Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز پنجمین سالگرد حادثه تروریستی حمله به مدرسه ارتش در پیشاور است و به همین مناسبت مراسمی برای یادبود قربانیان این حادثه تروریستی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، امروز پنجمین سالگرد حادثه تروریستی حمله به مدرسه ارتش در پیشاور است.

حمله‌ای تلخ و دردناک که طی چند ساعت منجر به مرگ بیش از 140 دانش آموز و معلم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان روز محمد خراسانی سخنگوی یکی از شاخه‌های طالبان پاکستان ضمن ارتباط برقرار کردن با رسانه‌ها مسئولیت حمله به مدرسه ارتش در شهر پیشاور را پذیرفت.

شوکت یوسف‌زئی از اعضای مجلس ایالتی خیبر پختونخوا به خبرنگاران گفته بود: حمله طالبان در واکنش به عملیات ارتش در وزیرستان شمالی صورت گرفته است.

وی افزود: شبه‌نظامیان طالبان با پوشیدن لباس سربازان ارتش وارد مدرسه شدند. 6 عامل انتحاری طالبان در آن روز وارد مدرسه ارتش شده و تعداد زیادی از دانش‌آموزان و مربیان را کشتند.

امروز در شهر پیشاور مراسمی برای یادبود قربانیان این حادثه تروریستی برگزار شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: مدرسه حادثه تروریستی پاکستان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند

خدمات اورژانس روسیه می‌گوید پس از حادثه تروریستی در سالن کنسرت «کروکوس» در حومه مسکو، فهرستی از مفقودین تهیه کرده که تا کنون شامل ۹۵ نفر است.

به گزارش رویترز، این فهرست شامل افرادی است که از زمان وقوع حمله تروریستی، بستگانشان موفق به برقراری ارتباط با آنان نشده‌اند. همچنین نام این افراد در فهرست کشته‌شدگان یا مجروحین نیز نیامده است. گفته می‌شود برخی از این افراد احتمالا جان باخته‌، اما هنوز شناسایی نشده‌اند. 

در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی روسیه مملو از درخواست‌های افرادی شده که می‌خواهند خانواده و آشنایان مفقود خود را شناسایی کنند. 

جمعه شب، چهار مرد مسلح به تالار شهر کروکوس در حومه مسکو حمله کرده و شروع به تیراندازی کردند. مهاجمان همچنین از مواد منفجره استفاده کردند که سبب آتش‌سوزی در تالار شد. آمار‌های رسمی تا کنون کشته شدن ۱۴۳ نفر و زخمی شدن ۱۸۲ نفر را تایید کرده است. گمان می‌رود بسیاری از قربانیان بر اثر استنشاق دود کشته شده باشند. 

این رخداد مرگبارترین حمله تروریستی در خاک روسیه در دو دهه اخیر به حساب می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • یک هفته پس از حادثه تروریستی مسکو، همچنان ۹۵ نفر مفقود هستند
  • روسیه: نقش غرب در حادثه تروریستی مسکو مشخص شود
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • طالبان حمله به شهروندان چینی در پاکستان را محکوم کرد
  • پشت پرده حمله به شهروندان چینی در پاکستان چیست؟/ دولت نوپا در اسلام آباد با بحران امنیتی دست به گریبان شد
  • روسیه: آمریکایی‌ها خودشان را در حادثه تروریستی کروکوس لو دادند
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • لوکاشنکو: تروریست‌های حمله مسکو می‌خواستند وارد بلاروس شوند
  • استاندار گیلان با حادثه دیدگان حمله تروریستی در روسیه ابراز همدردی کرد