Web Analytics Made Easy - Statcounter

آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: هم اکنون در شهرستان مهاباد سه مرکز جمع آوری شیر با ۲۴ دستگاه خودرو مجوز  و یک کارخانه در زمینه تولید و فرآوری مواد لبنی فعال هستند.

او با بیان اینکه سود سوز آور یک ماده قلیایی است که با توجه به غلظت، PH آن متغیر است و برای شستشو و ضدعفونی ماشین فرآوری مواد لبنی استفاده می‌شود، افزود: یکی از کاربرد‌های مهم آن در صنایع استفاده از سود مایع به عنوان چربی گیر صنعتی است که شیر از جمله مواد خام دامی بسیار حساس بوده و در صورت قرار گرفتن در شرایط نامناسب به سرعت فاسد شده و قابلیت مصرف خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آغاز اضافه کرد:همچنین در مراکز جمع آوری، توزیع شیر و کارخانه‌های فرآوری دلیل تغییرات ارگانولپتیکی و کاهش اسیدیته غیرقابل مصرف تشخیص داده می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از شهروندان خواست از خرید و مصرف مواد لبنی که به صورت غیرمجاز و بدون نظارت شبکه دامپزشکی و بهداشت و درمان تهیه می‌شود، خودداری کنند.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت شبکه دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    کارشناس مسئول سلامت محیط مرکز بهداشت بوکان گفت: در جریان بازرسی از مراکز و اماکن سطح شهر پیرو تشدید اقدامات بهداشت محیطی توسط بازرسین بهداشت محیط، بیش از یک تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل نوشیدنی های گازدار، نبات فاقد مشخصات بهداشتی، آبلیموهای دست ساز کپک زده و روغن های سوخته و غیر قابل مصرف در سطح عرضه شناسایی و غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که نسبت به جمع آوری و معدوم کردن این اقلام  برابر مقررات اقدام شد.

 

مسگری  اظهار داشت: از عموم شهروندان   درخواست می شود از خرید مواد غذایی بدون مشخصات بهداشتی جدا خودداری نموده و هنگام خرید به مشخصاتی نظیر ( تاریخ تولید، تاریخ انقضاء و شماره پروانه ساخت) توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه بهداشت ۱۹۰ و یا شماره تماس ۴۶۲۳۴۰۶۶-۰۴۴ مرکز فوریت سلامت محیط و کار مرکز بهداشت بوکان اعلام تا به موقع مداخلات لازم صورت پذیرد.

 

دیگر خبرها

  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مجتمع کُک طبس با حداکثر ظرفیت تولید به فعالیت خود ادامه دهد
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • روتردام در مسیر کاهش مصرف مواد خام تا سال ۲۰۳۰
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • سن مصرف مخدر‌ ها در کشور به ۲۴ سال رسید
  • ۱.۵ میلیون تن شیرخام به بازار‌های هدف صادر می‌شود