Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه ادب ــ هشتاد و پنجمین نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی» به دعوت کانون کتاب و اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی به‌نشر، هشتاد و پنجمین نشست «عصرانه داستان‌نویسان رضوی در سه‌شنبه‌های به‌نشر» همزمان با آغاز سومین سال برگزاری این جلسات در قالب سلسله نشست‌های تبلیغی-ترویجی «در پناه کلمات» با حضور نویسندگان پیشکسوت مشهدی و نوقلمان داستان‌نویس به دعوت کانون کتاب و اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برپا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این نشست که سه‌شنبه ۲۶ آذر از ساعت ۱۶ در ساختمان مجمع کانون‌های فرهنگی هنری، تالار اندیشه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود، به دبیری سعید تشکری؛ نویسنده و مدرس ادبیات داستانی و دراماتیک و عضو کانون جهانی منتقدان ITCA به داستان‌خوانی، آموزش، نقد و بررسی آثار نویسندگان نوقلم با محوریت امام رضا(ع) اختصاص دارد.

دفتر اول از مجموعه آثار اعضا با دبیری سعید تشکری به نام کتاب «به صرف عصرانه» در ۱۷۶ صفحه شامل ۲۲ داستان کوتاه از نویسندگانی همچون جواد نعیمی، مونا بدیعی جوان، بتول پادام، فرزانه توابکی، رضا خوشه بست، کوروش تشکری، مریم رمضانی، ام البنین ماهر، طیبه سیدی، مریم فخریان، زهره جعفرزاده، نوید ظریف کریمی و فاطمه کنعانی به همت انتشارات به‌نشر منتشر شده است.

برگزاری مسابقه «داستان‌نویسی رضوی» نیز از اقدامات دیگر دبیرخانه عصرانه داستان‌نویسان رضوی به‌نشر است که با موضوع اشخاص و چهره‌های مردمی و مذهبی مدفون در حرم مطهر رضوی و یکی از ورودی‌های حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است. دبیرخانه این مسابقه ضمن دعوت از نویسندگان جوان و نوقلم و علاقه‌مندان به حوزه داستان‌نویسی، مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه را تا پایان دی ماه امسال تمدید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محفل داستان نویسی رضوی سعید تشکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری

به گزارش خبرگزاری مهر، دور جدید فعالیت کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با افزوده شدن چند کارگروه و کارشناسانی جدید آغاز شد.

انتشارات کانون پرورش فکری بیش از ۳۰۵۰ عنوان کتاب و نشریه منتشر کرده و در روزهای پایانی فروردین ۱۴۰۳ در دور تازه‌ای از فعالیت‌های کارگروه‌های تخصصی کانون پرورش فکری، نخستین نشست این کارگروه‌های کارشناسی کانون با هدف هم‌اندیشی برای بهبود کیفیت آثار و با حضور عباس محمددینی مدیرکل جدید نظارت بر انتشارات کانون و ۳۰ نفر از اعضای فعال آن تشکیل شد.

این کارگروه‌ها آثار منتشر نشده صاحبان قلم را در شاخه‌های داستان کودک و خردسال، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان، مباحث نظری و غیرداستانی (شامل مباحث علمی، تاریخی، جغرافیایی و محیط زیست و…) بررسی می‌کنند و در همین حال قرار است ادبیات پایداری، ادبیات نمایشی، ادبیات دینی و مذهبی و انقلابی نیز موضوع کارگروه‌های جدیدی باشد که آثار نویسندگان و شاعران را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جذب اثر و ساماندهی نشر کتاب در انتشارات کانون پرورش فکری، همچنین فراهم‌آوردن امکان ارائه اثر از سوی نویسندگان و شاعران کتاب اولی از خبرهای جدیدی است که در نشست کارگروه‌های تخصصی انتشارات کانون بیان شد تا با تشکیل آن، نویسندگان و تصویرگران به‌ویژه جوانان نوقلم بتوانند از این پس با این دبیرخانه در ارتباط باشند.

پیش از این آثاری که از سوی نویسندگان و شاعران به کانون ارائه می‌شد به صورت جداگانه در اختیار کارشناسان قرار می‌گرفت و آن‌ها در هر کارگروه ماهانه به صورت پی‌درپی نشست‌هایی را برای جمع‌بندی دیدگاه‌های خود تشکیل می‌دادند و اکنون نیز این روال ادامه می‌یابد اما قرار است از این پس نشست‌های جمعی کارگروه‌های تخصصی نیز با حضور نزدیک به ۵۰ نفر کارشناس ثابت و چندین عضو شناور، به‌منظور هم‌فکری و هماهنگی بیشتر اعضای این کارگروه‌ها هر شش ماه یک بار برگزار شود.

انتشارات کانون در طول سال، فایل‌های متنی و خام این آثار را - که پی‌شتر از سوی هیچ ناشری منتشر نشده و فاقد تصویرگری و صفحه‌آرایی است، از طریق نشانی ایمیل paziresh.asar@kpf.ir دریافت و در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار می‌دهد.

کد خبر 6086351 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات برپا می‌شود
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • خوشنویسان کشور ۳۵۰ اثر به جشنواره رضوی فرستادند
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی ترکی
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات/ راه‌اندازی سامانه رصد افت تحصیلی و مسائل روانشناختی دانشجویان
  • ایجاد اولین دبیرخانه دانشگاهی پیشگیری و کنترل دخانیات