Web Analytics Made Easy - Statcounter

همشهری آنلاین- محمدرضا نصیری: برنامه کلاسیکوی عادل فردوسی‌پور با اجرای پژمان جمشیدی و حضور دایی، ژابی آلونسو، ژوله و وریا غفوری سروصدای زیادی بر پا کرد که شاید خیلی هم استحقاق این سروصدا را نداشت. سروصدا از زمانی آغاز شد که اتاق فکر این برنامه جدا از رسانه‌ای کردن خبر ساخت این برنامه، توجه بیش‌تری را طلبیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعاتی پیش از پخش «کلاسیکو» شایعه شد که صداوسیما از ترس محبوبیت عادل و از دست دادن مخاطبان خود در ساعت22 یکشنبه‌شب دنبال جلوگیری از پخش آن است. از آبان ماه 1397 انحصار VODها به صداوسیما اعطا شد که همین برخی انتقادات و اعتراضات را از سوی کارشناسان رسانه و کاربران شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. حالا چه‌گونه است صداوسیمایی که انحصار نظارت بر تولید محتوای ویدیویی رسانه‌های اینترنتی و صدور مجوز این‌گونه تولیدات را در دست دارد، بعد از دادن مجوز پخش به برنامه عادل فردوسی‌پور ناگهان متوجه می‌شود چه بی‌احتیاطی خطرناکی کرده و تصمیم می‌گیرد جلوی پخش آن را بگیرد؟ صداوسیما به‌عنوان متولی VODها می‌توانست با پخش کلاسیکو مخالفت کند. البته این کاملا گزاره درستی است که صداوسیما آن‌قدر ضعیف و کم‌مخاطب شده که از اقبال مردم به برنامه‌های تولید خارج از این رسانه بترسد. صداوسیما آن‌قدر کم‌مخاطب هست که به اعتراف یکی از مجریانش از دست‌اندرکاران برنامه‌های مختلف می‌خواهد برای جلب مخاطب و به‌اصطلاح وایرال شدن برنامه‌های تلویزیونی در شبکه‌های اجتماعی به هر ژانگولربازی اعم از زمین خوردن مجری یا شوخی زننده با ستاره‌های محبوب مردم دست بزنند و حتی در برنامه بعدی مجبور به عذرخواهی شوند.

«کلاسیکو»ی عال یک برنامه کاملا عادی و پیش‌پا افتاده است که حضور ستارگانی مثل پژمان جمشیدی یا ژابی آلونسو هم نمی‌تواند آن را نجات دهد. پیش از حضور اسکایپی ژابی آلونسو در این برنامه، ستارگان بازنشسته زیادی به ضرب دلارهای اهدایی در برنامه‌های مشابه ورزشی حضور یافته بودند و این چیز جدیدی نیست و مخاطب چندانی نمی‌آورد. پژمان جمشیدی با یک اجرای کاملا خشک و جدی فرسنگ‌ها با کاراکتر سینمایی و تلویزیونی محبوب او فاصله دارد. دایی درباره شکسته شدن احتمالی رکوردش توسط رونالدو همان حرف‌هایی را تحویل می‌دهد که دو سه ماه است به روزنامه‌ها می‌زند. یک آیتم مستند هم با صدای خود عادل پخش می‌شود با همان داستان‌های هزار بار شنیده شده از ال‌کلاسیکوهای قدیم و ژنرال فرانکو و گل‌هایی از مسی به رئال مادرید و... یک عده تماشاگر به سبک و سیاق برنامه‌های دورهمی و خندوانه وظیفه دست زدن و کف دسته‌جمعی پس از هر متلک بامزه یا اظهارنظر به زعم‌شان جالب را به عهده دارند و در نهایت استندآپ کمدی با اجرای ژوله که به‌عنوان نویسنده و بازیگر کمدی معرفی می‌شود اما متن استندآپ او را نویسنده‌ای دیگر به نام امیر وفایی نوشته است. وریا غفوری به‌عنوان میهمان رئالی در برابر دایی که بارسایی است دعوت و بعدا معلوم می‌شود که او هم بارسایی است. یعنی در همین حد هم تحقیق و حساسیت صورت نگرفته. یک برنامه دم‌دستی که از محبوبیت عادل سوءاستفاده می‌کند. «کلاسیکو» چه چیزی فراتر از برنامه‌های همیشگی ورزشی تلویزیونی دارد که مردم برای تماشای آن باید حجم اینترنت خود را که این روزها انگار سرعت آن کم‌تر و تعرفه آن بیش‌تر شده است، مصرف کنند؟

البته صداوسیمایی که همه می‌شناسیم از همین هم واهمه دارد. شاید اگر عادل یک روز برنامه‌ای اینترنتی بسازد و در آن فقط چند ثانیه بیاید جلوی دوربین و بگوید: «یک تقدیم را با هم ببینیم و برویم برای پخش مسابقه فوتبال»؛ باز هم صداوسیما به خودش می‌لرزد.

اما یک نکته مهم؛ نه عادل و نه وریا غفوری که در سال‌های اخیر به‌عنوان قهرمان مردم معرفی شده‌اند، هیچ واکنشی به اتفاقات غیرورزشی اخیر نشان نمی‌دهند یا اگر واکنشی نشان داده‌اند در نسخه دارای مجوز پخش حذف شده است. عادل که اصرار داشت در برنامه ورزشی نود اسکار اصغر فرهادی را تبریک بگوید و مردم از شجاعت او برای این ساختارشکنی داستان‌ها بسرایند، این‌بار منفعلانه عمل کرده و تنها یک بخش از برنامه حرفه‌ای و خوب فوتبال120 را به خورد مردم می‌دهد. شما این روزها اگر در شبکه‌های اجتماعی عکسی از تولد خودت یا فرزندت یا از غذایی که درست کرده‌ای بگذاری، عده‌ای حمله می‌کنند که در این اوضاع و روزگار تلخ که این همه مشکلات اقتصادی و نارضایتی و تلخی وجود دارد، چه‌طور جرات می‌کنی خوشی‌های حقیرانه‌ات را ثبت کنی. یا وقتی مردم این هم غصه دارند، چرا با موضوعات شوخی می‌کنی. حالا عادل که قهرمان ملت است، برنامه‌ای ساخته که در آن استندآپ کمدی هم هست، همه چیز هم آرام است، همه هم خوشحال‌اند و دست می‌زنند.

کد خبر 470628 برچسب‌ها عادل فردوسی‌پور مربی - علی دایی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: عادل فردوسی پور مربی علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی امروز در جمع مدیران مدارس غیردولتی و هیئت امنایی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی را مفید و برخی مضر می‌دانند، اظهار کرد: اگر مؤسس مدرسه غیردولتی مدرسه ایجاد کند و به دنبال ایجاد بنگاه اقتصادی و فروش کالا باشد و به فکر کشور نباشد، این مسئله با عدالت آموزشی هماهنگ نیست.

بنابر روایت تسنیم، وی افزود: اگر هدف از تاسیس مدرسه غیردولتی، آموزش فرزندان کشور مستقل از سطح اقتصادی و طبقاتی آن‌ها باشد در آن صورت مدارس غیردولتی می‌توانند در پیشرفت کشور و عدالت آموزشی مؤثر باشند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی بیان کرد: برخی خانواده‌ها امکانات مالی دارند و می‌خواهند هزینه تحصیل فرزندشان را تامین کنند؛ این به معنای صرفه‌جویی است و آموزش وپرورش می‌تواند هزینه آن را صرف دانش‌آموزان دیگر کند.

حداد عادل بیان کرد: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانند و برای این نظام نیرو تربیت کنیم، جاده‌صاف کن عده‌ای نباشیم که با پول و مالیات این کشور درس می‌خوانند، اما به خارج رفته و در خدمت سایرین هستند.

وی افزود: در تهران چندین مدرسه غیردولتی دارم و ۲۴ مدرسه در محروم‌ترین مناطق بلوچستان با ۳ هزار دانش‌آموز دارم، آبان ماه یک هفته با این دانش‌آموزان و والدین در ارتباط بودم و از استعداد دانش‌آموزان حیرت زده شدم.

‌وی مطرح کرد: اگر توانستیم در مدارس غیردولتی بیشتر خدمت کنیم بیشتر خوشحال باشیم که توانستیم نیروی کارآمدتر تربیت کنیم.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897884

دیگر خبرها

  • چرا «نون خ» و «زیرخاکی»، «پایتخت» نشدند؟!
  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • رئیس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست
  • رییس صداوسیما: مسئولیت اظهارات مهمانان مذهبی با ما نیست/ در برنامه های زنده کنترل اظهارات کارشناسان کار ساده‌ای نیست
  • روایت مجید قناد از سخت‌گیری‌های عجیب صداوسیما
  • توصیه حداد عادل به ایجاد کنندگان مدارس غیردولتی: حساب خود را از نظام و دولت جدا ندانید
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • مدارس غیردولتی می‌توانند به عدالت آموزشی کمک کنند/ مدارس غیردولتی نباید جاده صاف کن این افراد باشند
  • سربلندی رسانه ملی در پوشش رسانه‌ای عملیات «وعده صادق»