Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصیب امیری دوشنبه در نشست خبری گفت: معرفی ظرفیت‌های توریسم سلامت استان فارس و شهر شیراز در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس در دستور کار قرار گرفته است و بر همین اساس آژانس ‌های گردشگری و فعالان بخش سلامت و مراکز درمانی استان نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی ادامه داد: زمینه حضور آژانس‌های هواپیمایی، مسافرتی و فعالان گردشگری سلامت از کشورهای همجوار از جمله عمان در این نمایشگاه فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس اعلام کرد: برای اولین بار در این دوره نمایشگاه پارس علاوه بر موزه‌های دولتی ،مجموعه داران بخش خصوصی نیز حضور خواهند داشت و به معرفی موزه‌های این استان اقدام میکنند و همچنین در این نمایشگاه مناطق آزاد، اتاق بازرگانی فارس و شهرداری شیراز نیز حضور دارند. 

امیری اضافه کرد: یازدهمین نمایشگاه گردشگری سلامت از سه شنبه ۲۶ آذر تا ۲۹ آذر  ۹۸ به مدت ۴ روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای عموم بازدیدکنندگان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس در شیراز است.

او با بیان اینکه ۱۱۰ غرفه گردشگری و ۱۳۴ غرفه صنایع دستی در این نمایشگاه دایر خواهد بود،گفت: سالن حافظ نمایشگاه بین‌المللی فارس و همچنین ۷۰۰ متر مربع از فضای محوطه که به سیاه چادر اختصاص یافته برای حوزه گردشگری خواهد بود و سالن سرو و نرگس نیز به نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی تعلق دارد.

امیری گفت: ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ساخت و تکمیل دهکده صنایع دستی استان فارس اختصاص پیدا کرده و این پروژه اکنون در حال طی کردن روند اجرایی است که هدف از ایجاد آن آموزش،اشتغالزایی، تولید، و بازاریابی محصولات صنایع دستی فارس خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص روند تکمیل شهر سلامت گفت: موافقت های اولیه ایجاد این مجموعه صادر شده اما به دلیل اینکه مالکین آن به دنبال شهرک سازی و آپارتمان سازی در این محل هستند مشکلاتی در صدور مجوزهای نهایی آن ایجاد شده است.

سمینارهای جانبی پارس یازدهم

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس در  این نشست خبری گفت: در کنار برگزاری یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس سمینارهای تخصصی در حوزه بسته بندی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی نیز برگزار می شود.

حیدرعلی زاهدیان نژاد افزود: پیش بینی هایی نیز برای معرفی مجتمع مهستان شیراز که محل فروش محصولات صنایع دستی استان فارس است و در سال جاری افتتاح شد در یازدهمین دوره نمایشگاه پارس انجام شده تا این ظرفیت عظیم بیشتر به مردم و گردشگران معرفی شود.

ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در راه هستند

وی گفت:دو نفر از ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی امروز وارد شیراز شدند اما مسوول اصلی این هیات خارجی بامداد سه‌شنبه با پرواز دوحه-شیراز وارد فرودگاه شهید دستغیب ‌می‌شود. ‌

 ‌وی اظهار داشت: این هیات خارجی برای بررسی روند پرونده ثبت جهانی شیراز به عنوان شهر صنایع دستی به شیراز سفر کرده و تا ۲۸ آذرماه در این شهر حضور دارد. 

وی اضافه کرد: این هیات ارزیاب از مراکز آموزش عالی و فنی و حرفه ای، واحدهای تولیدی صنایع دستی مستقر در شهرک صنعتی شیراز، و کارگاه های دیگر تولیدی این شهر و همچنین مجموعه‌های عرضه و فروش صنایع دستی شیراز بازدید می کند.

سید موید محسن نژاد،معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس احتمال داد چند شرکت دیگر خارجی فعال در حوزه گردشگری در یازدهمین نمایشگاه گردشگری پارس حضو ریابند اما قطعیت آن را به فردا موکول کرد.

برچسب‌ها گردشگری صنایع دستی میراث فرهنگی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری صنایع دستی میراث فرهنگی فارس گردشگری صنایع دستی میراث فرهنگی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • برپایی بازارچه در موزه صنایع دستی گلستان
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • گرانی سرسام آور هزینه های یازدهمین نمایشگاه صنایع ریلی
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «سفال لالجین» سفیر فرهنگی و صادراتی همدان در اکسپو ۲۰۲۴
  • برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در شهربازی خراسان شمالی
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان