Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@18:56:38 GMT

بررسی ارتقای سطح ایمنی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۷۶۹

بررسی ارتقای سطح ایمنی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی کشور و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم‎افزایی منابع و توسعه همکاری‎های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقاء سطح ایمنی صنعت نفت، این نظام نامه بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت نفت منعقد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، نشست بررسی اجرای نظام نامه ارتقای سطح ایمنی در تاسیسات نفتی در خصوص توسعه شرایط ایمنی و موارد مرتبط با قانون کار با حضور مظفری مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و  ابراهیمی مدیرکل تعاون و کار هرمزگان در شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد.

 در این نشست مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور صیانت از سرمایه های انسانی و منابع مادی کشور و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم‎افزایی منابع و توسعه همکاری‎های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقاء سطح ایمنی صنعت نفت، این نظام نامه بر  اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و وزارت نفت منعقد شده است.

علی مظفری افزود: در این نظام نامه، رعایت استانداردها، مقررات، رویه ها و دستورالعمل‌های ایمنی وزارت تعاون و کار علاوه بر مقررات و آیین نامه‌های وزارت نفت و بهره گیری از ظرفیت‎های قانونی و هم افزایی منابع و توسعه همکاری‌های مشترک بین دستگاهی در راستای ارتقای سطح ایمنی در این صنعت تاکید شده است.

وی اظهار داشت: آموزش ایمنی کارگران، استفاده از پیمانکاران دارای صلاحیت ایمنی و بکارگیری مسول ایمنی دارای صلاحیت از اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سه هدف مهم در این راستا است که باید رعایت شود.

 مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آئین نامه ایمنی در بهره برداری از جایگاه های عرضه سوخت روز گذشته به امضا وزیر رسید که این آئین نامه سرفصلی برای آموزشها و تدوین استاندادهای لازم در حوزه ایمنی و استفاده از ظرفیت‌های های مشترک است.

وی افزود: با رعایت موارد ایمنی و آموزش در این خصوص می توان حوادث ناشی از کار را کاهش داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه صیانت از نیروی انسانی بعنوان اولویت این اداره کل مطرح است، گفت: در جهت حفظ نیروی کار و محیط امن و ایجاد اشتغال پایدار، قوانین و دستورالعمل هایی تدوین شده که کارگاهها ملزم به رعایت آن هستند و بازرسان کار نیز بر این امر نظارت دارند.

هادی ابراهیمی افزود: با توجه به اهمیت این شرکت در تولید و اشتغال، با تعامل و همکاری بازرسان کار و مسوولان ایمنی،  این شرکت می تواند بعنوان الگویی برای صنعت نفت باشد.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: تعاون کار بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان گفت: پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است.

حمید علیدادی سلیمانی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان در گفتگو با خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت:پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر‌های کرمان و رفسنجان از خط صنعت، از سال گذشته با پیشرفت ۴۵.۵ درصدی به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است و کارفرمای این پروژه بر اساس تصمیمات وزارت نیرو تغییر کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد آخرین وضعیت طرح انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست.

علیدادی سلیمانی همچنین در ادامه با اشاره به اهمیت تامین آب شرب در استان کرمان اظهار داشت: در سطح استان پروژه‌های بزرگی به منظور تامین آب شرب در حال اجرا است که می‌توان به پروژه آبرسانی به شهر‌های بم و بروات از سد نساء و آبرسانی به جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت اشاره کرد. 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان همچنین با اشاره به پروژه مهم انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان گفت: این طرح در مرحله شناسایی و انتخاب سرمایه گذار است و هدف از اجرای این طرح شیرین کردن آب دریای عمان و انتقال آن به شهر‌های جنوبی استان کرمان و تامین بخشی از آب مورد نیاز صنعت در استان کرمان با افق چشم انداز سال ۱۴۲۵ می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر برای این طرح ۱۵۱.۵ میلیون مترمکعب تخصیص آب جهت مصارف شرب و صنعت استان دیده شده است که ۱۲۶.۵ میلیون مترمعب آب جهت تامین نیاز آبی صنعت و ۲۵ میلیون مترمکعب جهت مصارف شرب و بهداشت شهر‌های جنوبی استان در افق سال ۱۴۲۵ است.

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • ۲۸۰ برنامه ویژه کارگران در همدان برگزار می‌شود
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • رکورد تولید ماهانه صبا فولاد خلیج فارس شکسته شد
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ارتقای رفاه کارگران با اصلاح چند ماده قانونی و اجرای برنامه‌های ایمنی
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • ۳هزار ۳۳۷ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت
  • شرکت آب منطقه‌ای کرمان دیگر کارفرمای پروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر کرمان نیست
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی