Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه در مدارس استان دانش‌آموزان باهوش و توانمندی داریم، گفت : باید قدر داشته‌های خود را بدانیم و برای معرفی دانش‌آموزان با استعداد‌های خاص برنامه ریزی کنیم.

او گفت : وقتی دانش‌آموزی توان ساخت مثلا یک زیردریایی را دارد و ساعت‌ها می‌تواند در مورد آن حرف بزند، یعنی با استعداد است و باید برای شکوفایی این استعداد‌ها کار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: باید به دانش‌آموزان با استعدادی که اختراعاتی دارند کمک کنیم تا با جذب سرمایه گذاران، اختراعات خوب آن‌ها به مرحله تولید برسد.

یزدان‌پناه از مسئولین مدرسه هوشمند استان خواست تا دانش آموزان با استعداد استان را شناسایی کرده تا در دیداری با استاندار کرمانشاه از موفقیت‌های خود گزارش بدهند و درخواست‌های خود را از مدیریت ارشد استان مطرح کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به جهت گیری به سمت حمایت از کار‌های فنی در کشور و استان، گفت: راه اندازی پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان نوید بخش آینده خوبی در این حوزه است.

او با اشاره به مطرح بودن راه اندازی مدرسه کسب و کار در استان، افزود: این نوع اقدامات بتواند در شکوفایی استعداد‌های دانش آموزان موثر واقع شود.

یزدان‌پناه اشاره‌ای هم به گرایش بالای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به تحصیل در رشته تجربی داشت و افزود: اولین مقصر این موضوع خانواده‌ها هستند، هرچند جامعه و اطرافیان هم در این موضوع تقصیر دارند.

او گفت: خیلی از ما‌ها با اینکه می‌دانیم فرزندانمان کشش تحصیل در رشته علوم تجربی و قبولی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته‌های علوم پزشکی را ندارند، اما اصرار به تحصیل فرزندانمان در رشته علوم تجربی داریم و این در حالیست که امروز دنیا گرایش به سمت رشته‌های فنی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: چند سالی است که شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه هستیم و تعداد دانش آموزانی که تحصیل در رشته‌های فنی را انتخاب می‌کنند در حال زیاد شدن است که این موضوع جای خرسندی دارد.

یزدان‌پناه اشاره‌ای هم برنامه اموزش و پرورش برای خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه فرهنگیان در پارکینگ شهرداری کرمانشاه داشت و گفت: برخی از تجهیزات این درمانگاه مثل تجهیزات آزمایشگاهی، "سی تی اسکن" و "ام آر آی" این درمانگاه به بخش خصوصی اختصاص دارد که در حال خرید این تجهیزات هستیم که امیدواریم با قول‌های مساعدی که استاندار کرمانشاه داده اند بزودی این اتفاق خوش بیافتد و از این پس تمامی خدمات این درمانگاه با تعرفه مخصوص فرهنگیان ارائه شود که این خبر خوشی برای فرهنگیان استان خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به اختصاص زمین برای ساخت یک مدرسه اتیسم در شهر کرمانشاه داشت و افزود: با ساخت این مرکز خدمات ویژه‌ای به دانش‌آموزان اتیسمی ارائه شود.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان مطبوعات دانش آموزان معرفی استعداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، پیمان بختیاری گفت: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار در  نهادینه‌کردن فرهنگ ترافیک، آموزش دانش‌آموزان مدارس مخصوصا دانش‌آموزانی که مدارس آنها در روستاها و حاشیه راه‌های برون‌شهری قرار دارد.
وی گفت: نتیجه اجرای این طرح آموزش و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و مخصوصا جاده‌ها، وسائل نقلیه و خطرات ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.
بختیاری با بیان اینکه در این طرح به دانش‌آموزان آموزش‌های ایمنی و ترافیکی شامل آموزش نکات ایمنی تردد در راه‌ها به همراه اجرای برنامه نمایشی آموزنده و سرگرم‌کننده با مضامین ایمنی ارائه می‌شود، گفت: در این طرح لوازم التحریر ایمنی و بروشورهای آموزشی نیز بین دانش‌آموزان مدارس مشمول طرح توزیع می‌شود.
این مسئول توضیح داد: امسال اولین همایش ارتقای ایمنی و ترافیک در مدارس روستایی البرز با حضور۱۸۰ دانش‌آموز در مدرسه شهید اخلاقی روستای دولت آباد(بخش تنکمان) شهرستان نظرآباد برگزار شد.
رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز تصریح کرد: علاوه بر دانش‌آموزان، ۱۰۰نفر از اهالی روستا از جمله راکبین موتور نیز در این همایش حضور داشتند که بین موتورسواران تعدادی کلاه ایمنی نیز توزیع شد.
وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظرداریم برای امسال حدود ۳۰ همایش‌ آموزش ایمنی و فرهنگ ترافیکی در مدارس استان برگزار کنیم. 

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • تفاوت های کنکور در ایران و افغانستان      
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • اجرای طرح سلامت دهان و دندان دانش آموزان مدارس از مهرماه در مشهد
  • تمدید ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه