Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدتقی قادری مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: از اردیبهشت سال جاری سامانه‌ای به نشانی tasharof.haj.ir راه‌اندازی شده است تا کسانی که قصد واگذاری یا دریافت اولویت حج تمتع را دارند، به آن مراجعه کنند.

قادری افزود: در گذشته کمبودی در این رابطه وجود داشت چراکه برخی افراد بنا به دلایلی قصد واگذاری و از طرفی برخی افراد مستطیع نیز درخواست دریافت اولویت حج تمتع را داشتند اما یک سامانه جامع، متمرکز و تحت نظارت سازمان وجود نداشت که این افراد را به هم وصل کند و در برخی موارد افراد سودجو و دلال نیز در این حوزه حضور می‌یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه تشرف شاهد یک نظم و انسجام برای واگذاری و دریافت اولویت‌های حج تمتع هستیم.

وی با بیان این‌که سامانه tasharof.haj.ir به نوعی ارتباط دوسویه واگذارکنندگان و متقاضیان را مستقیما و بدون واسطه‌گری افراد سودجو و دلال برقرار می‌کند، گفت: متقاضیان (واگذارکنندگان و دریافت‌کنندگان اولویت حج تمتع) ابتدا با مراجعه به درگاه اینترنتی ذکر شده به ثبت اطلاعات و درخواست خود می‌پردازند و بعد از احراز هویت و تایید مراحل، به یکی از دفاتر خدمات زیارتی معرفی می‌شوند تا کارهای واگذاری قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع صورت گیرد.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با اشاره به راه‌اندازی سامانه نقل و انتقال اولویت حج تمتع در سال ۹۸ ادامه داد: هیچ نقل و انتقالی بدون مراجعه به سامانه tasharof.haj.ir و طی کردن مراحل پیش‌بینی‌شده انجام نمی‌گیرد و واگذارکنندگان و دریافت‌کنندگان اولویت نیز از مراجعه به افراد واسطه‌گر و خرید و فروش به صورت وکالتی یا... پرهیز کنند چراکه تنها ملاک واگذاری و دریافت اولویت، سامانه ذکرشده خواهد بود.

وی بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه  tasharof.haj.ir تاکنون بیش از ۱۳ هزار انتقال و واگذاری اولویت حج تمتع انجام گرفته است.

قادری درباره فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع نیز توضیح داد: فراخوان تکمیل اطلاعات که باید از سوی ودیعه‌گذاران انجام شود به منظور به‌روزرسانی اطلاعات و ارتباط دوسویه با آنان، در جهت برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت حج تمتع و تخصیص سهمیه به استان‌ها برای اعزام و سایر امور اجرایی خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور سهولت کار متقاضیان محترم، درگاه اینترنتی به آدرس reserve.haj.ir  طراحی شده است تا افراد هرچه سریع‌تر به آن مراجعه کنند.

مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با تاکید بر این‌که تمامی دارندگان قبض ودیعه‌گذاری حج تمتع باید اطلاعات خود را به‌روزرسانی کنند، اظهار کرد: اعزام، برنامه‌ریزی‌ و حتی واگذاری اولویت حج تمتع در سامانه tasharof.haj.ir نیز منوط به حضور در فراخوان تکمیل اطلاعات است.

قادری با بیان این‌که حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج تمتع قرار دارند، گفت: سامانه طراحی شده فقط برای افرادی که در اولویت تشرف قرار دارند طراحی نشده و ضروری است همه دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع به آن مراجعه کنند.

کد خبر 470578 برچسب‌ها حج حج - سازمان حج و زیارت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حج حج سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، راه آهن جمهوری اسلامی اعلام کرده : پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین از امروز  آغاز شده است.

شهروندان  برای خرید بلیت همه مسیر‌ها می‌توانند به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنند.

همچنین متقاضیان می توانند بلیت مورد نیاز خود را با مراجعه حضوری به دفاتر فروش بلیت تهیه کنند.

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی با افزایش ۱۵ درصدی
  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • یارانه فروردین یک میلیون و ۳۸۰ هزارتومان می شود؟
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • حراج‌های خرده فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین برگزار می‌شود
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • چگونگی کسب اطلاعات دارویی از سامانه «تیتک»
  • چگونه از کدال استفاده کنیم؟ | راهنمای کاربردی سامانه کدال
  • سازمان بورس از بانک ملت در مورد خرید پرسپولیس توضیح خواست/ بوی انصراف می آید؟
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان