Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیش‌بینی می‌شود هند امروز، دوشنبه شاهد موج تازه‌ای از اعتراضات علیه قانون شهروندی تازه‌ای باشد که گفته می‌شود علیه مسلمانان تنظیم شده است.

به گزارش ایسنا، این قانون، شهروندی مهاجران غیر مسلمان از سه کشور همسایه هند را تسهیل می‌کند اما منتقدان بر این باورند که این قانون بخشی از دستورکار ملی‌گرایانه نارندرا مودی، نخست وزیر هند برای به حاشیه راندن ۲۰۰ میلیون مسلمان این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس اعیان پارلمان هند اخیرا لایحه جنجالی اعطای حق شهروندی به مهاجران غیرمسلمان از کشورهای همسایه را تصویب کرد. این لایحه که به شش اقلیت‌ از کشورهای افغانستان، پاکستان و بنگلادش که اکثر جمعیت آنها مسلمانان هستند حق شهروندی هند را می‌دهد، با ۱۲۵ رای موافق در مقابل ۱۰۵ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع در مجلس اعیان پارلمان هند به تصویب رسید؛ تصمیمی که از سوی نارندرا موی، نخست وزیر هند مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،  هزاران تن در شمال شرق هند به خیابان‌ها آمدند و گزارش شده که در سراسر هند در شهرهایی از جمله دهلی، حیدرآباد، علیگر، بمبئی، پتنه و رایپور نیز اعتراضاتی در جریان بوده است.

نیروهای پلیس در پایتخت هند برای متفرق کردن چندین هزار تظاهرکننده در مقابل دانشگاه "جامعه ملیه اسلامیه"  و مقرهای پلیس از گاز اشک‌آور و باتوم استفاده کردند. گزارش شده است که چهار اتوبوس و دو خودروی پلیس طی این اعتراضات به آتش کشیده شدند.

پلیس همچنین به محوطه دانشگاه جامعه ملیه اسلامیه حمله کرد و گفته می‌شود طی این حمله ۱۰۰ دانشجو و بیش از ۱۰ پلیس زخمی شده‌اند.

 به گفته پلیس، حدود ۵۰ تن دستگیر و پس از گذراندن یک شب در بازداشتگاه امروز آزاد شده‌اند.

دانشجویان تاکید دارند که از هرگونه خشونت خودداری کرده و اعتراضاتشان مسالمت‌آمیز است.

مسئولان ایالت اوتار پرادش به دنبال اعتراضات علیگر، دسترسی به اینترنت را در بخش‌های غربی این منطقه قطع کرده است.

در آسام نیز حدود ۶۰۰۰ تن دست به تظاهرات زدند اما حادثه قابل توجهی در این اعتراضات گزارش نشده است.

نارندرا مودی روز گذشته حزب اپوزیسیون اصلی هند و متحدانش را مسئول ناآرامی‌های اخیر دانست و وزیر کشور هند نیز بار دیگر خواستار حفظ آرامش و ثبات شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل

تعداد بازدید : 52 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 337 کسری ناجی که برای تهیه گزارش از موشک‌های بالستیک ایران به یکی از مراکز ارتش رژیم اسرائیل رفته بود، بخشی از گزارشش توسط نیروهای نظامی اسرائیل سانسور شده است. سانسور گزارش برخلاف راهنمای سردبیری بی بی سی است اما ظاهراً درباره اسرائیل همه چیز فرق می‌کند! روایت ناجی و بخشی از گزارشش را می‌بینید و می‌شنوید..

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • اظهارات جنجالی کسری ناجی درباره ارتش اسرائیل
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • شادی جنجالی رئالی ها مقابل بارسلونا، نسل به نسل ادامه دارد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز