Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با شکست سران رژیم صهیونیستی در تشکیل دولت جدید، رسانه‌های این رژیم از نظرسنجی جدید درباره انتخابات آتی کنست(پارلمان) خبر دادند. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه عبری «کان» رژیم صهیونیستی این نظرسنجی را درباره  انتخابات آتی رژیم  انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، اردوگاه‌های موسوم به چپ میانه و راست متدین قادر به تشکیل ائتلاف دولتی نخواهند بود، صرف نظر از اینکه نتایج انتخابات داخلی حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو چه خواهد شد؟ 

بر اساس این نظرسنجی، در صورتی که ریاست حزب لیکود همچنان برعهده بنیامین نتانیاهو باشد، اردوگاه میانه و چپ به 59 کرسی و اردوگاه راست به 53 کرسی دست خواهند یافت. این نظرسنجی همچنین نشان داد که در صورت ریاست گدعون ساعر بر حزب لیکود، اردوگاه میانه و چپ به 57 کرسی و اردوگاه راست(نتانیاهو و احزاب همپیمان) به 56 کرسی دست خواهند یافت.

تقسیم کرسی‌های احزاب رژیم صهیونیستی بر اساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی کان در صورتی که نتانیاهو ریاست حزب لیکود را برعهده  داشته باشد، به این شرح است :

حزب کاحول لاوان(آبی سفید) به ریاست بنی گانتس، 35 کرسی کسب خواهد کرد. حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، 31 کرسی، فهرست مشترک عربی، 13 کرسی، شاس، 9 کرسی، اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن، هشت کرسی، یهدوت هتوراه، هفت کرسی، راستگرای جدید، 6 کرسی، ائتلاف کار- جشر، 6 کرسی و اردوگاه دموکراتیک پنج کرسی کسب خواهند کرد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 54 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، تشکیل دولت به ریاست بنی گانتس رئیس حزب آبی سفید  با حمایت فهرست مشترک عربی را به رفتن اسرائیل به سمت برگزاری سومین انتخابات پیاپی ترجیح می‌دهند.

ارزیابی رژیم صهیونیستی از انتفاضه سنگ پس از 32 سال از شکل‌گیری آن   

   «ساره هعتسنی کوهین» نویسنده صهیونیست گفت این روزها سالگرد سی و دومین سال آغاز انتفاضه فلسطین موسوم به انتفاضه سنگ است، جایی که نهم دسامبر 1987 میلادی اولین روز شکل‌گیری آن بود. وی افزود روشن شدن شراره انتفاضه سنگ، ما  اسرائیلی‌ها را غافلگیر کرد، همچنین این رویداد برای رهبران فلسطینی که آن زمان مقیم تونس بودند، غافلگیرکننده بود، زیرا هیچ کس برای این انتفاضه برنامه ریزی نکرده بود که در نهایت منجر به امضای توافق اسلو با سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) در سال 1993 و ورود یاسر عرفات و رهبران همراه وی به  اراضی فلسطینی(کرانه باختری) شد.

وی که این مطالب را در قالب مقاله‌ای در روزنامه مکور ریشون از رسانه‌های رژیم صهیونیستی بیان می‌کرد،‌افزود پس از گذشت سال‌های اندکی از پایان انتفاضه نخست سنگ، دومین انتفاضه به وقوع پیوست که با کشته شدن هزار اسرائیلی همراه شد.

وی خاطر نشان کرد فلسطینیان به صراحت می‌گویند که در صورتی که بنیامین نتانیاهو یا بنی گانتس(رئیس حزب کاحول لاوان) توافق صلح امضا کنند، این مسئله نزاع با اسرائیل را پایان نخواهد داد مگر اینکه مسئله آوارگان حل شود، یعنی دولت آینده فلسطینی در اراضی 1948 و نه اراضی اشغالی 1967 ایجاد شود.

این نویسنده صهیونیست مدعی شد اسرائیل تلاش کرد در و مناسبت مختلف، راه حل دو دولت را اجرا کند، یکی در سال 1993 هنگام امضای توافق اسلو در دوران نخست وزیری اسحاق رابین و دیگری در سال 2000 میلادی در جریان مذاکرات کمپ دیوید در دوران نخست وزیری ایهود باراک و حتی در دوران نخست وزیری ایهود اولمرت طی سال‌های 2006 تا 2008 هم تلاش‌ها به سرانجامی نرسید و شکست خورد.

وی افزود انتفاضه دوم فلسطین، خونین و فاجعه آمیز بود و منجر به توافق صلح(با اشغالگران) و دستیابی به جوایز نوبل نشد، بلکه به عملیات نظامی گسترده‌ ارتش اسرائیل با هدف از بین بردن زیرساخت‌های نظامی گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری منجر شد.

کوهین ادامه داد : مناطق «الف» ریشه مشکل امنیتی برای اسرائیل را شکل داده، زیرا تحت سیطره امنیتی کامل تشکیلات خودگردان فلسطین است و در آن زمان، ارتش اسرائیل به چراغ سبز مقامات سیاسی برای اشغال کامل مناطق الف و پاکسازی آن از وجود هر سلاحی دست یافت که در نهایت منجر به شکست توافق اسلو و مذاکرات کمپ دیوید به سبب اتوبو‌س‌های بمب‌گذاری شده و عملیات انتحاری(شهادت طلبانه ضد صهیونیستی) شد.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت اجتماعی» است.

به گزارش گاردین، بهداشت، مسائل شغلی، دفاع و امنیت نیز همگی پیش از بحران مهاجرت قرار می‌گیرند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر مردم بلژیک مایلند که پارلمان اروپا نقش کمتری در سیاست کشورشان داشته باشد.

افزون بر این، ۶۰ درصد رای دهندگان دیدگاه منفی نسبت به آمریکا داشتند که به گفته کارشناسان ممکن است به دلیل بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری باشد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود. این دهمین انتخابات پارلمانی پس از اولین انتخابات مستقیم در سال ۱۹۷۹ و اولین انتخابات پارلمان اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) است. غالب نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده نشان می‌دهد احزاب راست‌گرا احتمالا اکثر کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه تمام الکترونیک برگزار می‌شود
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان
  • رقابت ۲+۱ برای بالانشینی در بهارستان | رقابت این ۴ نقر به قالیباف
  • نظرسنجی در اسرائیل؛ چند درصد صهیونیست‌ها مخالف حمله به ایران هستند؟
  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • به نظر آمریکایی‌ها دوره ریاست ترامپ از زمان بایدن بهتر بوده است