Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:50:05 GMT

کتاب «برآمدن ژانر خلقیات در ایران» نقد می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۳۶۹

کتاب «برآمدن ژانر خلقیات در ایران» نقد می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «برآمدن ژانر خلقیات در ایران» با حضور مقصود فراستخواه، رضا نجف‌زاده، ابراهیم توفیق، سیدمهدی یوسفی و حسام ترکمان سه‌شنبه ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۵ در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نقد و بررسی می شود.

پژوهشگران این اثر، خلقیات‌نویسی را یک «ژانر نوشتاری» تعریف کرده، چگونگی پدیدآمدن و تطور ژانر مذکور را توضیح داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف این پژوهش بررسی و ارائه تعریف معینی از خلقیات‌نویسی، به‌عنوان یکی از گونه‌های ویژه نوشتار اجتماعی در ایران است.

«شکل‌گیری‌های اولیه ژانر»، «بازسازی خلقیات‌پژوهی در ایران پساانقلابی» و «نیاز به یک ایرانی جدید»، برخی از فصل‌های این کتاب است.

کد خبر 4799358

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه شناسی نقد کتاب پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات نشست علمی فلسفه کنفرانس بین المللی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی هفته پژوهش آیت الله جوادی آملی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی فعالیت های قرآنی جامعه شناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گام دوم انقلاب دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نقد کتاب کانون اندیشه جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه حسنی‌خونسار پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با تقدیر از مسؤولان حامی کتابخانه، بیان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج یابد و قطعاً ترویج فرهنگ مطالعه وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی باید به صورت ویژه مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: مسؤولان از جمله فرمانداران می‌توانند با تخصیص اعتبارات مناسب از این نهاد فرهنگی به صورت ویژه حمایت کنند.

خونسار گفت: در حال حاضر برخی از کتابخانه‌های عمومی به ویژه در روستاها دارای مشکلات عمرانی و کمبود تجهیزات هستند که این امر می‌تواند آسیب جدی به حوزه فرهنگ و به ویژه نحوه خدمت رسانی در کتابخانه‌های عمومی وارد کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان خواستار حمایت مسئولان از راه‌اندازی واحد سیار کتابخانه‌ای شد و بیان کرد: این امر دسترسی مردم به کتاب در مناطق فاقد کتابخانه را فراهم می‌سازد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: سنندج در حال حاضر دارای ۲۳ باب کتابخانه عمومی است که از این تعداد ۱۵ باب نهادی و بقیه مشارکتی است.

محمد بهرامی با اشاره به اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد، عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۱۸ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند.

کد خبر 6086349

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • امروز، آخرین مهلت نام‌نویسی برای شرکت در آزمون فلوشیپ/ مهلت ثبت‌نام تمدید نمی‌شود