Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@05:57:33 GMT

کدام ماسک مناسب هوای آلوده است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۸۱۴

کدام ماسک مناسب هوای آلوده است؟

تردد گسترده خودروها، اتوبوس‌ها و موتورسیکلت‌ها در سطح کلان‌شهرها، میزان آلودگی هوا را به حد هشدار رسانده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ایمن یاب، نتیجه اولیه و مستقیم این آلودگی‌ها، بیماری‌های تنفسی و ریوی و افزایش آمار ابتلا به انواع سرطان می‌باشد. در روزهای سرد سال و با بروز پدیده وارونگی، هوای آلوده به سطوح بالاتر نمی‌رود و مانند کلاهی بر سر شهر مانده و بازهم مشکلات تنفسی و زیست‌محیطی بیشتر و بیشتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط، تنها گزینه موجود برای شهروندان استفاده از ماسک تنفسی است تا بلکه بتوانند هوایی پاکتر و سالم‌تر به ریه‌ها برسانند؛ اما چه نوعی ماسکی و با چه مشخصاتی؟ آیا ماسک‌های شیمیایی جنگی که تمام‌ صورت را می‌پوشانند برای این منظور مناسب‌اند؟ آیا امکان استفاده از این نوع ماسک‌ها در سطح شهر و در انظار پرسشگر مردم کوچه و بازار وجود دارد؟

به‌طور خلاصه بهترین و موجه‌ترین گزینه برای این منظور، ماسک سوپاپ دار یا به‌اصطلاح برخی کاربران ماسک فیلتر دار است که هم کوچک و کم‌حجم است و هم کاربری ساده‌ای دارد. این محصول صرفاً برای تصفیه ذرات ریز معلق در هوا و ریز گردها طراحی‌ شده است. جهت مشخص کردن توان فیلتراسیون، آنها را با پارامتری تحت عنوان Filtering Facepiece یا FFP می‌سنجند و مشخصاً با FFP۱ یا FFP۲ یا FFP۳.

در این راستا و جهت روشن‌سازی کلی‌تر و دقیق‌تر مطلب، یادداشتی تحت عنوان ماسک مناسب آلودگی هوا در وبلاگ فروشگاه ایمن یاب منتشر کرده‌ایم که به‌تفصیل به تشریح انواع ماسک‌های تنفسی و تفاوت‌های موجود می‌پردازد. در ادامه از شما دعوت می‌کنیم که این مطلب را مطالعه بفرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا ماسک فیلتردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها

تین نیوز

وزیر کشور با اشاره به راه اندازی خط تولید اتوبوس های برقی در کشور اعلام کرد: راه اندازی اتوبوس های برقی تحولی مهم در حمل و نقل شهری کشور است که در دست اجرا قرار گرفته است.

بازدید وزیر کشور از پروژه ادامه آزاد راه شهید همت در البرز

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، احمد وحیدی روز سه شنبه ۲۸ فروردین در حاشیه آیین رونمایی از اتوبوس های برقی شهر کرج به خبرنگاران گفت: کلانشهر کرج اولین شهر کشور است که از مزایای اتوبوس های برقی بهره مند می شود.

وی اظهار کرد: تلاش ها بر این است تا با اختصاص یارانه و کمک شرکت سازنده بتوان از مزایای اتوبوس های برقی در شهرهای پرجمعیت کشور استفاده کرد.

وحیدی گفت: اکنون بین ۵۰ تا ۶۰ درصد قطعات اتوبوس ها ساخت داخل کشور است و تلاش ها برای بومی سازی کامل این اتوبوس ها ادامه دارد.

وی با قدردانی از استاندار البرز و شورا و شهرداری کرج به خاطر سرعت بخشی به پروژه برقی سازی اتوبوس ها اظهار کرد: زیر ساخت های مورد نیاز این اتوبوس ها در کرج در حال تامین و تکمیل است.

وزیر کشور بیان کرد: در کنار برقی سازی اتوبوس ها، پروژه برقی سازی تاکسی ها نیز در دست اقدام قرار گرفته است تا بتوانیم از آلودگی زیست محیطی شهرها بکاهیم.

وی با اشاره به اهتمام دولت و مدیریت شهری کرج برای تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی البرز از جمله آزاد راه شهید سلیمانی کرج گفت : عملیات تکمیل این پروژه با سرعت در حال انجام است.

وحیدی افزود: با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی بخش زیادی از ترافیک کلانشهر کرج و استان البرز روان سازی خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلوده‌ترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۳
  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • ​آغاز برقی سازی اتوبوس ها و تاکسی ها برای کاهش آلودگی هوای شهرها
  • هوای تهران سالم شد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • آلودگی هوا به تهران بازگشت
  • آلودگی هوای تهران برای گروه‌های حساس
  • بازگشت آلودگی هوا به پایتخت