Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@03:51:03 GMT

آزادی 13 نیازمند به کمک اوقاف

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۲۷۹

آزادی 13 نیازمند به کمک اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آزادی 13 نیازمند به کمک اوقاف زنجان خبر داد و گفت: بدهی یکی از زندانیان بیش از یک میلیارد ریال بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی ظهر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان اظهار کرد: مردم باید مجاب شوند که در حوزه وقف علمی و پژوهش نیز وارد شده و فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تأکید بر توجیه مردم در حوزه کمک به مجامع دانشگاهی بیان کرد: خوشبختانه همه با موضوع وقف آشنا هستند و با توجه به اعتقادات قوی مردم ایران علاقه‌مندی بسیاری نسبت به انجام کار خیر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات قبل از انقلاب و غارتی که در حوزه وقف صورت گرفت موجب بی‌اعتمادی مردم شد، اضافه کرد: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی این موضوع برطرف شده و تا حدود زیادی اعتماد مردم جلب شد.

کرمی با بیان اینکه در ایران بخش وسیعی از حوزه‌ها حتی در حوزه آموزش و حوزه‌های دیگر که با آن سر و کار داریم پوشش داده می شود، گفت: در خود استان زنجان 2 هزار و 800 موقوفه با 31 هزار رقبه وجود دارد که دارای نیات مختلف هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه اوقاف تشویق مردم به سمت ثبت موقوفات جدید است، تصریح کرد: امروز 60 درصد موقوفات استان مربوط به سیدالشهدا است.

وی با اشاره به اینکه امروز بزرگترین دانشگاه‌ها و موسسات علمی وقفی هستند، اضافه کرد: باید از مشارکت مردم در انجام کارهای علمی و فرهنگی و موقوفات در این حوزه استفاده کنیم و نباید اینطور باشد که در انجام کارهای فرهنگی چشم مردم به دولت باشد.

کرمی با اشاره به اینکه رسالت اصلی اوقاف هزینه‌کرد موقوفات طبق نیات واقفین است، گفت: البته در برخی از موقوفات ما مازاد بر مصرف داریم که در این راستا به اذن نماینده ولی فقیه، اقدام به هزینه می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: همچنین دیگر برنامه مهم اوقاف این است که اصل موقوفه از بین نرود و حتی سرمایه‌گذاری بر آن نیز انجام شود تا مردم بهره بیشتری از موقوفه داشته باشند.

وی در پایان به برخی از اقدامات مهم اوقاف در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: اخیرا 13 زندانی جرائم غیرعمد به کمک اوقاف آزادسازی شدند که بدهی یکی از زندانیان بیش از یک میلیارد ریال بود.

رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان هم در این جلسه گفت: باید دنبال قوانین و راهکار برویم تا موقوفات به سمت مباحث پژوهشی سوق داده شود.

بابک کریمی افزود: مقدمه بسیار ارزشمندی خواهد بود و در آینده دیگر دانشگاه‌ها چشممان به بودجه دولتی نخواهد بود و خود جامعه موتور محرکی برای رشد علم و دانشگاه‌ها و پژوهش خواهد بود.

انتهای پیام/73005/ق/40

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان انقلاب اسلامی پژوهش دانشگاه کرمی اوقاف قوانین محرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، گفت: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش‌بینی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، ابوالفضل رفیعی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هر چه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، اظهار داشت: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذی‌ربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان - طارم و خدابنده در دور دوم تغییری داده نخواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همچون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌‍تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت‌ماه 1403 اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه یافته‌اند در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

وی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه 13 اردیبهشت تا  8 صبح روز پنجشنبه مورخ 20 اردیبهشت ادامه دارد.

گفتنی است، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین تنها منتخب به دور دوم کشیده شده است. محمد اسماعیلی و نبی‌اله محمدی برای حوزه زنجان و طارم و همین طور سعید رفیعی و احمد بیگدلی برای حوزه خدابنده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • اثرگذاری توسعه دانش‌بنیان‌ها در به‌روزرسانی موقوفات
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • زنجان؛ میزبان بزرگترین رویداد صنعت برق کشور
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در استان اردبیل
  • غربالگری ۸۰۰ هزار نفر در اردبیل
  • جلب مشارکت خیرین در امر سلامت ضروری است
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ ضرورت گفت‌وگو با سایر علوم
  • علوم انسانی متهم است که سر سفره مردم نیست/ علوم انسانی باید با سایر علوم وارد گفتگو شود