Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از مهم‌ترین عوامل طلاق در استان را فقر اقتصادی دانست و گفت: وقتی خانواده دچار فقر شوند باعث بروز اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق می‌شود. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار داشت: باید روز قیامت در برابر خون شهدا پاسخگو باشیم و بتوانیم جواب بدهیم که برای پاسداری از ارزش‌های دینی چه کردیم و روز قیامت توجیه‌پذیر نیست و جواب قانع کننده از ما می‌خواهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در زمینه طلاق مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد گفت: مقصر اصلی افزایش طلاق خانواده‌ها هستند که فرزندان خود را رها کرده و به بحث طلاق توجهی ندارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی، بحث طلاق را یک آسیب بسیار جدی و مهم عنوان و بیان کرد: طلاق یک بیماری بسیار خطرناک برای جامعه است و حتی خطر آن از سرطان نیز در جامعه بدتر است که متاسفانه امروز مورد غفلت واقع شده است.

نمودار طلاق رو به افزایش است/چاره اندیشی برای امر طلاق از اولویت‌ها است

حمیدی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون که 40 سال گذشته نمودار طلاق روبه رشد و نمودار ازدواج رو به کاهش بوده است هرچند که با شیب ملایم بوده ولی بسیار نگران کننده است و این یعنی یک خطر و مشکل بزرگ برای جامعه که باید در برابر آن بسیار حساس بوده و توجه ویژه به آن داشته باشیم.

آمار طلاق در شهرستان سمنان کاهش‌یافته استسردار مؤمنی: مواد مخدر ریشه 55 درصد طلاق‌ها‌ست40 کارگاه پیشگیری از طلاق توسط سپاه کاشان برگزار شد

وی با بیان اینکه طلاق اولین راهکار نیست بلکه آخرین راهکار است گفت: طلاق حلالی است که عرش خدا را به لرزه در می‌آورد و موجب خشم پروردگار می‌شود، اما در حال حاضر می‌بینیم که بسیار عادی جلوه می‌کند و در خانواده‌ها  خیلی راحت از طلاق حرف می‌زنند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: باید ببینیم که چرا وضعیت جامعه ما به این مرحله رسیده است و در این رابطه باید یک بازنگری جدی صورت گرفته و بحث طلاق باید به صورت کامل ریشه‌یابی شود.

حمیدی ادامه داد: هر چه با معلول مبارزه کنیم اما علت سرجایش باشد مانند مبارزه با علف هرزی است که ریشه‌اش در زمین است و یکی از مشکلات افزایش طلاق این است که هیچ وقت سراغ علت آن نرفتیم و تا سراغ ریشه‌های طلاق نرویم مشکلی برطرف نخواهد شد.

فقر اقتصادی مهمترین ریشه طلاق

وی یکی از مهم‌ترین نشانه‌های طلاق را فقر اقتصادی عنوان و اظهار داشت: وقتی خانواده دچار فقر شده و معیشت ندارند و بیکار هستند این امر باعث بروز اختلافات خانوادگی و در نهایت طلاق می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ما نمی‌توانیم بعد از گذشت 40 سال از انقلاب یک بیلان موفق را ارائه دهیم گفت: نه تنها مشکل اشتغال و فقر حل نشده بلکه فقر اقتصادی در جامعه روز به روز بیشتر می‌شود که نتیجه آن افزایش جرایم و افزایش طلاق است.

حمیدی با تاکید بر اینکه نباید منتظر باشیم تا نسخه‌ای از مرکز به ما بدهند بلکه هر کاری از دستمان برمی‌آید باید انجام دهیم، بیان کرد: علت بعدی افزایش طلاق افزایش اعتیاد است که سبب از هم پاشیدن خانواده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه زندگی خانواده‌ها از سبک اسلامی خارج شده و به سبک غیر اسلامی روی ‌آورده است افزود:  بحث آموزه‌های دینی به شدت و به ویژه در بین جوانان ضعیف شده که تمام نابسامانی‌های اجتماعی ریشه در فقر فرهنگی دارد.

هرچه اعتقاد جوانان پایین‌تر باشد تاثیرپذیری بیشتری از فضای مجازی خواهند داشت

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تهدیدات فضای مجازی یکی دیگر از عوامل مهم در زمینه افزایش طلاق است گفت: هرچه اعتقادات جوانان ما پایین باشد تأثیرپذیری بیشتری از فضای مجازی و ماهواره خواهند داشت که باید در مسائل دینی و ارتقای جایگاه فرهنگ دینی بین نوجوانان نیز کار بسیار انجام شود.

حمیدی با بیان اینکه به بحث طلاق نباید به صورت شعارگونه نگاه کرد بیان کرد: آموزش و مشاوره دلسوزانه از ضروریات مهم در بحث ازدواج و طلاق است و پیگیری آسیب‌های اجتماعی کار یک گروه نیست بلکه  کار حاکمیتی است و همه باید پای کار بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه روزی حرف از کاهش طلاق بزنیم و نرخ رشد را کنترل کنیم ادامه داد: طلاق در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد در استان افزایش و ازدواج کاهش داشته است که نشان از این دارد که خطر بزرگی کیان خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

سرقت جزو سه جرم بزرگ کشور

وی همچنین درباره جرایم منطقه با اشاره به افزایش سرقت در کشور نیز گفت: امروز متاسفانه سرقت جزو 3 جرم فراوان و بزرگ کشور است که باید با آن مقابله کرد و بیشتر ریشه در مسائل مالی و فقر دارد و آنچنان در حال افزایش است که مردم احساس ناامنی می‌کنند و این امر بسیار خطرناک است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به اجرای "طرح نماد" در مدارس استان اشاره و تصریح کرد: باید روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کرد و اختصاص اعتبار به این طرح هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است.

حمیدی با بیان اینکه طرح نماد امسال در 260 مدرسه استان اجرایی می‌شود یادآور شد: لازم است تمام مدارس استان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند و دانش آموزان آسیب‌پذیر در اولویت این طرح باشند.

انتهای پیام/253/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،استاندار فارس در اولین جلسه استانی خانواده و جوانی جمعیت استان با اشاره بر اینکه در حوزه ازدواج و طلاق با دو دسته مسائل مواجه هستیم، افزود: موضوعات این دو حوزه در سطح ملی و استانی دسته‌بندی می‌شوند؛ مسائل کشوری برای همه استان‌ها طبیعتاً یکسان هستند، اما در خصوص حل مسائل استانی باید تدابیر و راه‌کار‌های عملیاتی ارائه شود.
ایمانیه خواستار برگزاری دو جلسه جداگانه و اختصاصی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق شد و افزود: با حضور افراد صاحب نظر پیش جلساتی با هدف مشورت و هم‌اندیشی برگزار شود و ظرفیت‌های همه گروه‌ها و سازمان‌ها برای افزایش میزان ازدواج و کاهش طلاق احصا و در جلسات تصمیم گیری مربوطه ارائه شود.
ایمانیه، تصریح کرد: شهرداری‌های استان همانند شهرداری شیراز با ارائه لایحه به شورا‌های اسلامی نقش خود را در این زمینه ایفا کنند؛ اداره کل شهری و شورا‌های استانداری فارس نیز موظف است میزان فعالیت شهرداری‌ها و شورا‌ها را در این زمینه پایش کند.
وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مامور کرد تا وضعیت ازدواج، طلاق و فرزندآوری را در مرحله اول برای روستا‌ها طی دو ماه آینده ترسیم و ارائه کنند.
ایمانیه، بر ضرورت هم‌افزایی سمن‌های فعال در این حوزه تاکید کرد و گفت: سمن‌هایی که در حوزه ازدواج و فرزندآوری فعال هستند درقالب یک شبکه منسجم و منظم شکل بگیرند تا علاوه بر بازدهی بیشتر اقدامات از موازی‌کاری لوگیری شود.
وی با بیان اینکه در فارس حدود ۴۰۰۰ سمن وجود دارند خاطرنشان ساخت: باید به سایر سمن‌ها هم ابلاغ شود تا در زمینه ازدواج حداقل در مجموعه و اعضای خود فعال باشند و برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه‌های کمی و کیفی و مادی و معنوی داشته باشند.
ایمانیه مسئولیت جلوگیری از سقط جنین را متوجه دانشگاه‌های علوم پزشکی دانست و گفت: وضعیت فعلی زیر مجموعه‌های علوم پزشکی استان احصا و از دانشگاه‌ها برای تغییر این وضعیت برنامه مدون و مشخص مطالبه کنید؛ معاونت غذا و دارو نیز با همکاری سازمان صمت و اتحادیه مربوطه در زمینه برخورد با متخلفان احتمالی که در زمینه فروش دارو‌های سقط جنین در بعضی عطاری‌ها و در فروشگاه‌ها فعالیت می‌کند، اقدام کند.
وی همچنین از صدا و سیمای مرکز استان و اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خواست حقوق پیش بینی شده در قانون را برای کارمندان در دوران بارداری و شیردهی مکررا به اطلاع والدین شرایط برسانند و در ادامه افزود: چنانچه سازمان یا دانشگاهی در این زمینه ها، امتیازات قانونی را برقرار نمی‌کند واجدین شرایط می‌توانند موضوع را به بازرسی و رسیدگی به شکایات استانداری منعکس کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها