Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالحمید احمدی امروز (دوشنبه) در همایش «ورزش برای همه»، اظهار داشت: شرایط زندگی باعث شد تا روز به روز کم تحرکی و بی تحرکی بیشتر و عامل مهمی برای ابتلا به بیماری های غیرواگیردار شود.

وی افزود: ۲۲ درصد از دانش آموزان دچار اضافه وزن و چاقی هستند و این آمار در شرایطی مطرح است که دانش آموزان باید از وزن مطلوب و تحرک بدنی کافی برخوردار باشند تا زمینه زندگی سالم برای آنها فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، ادامه داد: به‌تازگی معاون سلامت وزارت بهداشت در آماری اعلام کرده که سه درصد از تولید ناخالص ملی ما صرف درمان بیماری های غیرواگیر می‌شود و این رقم به‌میزان ۴۵ هزار میلیارد تومان است. در شرایطی که با درصد کمتر از آن می توان با پرداختن به ورزش از ابتلا به خیلی از بیماری‌ها پیشگیری کرد چرا که ورزش کم هزینه‌ترین و موثرترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی  است.

احمدی گفت: آنچه که در ظهور و بروز بسیاری از بیماری غیر واگیردار در کنار کم تحرکی مهم بوده ،تغذیه نادرست است که با رو آوردن به فست فودها بسیاری از این بیماری‌ها شدت می یابد بنابراین نیاز است که به سمت تغذیه سالم نیز حرکت کنیم.

وی در پایان افزود: در دوره اخیر وزارت ورزش و جوانان فدراسیون ها را به وظایف خود در راستای برنامه ریزی برای ترویج ورزش بین مردم معطوف کرده است و در این بین موضوع ورزش برای بیماران،کم توانان و معلولان هم ویژه توجه شد تا جایی که فدراسیون ووشو با برنامه ای مسوولیت بیماران دیابتی را پذیرفته است، فدراسیون شنا هم در حوزه چاقی، انجمن پیلاتس در حوزه بیماران ام اس و به تازگی هم فدراسیون اسکیت در رابطه با اوتیسم فعالیت خود را آغاز کرده است.

برچسب‌ها کم تحرکی ورزش همگانی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم تحرکی ورزش همگانی ایران کم تحرکی ورزش همگانی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل کاملی، در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر سازمان بیمه سلامت چه خدماتی به بیماران SMA ارائه می‌دهد، افزود: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به SMA در صورتی که اطلاعات بیمار در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج بهره مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش دارویی این بیماران، گفت: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌گردند.

وی تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE1, SMA TYPE2, SMA TYPE3 از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره مند می‌شوند.

کاملی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی صلاح خواهد بود.

کد خبر 6063616 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صحبت‌های داغ حسین رضازاده درباره بیماری، وضعیت اقتصادی مردم و حواله‌های خودرو
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق بیماری‌های خاص-صعب‌العلاج
  • بهره مندی بیماران SMA از مزایای صندوق صعب‌العلاج
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان‌یابان منصوب شد
  • ورزشکاران بیماران خاص اردبیل ۱۵ مدال کشوری کسب کردند
  • بهره مندی بیماران اس ام‌ای از صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج
  • هادیزاده، سرپرست انجمن دو و میدانی جانبازان و توان‌یابان شد
  • حکم رئیس سابق فدراسیون فوتبال چین: حبس ابد!