Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@16:05:52 GMT

کدام ماسک ها در زمان آلودگی هوا موثر است؟

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۲۱۲

صراط:

عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برخی توصیه ها در شرایط آلودگی هوا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: توصیه می‌کنیم مردم پایتخت و کلانشهرهایی که در معرض تهدید مداوم آلودگی هوا قرار دارند از ماسک های P2 یا N95 استفاده کنند. ماسک باید به خوبی بر روی صورت کیپ شود و از کناره‌های آن هوا وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: مردم باید توجه داشته باشند که این ماسک‌های فیلتردار قابل شست و شو و چند بار مصرف هستند و می‌توانند از ورود ذرات ریز به سیستم تنفسی جلوگیری کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت تصریح کرد: در هنگام بروز آلودگی هوا بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم به مراکز درمانی بیشتر مراجعه می‌کنند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در بروز آلودگی هوا همه مردم و بسیاری از دستگاه‌ها دخیل هستند، گفت: متاسفانه برخی دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند. عمده آلودگی هوا مرتبط با وزارت صنعت، معدن تجارت و وزارت نفت مرتبط است.

شاهسونی درباره ارتباط کیفیت بنزین و تاثیر آن بر آلودگی هوا بیان کرد: بر اساس گزارش سازمان استاندارد و محیط زیست، بنزین ما مشکلی ندارد؛ بلکه بیشتر وسایل نقلیه فرسوده که در سطح شهر تردد می‌کنند، عامل آلودگی هوا محسوب می‌شوند.

او با انتقاد از اجرای طرح کنترل آلودگی هوا گفت: طرح کنترل آلودگی هوا باید پیوست سلامت داشته باشد که متاسفانه این پیوست وجود ندارد و هر کسی پول بدهد، می تواند وارد محدوده طرح ترافیک شود؛ به همین دلیل این طرح، اثری در کاهش آلودگی هوا ندارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ماسک آلودگی هوا ذرات معلق تهران هوای آلوده صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حلیا سادات حسینی در جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز در دومین روز از هفته زمین پاک، با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در خصوص محیط زیست افزود: حضرت آقا تأکید کرده‌اند مهم‌ترین موضوع ویژه در بحث زمین، کم‌کاری‌ها و نادیده‌گرفتن فرسایش خاک است که بخشیدنی نیست و اگر بدانیم پلاستیک چقدر در فرسایش خاک مؤثر است، به اهمیت این موضوع پی می‌بریم.

وی ضمن بیان این نکته که هر ۱۰۰ مترمربع خاک حاصلخیز، بالغ بر ۱۰۰ سال طول می‌کشد که احیا شود، ادامه داد: این در حالی است که ۴۰۰ سال طول می‌کشد که پلاستیک در خاک فرسایش یابد که تازه به میکروپلاستیک تبدیل می‌شود که آن هم برای خاک مضر است؛ یعنی بالغ بر ۵۰۰ سال زمان برای احیای خاکی که آلوده به پلاستیک است، زمان نیاز داریم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پایان ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۱۱ در برگزاری این برنامه، اظهار امیدواری کرد، با مشارکت مردم و سیاست‌گذاری‌های درست مسؤولان، مصرف پلاستیک مدیریت و به موضوع احیای خاک بیش از پیش توجه شود.

گفتنی است، جشنواره زمین پاک و کاروان سفیران سبز همزمان با دومین روز از هفته ملی زمین پاک با حضور، موسوی شهردار منطقه ١١، حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت تاکسیرانی شهر تهران و جمعی از مدیران شهری به میزبانی منطقه ١١ در بوستان رازی برگزار شد.

کد خبر 6087377 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود