Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان پارک علم و فناوری گلستان موفق به ثبت بین‌المللی اختراع خود با عنوان "آتل و اسپلینت ارتوپدی هوشمند" شدند.

به گزارش ایسنا، مشتاق ایری، مدیرعامل شرکت‌ عضو مرکز رشد پارک علم و فناوری گلستان با بیان اینکه این اختراع به شماره WO 2019/224844 ثبت اختراع بین‌المللی (PCT) شده است، گفت: "آتل و اسپلینت ارتوپدی هوشمند" سیستم هوشمند پزشکی است که برای ثابت نگه‌داشتن اندام‌های آسیب‌دیده از جمله شکستگی استخوان‌های دست و پا استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم به وسیله پایه‌های مگنتی متحرک خود قابلیت تنظیم خودکار حجم آتل نسبت به حجم اندام آسیب‌دیده را ایجاد کرده تا فشار محیطی (کانتر فورس) وارد بر اندام قابل کنترل باشد و عوارض گچ‌های فایبرگلاس از جمله کبودی، سوزن‌سوزن شدن و به‌ویژه سندروم کمپارتمان را برطرف کند و عملکرد خوبی برای بهبود اسپرین و استرین عضلات داشته باشد؛ این اسپیلینت ارتوپدی با قابلیت ماساژ ویبره باعث بهبود جریان خون و تخلیه اسپاسم عضلات می‌شود.

همچنین این سیستم به‌وسیله یک صفحه نمایشگر لمسی امکان تنظیمات فشار، دما و تایم ماساژ ویبره به‌صورت دستی را فراهم کرده و همچنین با کمک یک نرم‌افزار قابل نصب بر روی سیستم عامل‌های اندروید و ios امکان کنترل از راه دور پارامترهای تحت کنترل را فراهم می‌کند.

این آتل و اسپلینت در دو حالت نرم (soft) و سخت (hard) طراحی شده که جنس بیرونی نمونه "سخت" از پلی‌کربنات‌سخت تقویت شده با نانولوله‌های کربن و نمونه "نرم" از روکش چرم و پارچه نئوپرن بوده و در قسمت داخلی هر دوی آن مموری فوم یا فوم فیسکوز الاستیک تعبیه شده است.

از مهم‌ترین مزایای دیگر این اختراع می‌توان به قابلیت تنظیم خودکار دمای داخل آتل و اسپلینت، قابلیت تنظیم خودکار زاویه‌های متفاوت با یک آتل، قابلیت برقراری تماس صوتی و تصویری، قابلیت استفاده چندباره و قابلیت هشدار در هنگام برخورد با موانع اشاره کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ثبت اختراع پارك علم و فناوري ارتوپدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب + فیلم

راه‌ اندازی کارگاه نجاری یک کار جذاب و مهیج است. کار با چوب به دلیل ماهیت زنده و طبیعت گرم آن موجب آرامش فکر و ذهن می‌شود. از طرفی برخی ویژگی‌های چوب مانند رنگ، جنس و بو جذابیت کار با آن را دوچندان می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

  باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • کنترل هوشمند اقدام مطلوبی برای پیشگیری از تصادفات است
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می‌شود
  • امکان پایش نور گلخانه در دو طیف نوری مادون قرمز و فتوسنتز
  • قابلیت ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams چیست؟
  • آلمان چهار آتشبار پاتریوت دیگر به آمریکا سفارش داد
  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • کارگاه نجاری خودکار به کمک نیروی آب + فیلم
  • محققان آمریکایی ثابت کردند این روغن باعث سلامت قلب و مغز ، مفاصل، چشم‌ها و سیستم ایمنی می شود
  • این مدل ۲۰۲۵ ماشین مستربین است!
  • ریزتراشه‌های هوش مصنوعی با کمترین مصرف انرژی رونمایی شدند