Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان گفت: کشتارگاه جدید و در حال ساخت این شهرستان اکنون ۴۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمد غیاثی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کشتارگاه جدید تویسرکان از ۹۰۰ مترمربع زیر بنا برخوردار بوده و برآورد اعتبار کامل برای راه اندازی آن بیش از چهار میلیارد تومان است، افزود: اگر تسهیلات بانکی مورد نیاز سرمایه گذار این طرح براساس تفاهم قانونی صورت گرفته به موقع پرداخت شود، در نهایت تا شش ماه آینده شاهد راه اندازی این کشتارگاه خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تعداد کشتار مورد نیاز شهرستان تویسرکان در هر روز به صورت میانگین، ۷۰ رأس دام سبک و هفت رأس دام سنگین است، بیان کرد: پیش بینی می شود با توجه به مراجعه متقاضیان از شهرهایی مانند کنگاور، فیروزان و روستاهای مابین آنها پس از راه اندازی کشتارگاه جدید تویسرکان، تعداد کشتار دام سبک در هر روز به ۱۰۰ رأس و کشتار سنگین به ۱۰ رأس برسد.

غیاثی با بیان اینکه با آغاز به کار این کشتارگاه شاهد اشتغالزایی مستقیم برای ۲۰ نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای ۱۰۰ نفر خواهیم بود، مطرح کرد: در حال حاضر کشتار دام سبک و سنگین مورد نیاز تویسرکان در کشتارگاه صنعتی ملایر انجام می شود که پس از قرار گرفتن به مدت ۲۴ ساعت در مرحله پیش‌سرد به قصابی ها و مراکز عرضه گوشت شهرستان منتقل می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انجام کشتار دام مورد نیاز تویسرکان در ملایر موجب افزایش قیمت گوشت در تویسرکان نمی شود؟ تصریح کرد: هزینه های حمل و نقل دام های زنده که از میدان های دام تویسرکان و ملایر خریداری و به کشتارگاه ملایر و سپس قصابی های تویسرکان منتقل می شوند، در مجموع منجر به افزایش کمتر از ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت گوشت می شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان بیان کرد: در حال حاضر دام های کشتار شده در کشتارگاه صنعتی ملایر توسط ماشین های استاندارد و یخچال دار و برخوردار از کد رهگیری و با نظارت دقیق به شهرستان تویسرکان منتقل می شوند.

وی افزود: عرضه گوشت در قصابی ها و مراکز عرضه گوشت در شهرستان تویسرکان با توجه به کد رهگیری سازمان بازررسی و اطلاعاتی که به صورت آنلاین توسط گوشی های تلفن همراه و توسط بازرسان به مقام های مسئول داده می شود، رصد می شوند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تویسرکان در پایان تأکید کرد: هیچ موردی از عرضه گوشت بدون لیبل و مهر تأیید بهداشت و سلامتی گوشت در شهرستان تویسرکان، گزارش و ثبت نشده است.

کشتارگاه قدیمی شهرستان تویسرکان به علت واقع شدن در یک منطقه مسکونی و ایجاد مشکلات متعدد بهداشتی و فنی، سال گذشته تعطیل شد و کشتار مورد نیاز این شهرستان تا زمان راه اندازی کشتارگاه جدید در کشتارگاه صنعتی دام ملایر انجام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي كشتارگاه گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج

طرح راه اندازی مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج با حضور معاون نوآوری و فن‌آوری وزیر ارتباطات و جمعی از مسئولان استانی، اعضای اتاق بازرگانی و اصحاب رسانه رونمایی شد.

مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج کنسرسیومی علمی، آموزشی، تحقیقاتی، خدماتی و صادراتی است که برای زنجیره ذینفعان کارآفرینی، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و گردشگری کردستان برنامه‌ریزی و ایجاد ریل گذاری هوشمند و کاربردی را ممکن خواهد کرد.

این مرکز به عنوان یکی از بازو‌های بنیاد توسعه و پیشرفت کردستان به منظور ارتقای کیفیت زندگی مردم و تولید ثروت راه‌اندازی می‌شود و در نظر دارد طی هزار و ۸۳۵ روز برای سه هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان فرصت شغلی فراهم کند.

هزینه کردن برای تاسیس «مرکز رشد و نوآوری تاک» در واقع عملی کردن این گزاره «مهم‌ترین راه پیش‌بینی آینده، ساختن آینده است» که سرلوحه فعالیت سازمان‌های آینده‌ساز جهان است.

برنامه ریزی برای ایجاد «ساختار یکپارچه تولید دانش و تسهیل گری خدمات برای مجموعه‌های نوپا، نوآور و فناور» در قالب یک مرکز رشد و نوآوری امری ضروری برای اقتصاد استان تلقی می‌شود.

 راه‌اندازی مرکز رشد و نوآوری تاک که با همکاری دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بخش خصوصی در فرایند افتتاح قرار می‌گیرد مجموعه‌ای برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری جوانان خلاق و نوآور استان کردستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • کیفیت نان مورد نیاز مردم تویسرکان باید افزایش یابد
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • توقیف ۵۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز فاقد مجوز در تویسرکان
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان