Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش یک روزه ، ورزش برای همه با هدف ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش امروز با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، همایش یک روزه ، ورزش برای همه با هدف ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش امروز با حضور سید عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان  در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سید عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این همایش موضوع فقر حرکتی در جامعه امروز را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد:  شرایط زندگی باعث شده روز به روز کم تحرکی و بی تحرکی بیشتر شود و بر اساس آمار مسئولین سلامت کشور شیوع کم تحرکی در جامعه ایران به 57 درصد رسیده و 65 درصد افراد جامعه هم دچار اضافه وزن و چاقی هستند  و همین موارد عامل مهمی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیردار است .

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به آمار 22 درصد از دانش اموزان که دچار اضافه وزن و چاقی هستند نیز اشتاره کرد و اظهار داشت: این آمار در شرایطی است که دانش آموزان باید از وزن مطلوب و تحرک بدنی کافی برخوردار باشند تا زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم شود .

سید عبدالحمید احمدی گفت: اخیرا معاون سلامت وزارت بهداشت در آماری که منتشر کرده است،3 درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف درمان بیماری های غیرواگیر می شود و این رقم به میزان 45 هزار میلیارد تومان است . در شرایطی که با درصد بسیار بسیار کمتر آز آن می توان با پرداختن به ورزش از ابتلا به خیلی از بیماریها پیشگیری کرد چرا که ورزش کم هزینه ترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی  است .

معاون وزیر ورزش و جوانان اهمیت الگوی تغذیه سالم را نیز مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: آنچه که در ظهور و بروز بسیاری از بیماری غیر واگیردار در کنار کم تحرکی مهم بوده ،تغذیه نادرست است که با رو آوردن به فست فودها بسیاری از این بیماریها شدت می یابد بنابراین نیاز است که به سمت تغذیه سالم نیز حرکت کنیم .

احمدی با بیان اینکه ورزش برای همه اقشار لازم ،ضروری و واجب است به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در راستای توسعه ورزش همگانی پرداخت و توضیح داد:  در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها را به وظایف خود در راستای برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین مردم معطوف کردیم و در این بین  موضوع ورزش برای بیماران،کم توانان و معلولان هم ویژه مورد توجه قرار داشت تا جایی که  فدراسیون ووشو با برنامه ای مسئولیت بیماران دیابتی را پذیرفته است، فدراسیون شنا در حوزه چاقی مسئولیت پذیرفته ،انجمن پیلاتس در حوزه بیماران ام اس و به تازگی هم فدراسیون اسکیت در رابطه با اوتیسم فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: المپیک ایران چاقی کم تحرکی وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است

امید شیخ احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت داوری ژیمناستیک ایران اظهار داشت: خوشبختانه در طی سال‌های اخیر حمیدرضا هاشمی که در کمیته فنی آسیا هم حضور دارد با حمایت فدراسیون ژیمناستیک و تلاش های خودش موفق شد شانس قضاوت در رویداد معتبر المپیک پاریس را به دست بیاورد. این مساله نشان می‌دهد داوری ژیمناستیک ایران جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده است و حتی رئیس کمیته فنی آسیا در صحبت‌های خود از پیشرفت ژیمناستیک ایران تشکر کرد.

وی افزود: در حال حاضر دنیا، ژیمناستیک ایران را به رسمیت می‌شناسد و در بحث داوری هم روزهای موفق‌آمیزی را طی می کنیم. فدراسیون ژیمناستیک بر اساس شایسته سالاری آزمون های مختلف داوری را برگزار می کند تا بهترین ها به مسابقات بین المللی اعزام شوند.

داور بین‌المللی ژیمناستیک ایران عنوان کرد: داوران ما در دنیا قضاوت های بسیا خوبی انجام می دهند و همانند گذشته نیست که اگر ژیمناست ما در مسابقات داخلی نمره ۱۴ کسب کند در مسابقات بین‌المللی نمره کمتری کسب کند و این مسئله نشان می‌دهد داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است.

شیخ احمدی تصریح کرد: در سال های اخیر داوران ما به عنوان مربی و آنالیزور حضور داشتند و همین مسئله باعث رشد فنی ژیمناست های کشورمان شده است. ما در آزمون سیکل ۱۵ که آخرین سیکل داوری بین‌المللی است نمره ۹۶ به بالا را کسب کنیم. این موفقیت‌ها مرهون حمایت های فدراسیون بوده است.

وی عنوان کرد: قطعا در آینده اخبار خوب بیشتری از ژیمناستیک خواهیم شنید. سهمیه المپیک پاریس اتفاق بسیار بزرگی برای ورزش کشور است و آغازگر یک راه پرامید برای ژیمناتسیک کشور خواهد بود.

کد خبر 6087972

دیگر خبرها

  • وزیر ورزش: هر فدراسیون باید اساسنامه تخصصی خود را داشته باشد/ ۱۲۰۰ میلیارد برای بازسازی آزادی
  • شیخ‌احمدی: داوری ژیمناستیک ایران به سطح بین‌المللی رسیده است
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • آمادگی شهرستان گلوگاه جهت برگزاری همایش صبح و نشاط
  • نخستین پارک ورزش‌محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • اولین پارک ورزش محور در کرمان افتتاح می‌شود
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است