Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@03:22:47 GMT

کشف دورترین کهکشان جهان توسط تلسکوپ آتاکاما

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۱۶۲

به گزارش تک اکسپلوریست، نوری که از این کهکشان توسط تلسکوپ مذکور شناسایی شده، مربوط به تنها ۹۷۰ میلیون سال بعد از انفجار بزرگ یا بیگ بنگ است که منجر به آغاز روند شکل گیری جهان شد.

البته قبلا نور این کهکشان توسط محققان آلمانی از طریق تلسکوپ هایی در فرانسه و اسپانیا نیز رصد شده بود. اما مشاهدات مذکور آن چنان دقیق و حساس نبودند که از طریق آن بتوان فاصله کهکشان مذکور از کره زمین را اندازه گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حساسیت بالای تلسکوپ آتاکاما محاسبه دقیق فاصله کهکشان MAMBO-۹ از زمین را ممکن کرد.

داده های به دست آمده نشان دهنده مراحل اولیه شکل گیری برخی ستاره ها در این کهکشان است و لذا محققان امیدوارند از این طریق داده های بیشتری را در مورد نحوه تشکیل جهان به دست آورند.

بر اساس برآوردهای ستاره شناسان جرم گاز و گرد و خاک این کهکشان ده برابر بیشتر از کل ستاره های کهکشان راه شیری است و لذا باید در انتظار شکل گیری ستاره های فراوانی در آن بود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است

نواک جوکوویچ و تام بریدی آینده ستاره انگلیسی رئال مادرید را بسیار روشن می‌دانند.

طرفداری | تام بریدی و نواک جوکوویچ تحت تاثیر ستاره در حال ظهور دنیای فوتبال، جود بلینگام قرار گرفته است.

تام بریدی، ستاره افسانه‌ای لیگ ملی فوتبال آمریکا (NFL)، از تماشای عملکرد جود بلینگام در ترکیب رئال مادرید به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. بلینگام به یکی از ارکان اصلی رئال مادرید و تیم ملی انگلیس تبدیل شده و بریدی شاهد عملکرد عالی او در ال‌کلاسیکو مقابل بارسلونا بود، جایی که ستاره جوان انگلیسی با گل پیروزی‌بخش خود نقشی کلیدی در پیروزی رئال مادرید ایفا کرد. تام بریدی در گفتگو با ESPN در مورد استعداد و توانایی‌های بلینگام گفته است.

زمانی که او از دورتموند به رئال مادرید آمد، با هم صحبت کردیم. من واقعاً از بلوغ، پختگی و استعداد او بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و شگفت‌زده شده‌ام، هرچند که البته همه این را می‌بینند. جود به خاطر چیزی که در ذهنش و چیزی که واقعاً روی آن تمرکز دارد، آینده درخشانی در پیش‌رو دارد.

بریدی تنها چهره ورزشی مشهوری نیست که از بلینگام تمجید می‌کند. نواک جوکوویچ، ستاره تنیس جهان که رکورد بیشترین عناوین گرند اسلم در تاریخ تنیس مردان را به خود اختصاص داده است، در مراسم جوایز لوریوس در دنیای ورزش گفت:

آنچه مرا تحت تاثیر قرار داد این بود که او همیشه در تلاش بود تا این حرکات را انجام دهد و توپ‌های مناسبی به او نمی‌رسید و کمی ناامید می‌شد، اما بعد منتظر فرصت مناسب می‌ماند. او جدی، حرفه‌ای، متعهد، صبور بود و ایمان داشت که فرصت مناسب درنهایت فرا می‌رسد. در زمان مناسب هم این موقعیت فرا رسید و او سرنوشت بازی را تعیین کرد. جود فقط 20 سال دارد، پس این ویژگی یک قهرمان بزرگ است.

بیشتر بخوانید:

رسمی؛ نواک جوکوویچ برنده جایزه بهترین ورزشکار سال لوریوس شد رسمی؛ جود بلینگام برنده جایزه بیشترین پیشرفت سال لوریوس شد  

 

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • جیندر ماهال: رندی اورتون بزرگترین ستاره در تاریخ WWE است
  • ۵ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تمجید اسطوره‌های ورزش جهان از جود بلینگام: پختگی و استعداد او ما را شگفت‌زده کرده است
  • حمله به ستاره ایرانی: دیگر به اینجا برنگرد!
  • تصاویر نجومی چهارم اردیبهشت (۲۳ آوریل)
  • جوكوويچ بهترین ورزشکار جهان شد
  • انفجار و آتش‌بازی در کهکشان همسایه
  • درخشش دوباره طارمی؛ بازگشت ستاره ایرانی به اوج
  • کشف ۱۰۳۱ سیارک جدید با ۳۷۰۰۰ تصویر تلسکوپ هابل
  • تصاویر نجومی دوم اردیبهشت (۲۱ آوریل)