Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@19:59:45 GMT

میدان هنرنمایی مردمی و عبور از سلبریتی‌زدگی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۲۹۳۴

میدان هنرنمایی مردمی و عبور از سلبریتی‌زدگی

تزریق امید و آگاهی برای کار باعث شده است تا «میدون» میدانی در جهت رونق تولید و تبلیغ کالای ایرانی باشد که خود، به افزایش تولید و ‌اشتغال خواهد انجامید.

به گزارش مشرق، سال‌ها بود که مسابقات تلویزیونی صرفا به سنجش اطلاعات عمومی یا زور و بازوی افراد محدود می‌شد. افرادی به این مسابقات می‌آمدند و با جواب دادن به چند سؤال یا جابه‌جا کردن چند جسم سنگین، جایزه‌ای می‌گرفتند و می‌رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مدتی است که مسابقاتی در تلویزیون راه افتاده که فراتر از سرگرمی، عرصه‌ای برای هنرنمایی و احترام به افرادی هستند که با تلاش و جهاد، خود را شکوفا کرده و به بهبود فضای اجتماعی نیز کمک کرده‌اند. مسابقه «میدون» یکی از این برنامه هاست که ضمن وفاداری به جنبه‌های زیباشناختی لازم برای یک برنامه تماشایی، هیجان و جذابیت را در خلاقیت حرفه‌ای افراد و رقابت دراشتغال‌زایی می‌جوید.

بیشتر بخوانید:

مسابقه «میدون» فصل تازه‌ای در شبکه ۳


وقتی برای اولین بار و قبل از دیدن برنامه، در معرفی‌اش خواندم «میدون، یک رقابت تلویزیونی استعدادیابی شغلی است که با هدف مشاوره و حمایت از کسب‌ و کارهای برتر نوپا، طراحی شده» به نظر رسید که با برنامه‌ای خشک و محدود به مباحث اقتصادی روبرو هستیم. اما برخلاف این معرفی بد، «میدون» جانب مخاطب را هم دارد و برنامه‌ای روان و مهیج است و محتوایی مماس با دغدغه‌های امروز مردم در حوزه مسائل معیشتی هم دارد. در این برنامه بعضا افرادی حضور می‌یابند که ورشکسته شده یا شکست شغلی خورده بودند و ماه‌ها بیکار بودند، اما با توجه به استعداد و علاقه شخصی خود، دل به دریا زدند و در عرصه‌ای خاص، کاری جدید را راه انداختند و امروز نه تنها خودشان مشغول کاری هستند که با آن ارتباطی عاشقانه دارند، بلکه باعث و بانی تأمین معاش چند خانواده دیگر هم شده‌اند.


«میدون» همچنین به آسیب‌شناسی عرصه کار و بازاریابی هم می‌پردازد. با دیدن این برنامه ممکن است تازه پی ببریم که در برخی از حوزه‌ها چقدر خلأ وجود دارد. به طور مثال در یکی از قسمت‌های اخیر «میدون» وقتی دو جوان به معرفی ابداع خود در زمینه پزشکی پرداختند، بین کارشناسان حاضر در برنامه اختلاف افتاد که برای گرفتن مجوز، باید به کدام نهاد مراجعه کرد. تا پایان برنامه نیز این دو جوان متوجه نشدند که برای کسب جواز باید به کجا مراجعه کنند! در این اوضاع سخت اقتصادی و معیشتی، تولید برنامه‌ای چون «میدون» و جلا دادن به مسئله کارآفرینی واشتغال‌زایی در این برنامه، دست‌مریزاد دارد. به ویژه اینکه برای پخش این مسابقه، بهترین زمان، یعنی پنجشنبه و جمعه شب‌ها در نظر گرفته شده است.
نکته مهم دیگر درباره «میدون» حضور مردم عادی است و از تلاش‌های خلاقانه آنها تحسین می‌شود. یعنی برنامه‌ای است که قهرمانانش فراتر از سلبریتی‌ها و به معنای واقعی کلمه زحمتکش و خلاق هستند. برخلاف بسیاری از سلبریتی‌ها که زاده و پرورش یافته بی‌عدالتی و نابرابری‌اند، قهرمانان این برنامه برخاسته از فضاهای سالم تولیدی و مولد پول حلال هستند.
سازندگان این برنامه، هوشمندانه سعی کرده‌اند تا موضوع اقتصادی را در قالبی هنری بریزند. یعنی این رقابت، فقط چالشی مالی و اقتصادی نیست، بلکه شرکت کنندگان در ابتدا برای معرفی کارشان باید نمایش اجرا کنند و ماجرای خود را با روایتی هنرمندانه تعریف نمایند.
هر چند که گاهی برخوردهای داوران برنامه با شرکت کنندگان، تحقیرآمیز و تند به نظر می‌رسد. بعضی اوقات نیز گویی تولیداتی که در برنامه معرفی می‌شوند، احراز صلاحیت نشده‌اند و به‌طور مثال، در یکی از قسمت‌های اخیر این برنامه کاری معرفی شد که فاقد مجوز بود. این درحالی است که این برنامه باید ابتدا نسبت به آنچه معرفی و تبلیغ می‌کند، اطمینان لازم را کسب کند و نشود مثل بعضی از پیام‌های بازرگانی که در آن محصولاتی غیراستاندارد به جامعه معرفی می‌شد!
 خلاصه اینکه، تزریق امید و آگاهی برای کار باعث شده است تا «میدون» میدانی در جهت رونق تولید و تبلیغ کالای ایرانی باشد که خود، به افزایش تولید و ‌اشتغال خواهد انجامید.
 

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق سلبریتی ها سهمیه بندی بنزین میدون شبکه سه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۲۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی

مرتضی بهزادفر با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستاهای استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است. وی تصریح کرد: در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است. بهزاد فر با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: زمینه تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تهیه و تدوین یک سند عملیاتی است که پیش نویس این سند در استان آماده شده است. وی با بیان اینکه طی سال های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی همزمان شدن شروع سال ۱۴۰۳ با شروع سال برنامه هفتم توسعه را مورد توجه قرار داد و افزود: براساس ابلاغ سیاست های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است. بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، اظهار امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود. وی به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ها در جهت تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه ها و راهکارهای مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناورهای راهبردی، توجه به زنجیره های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.  این مقام مسئول گفت: در این سند بر احیای واحدهای راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک های خصوصی، بیمه ها و ابزار و شیوه های نوین تامین مالی  و اتمام پروژه های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است. بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است. رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی تصریح کرد: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • بیش از ۴۰ راهپیمایی حمایت از مردم غزه در کرمان برگزار شد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • هنرنمایی ایرانی 16ساله، چشم ایلان ماسک را گرفت
  • هنرنمایی نانوا در هند برای جذب توریست (فیلم)
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران