Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاظمی از جذب ۶۰۵ میلیون تومان اعتبار ملی برای فعالیت‌های حوزه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و گفت: با تشکیل واحد مالکیت فکری تاکنون ۴۳ اختراع توسط پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «طوبی کاظمی» امروز (25 آذر) در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تکمیل آزمایشگاه جامع تحقیقات این دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر  مساحت آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی به 700 متر مربع رسیده و  600 میلیون تومان تجهیزات برای آن خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 14 پژوهش‌ و پایان‌نامه‌ دانشگاه علوم پزشکی به اتمام رسیده، گفت: از این تعداد 10 پایان‌نامه مربوط به دوره پزشکی عمومی و 4 پایان‌نامه مربوط به تحصیلات تکمیلی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پنج مرکز تحقیقات مصوب دارد، افزود: مرکز تحقیقات بیماری‌های قلب و عروق، مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی، مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت، مرکز تحقیقات سلولی ملکولی و مرکز تحقیقات مسمومیت ها و سوء مصرف مواد جزو این مراکز هستند.

 

کاظمی از جذب 605 میلیون تومان اعتبار ملی برای فعالیت‌های حوزه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد و عنوان کرد: همچنین با تشکیل واحد مالکیت فکری تاکنون 43 مورد اختراع در این واحد توسط دانشگاهیان و پژو هشگران دانشگاه علوم پزشکی ثبت شده است.

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان داشت: دو طرح از اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در چهارمین دوره طرح شهید احمدی روشن و هفت طرح نیز به ارزش 12 میلیارد و 150 میلیون تومان در طرح حمایت از طرح‌های فناورانه با محوریت زرشک، زعفران و عناب در یک سال گذشته برگزیده شده اند.

 

وی ادامه داد: از محل خیرین می توان برای طرح‌های پژوهشی بودجه‌هایی جذب کنیم که اولین خیر پژوهشی حوزه علوم پزشکی مرحوم دکتر ناصح بوده که یک قطعه زمین به مساحد یکهزار و 800 متر مربع جهت احداث پژوهشکده در اختیار دانشگاه  علوم پزشکی بیرجند قرار داده است و  همچنین یک خیر نیک اندیش دیگر نیز  500 میلیون تومان برای فعالیت مرکز بازتوانی قلب دانشگاه رازی بیرجند هزینه کرده است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد طرح ملی فهما خبرگزاری شبستان استان بوشهر مسجد اردبیل هرمزگان اصفهان ثبت اختراعات پژوهشگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته

ایسنا/هرمزگان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ۳۵ هزار و ۵۱۴ مورد زایمان ثبت شده است.

منوچهر کمالی اظهار کرد: در سال گذشته در استان تعداد ۳۵ هزار و ۵۱۴ زایمان به ثبت رسیده است، که از این تعداد زایمان ها ۱۸ هزار و  ۴۸۹ زایمان طبیعی و تعداد ۱۶ هزار و ۵۹۷ زایمان سزارین واز بین ۳۵ هزارو ۷۵۰ موالید زنده حاصل زایمان ها تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ نوزاد پسر و تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۳ نوزاد دختر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره بر طرح ملی جوانی جمعیت برای آینده کشور و اهمیت آن افزود: در محدوه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نسبت به سال گذشته شاهد افزایش نرخ باروری هستیم.

معاون درمان دانشگاه با تاکید بر نهادینه شدن زایمان طبیعی به جای زایمان به روش سزارین، بیان کرد: امن‌ترین روش زایمان، زایمان طبیعی محسوب می‌شود و لازم است تا فرهنگ سازی مناسب دربین بانوان و خانواده ها صورت گیرد.

کمالی با اشاره به اینکه ۷۴ اتاق خصوصی زایمان(LDR) در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه فعال است، ادامه داد: تعداد ماماهای شاغل در بیمارستان های دارای بلوک زایمانی ۴۸۲ نفر ومتخصص زنان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز ۸۱ نفرهستند.

وی در پایان گفت: ماماها نقش مهمی در نظام سلامت، کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، کاهش سقط عمومی جنین، کاهش عوارض ناشی از بارداری و زایمان و ترویج زایمان طبیعی دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراجعه بیش از ۱۱۰ هزار نفر به مراکز درمانی فارس
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • دانشکده داروسازی در کردستان تاسیس می‌شود
  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • افتتاح مرکز تحقیقات هوش مصنوعی در دانشگاه ملی سنگاپور
  • ملک‌زاده ماندنی شد
  • بهرمندی ۱۵۰ هزار نفر از مراکز سلامت محور گیلان
  • ارائه خدمت به ۱۵۰ هزار نفر در مراکز سلامت‌محور گیلان در طرح سلامت نوروزی
  • ثبت بیش از ۳۵ هزارزایمان در هرمزگان در سال گذشته
  • برنامه عملیاتی، محور فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال جاری است