری کردند.
*وضعیت در بغداد آرام است
وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای وضعیت امنیتی در بغداد را مطلوب اعلام کرده و گفت "امنیت و آرامش کامل در بغداد برقرار است."   *نابودی بقایای داعش در استان دیاله و صلاح الدین
ارتش عراق چهار منطقه حضور بقایای گروه تروریستی داعش را در استان «دیاله» در مرز با «صلاح الدین»، بمباران کرد.
یک مقام عراقی گفت: "این اقدام در پی تحرکات مشکوک سلول‌های داعش انجام شد و اطلاعاتی از خسارات و تلفات آن‌ها در دست نیست. "
*تاکید پارلمان عراق بر تعیین نخست وزیر در مهلت قانونی
کمیته حقوقی پارلمان عراق اعلام کرد که "مهلت تعیین شده در قانون اساسی برای تشکیل کابینه قابل تغییر نیست. "
      • بیشتر بخوانید: هفته سرنوشت ساز برای عراق السودانی جانشین المهدی می‌شود؟
این کمیته در ادامه بر حفظ تعهد به مهلت اعلام شده در قانون اساسی عراق برای انتخاب نخست وزیر تاکید کرد.
*ادامه اختلاف نظر‌ها در مورد نامزد نخست وزیری
در حالی که نام «محمد شیاع السودانی»، همچنان به عنوان اصلی‌ترین گزینه نخست وزیری مطرح است، جناح‌ها و گروه‌های پارلمانی همچنان اختلاف نظر‌های گسترده‌ای در مورد نخست وزیر آینده عراق دارند.
از سوی دیگر، معترضان عراقی ضمن اعلام مخالفت با نامزدی نخست وزیری، بر انتخاب افراد مد نظر خود تاکید دارند.
عراق که از ۲ ماه پیش تاکنون شاهد اعتراض‌هایی است، در پی استعفای «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر با بحران تشکیل کابینه نیز مواجه شده است.
فرصت «برهم صالح»، رئیس جمهور این کشور به فراکسیون اکثریت عراق برای تشکیل کابینه، پنجشنبه این هفته پایان می‌یابد و براساس قانون اساسی در پایان این فرصت، رئیس جمهور عهده دار وظایف نخست وزیری خواهد بود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات عراق تحولات عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!

اتهام زنی و سوءظن در کابینه رژیم اسرائیل پایان ندارد به طوریکه یکشنبه شب نخست وزیر این رژیم وزیر جنگ را به افشای اطلاعات حساس متهم کرد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل «یوآو گالانت» وزیر جنگ را به افشای اطلاعات از جلسات حساس در جلسه اخیر کابینه امنیتی متهم کرد.

در این نشست شماری از وزرا و سران دستگاه‌های نظامی اسرائیل نیز حضور داشتند. پیشتر یوآو گالانت به نتانیاهو گفته بود که در حال آسیب زدن به امنیت اسرائیل است. 

در روز‌های گذشته گزارش‌های متعددی از اختلاف در میان اعضای کابینه جنگی نتانیاهو در رسانه‌های اسرائیل منتشر شده است. «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز به انتقاد شدید از گالانت پرداخت.

بن گویر از نتانیاهو خواسته تا گالانت را برکنار کند. او گفت: «تصمیم وزیر جنگ برای تخلیه و تخریب ساختمان‌های مزرعه گال یوسف، نشان‌دهنده حماقت وحشتناک، سردرگمی اخلاقی، حماقت امنیتی و نقض قوانین است.»

بن گویر همچنین افزود: «به جای ایجاد و همراهی با گسترش مزارع بیشتر و گسترش شهرک‌های یهودی، تسلیم دشمن می‌شویم، زمان آن فرا رسیده است که نخست وزیر به فکر جایگزینی گالانت باشد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • جزییات تفاهم نامه ۴ جانبه بغداد
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • سفر قریب الوقوع اردوغان به عراق پس از ۱۳ سال