Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@20:51:24 GMT

آغاز رزمایش نظامی مشترک هند و روسیه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۵۰۲

آغاز رزمایش نظامی مشترک هند و روسیه

سخنگوی ناوگان دریایی روسیه اعلام کرد که بخش عملیاتی رزمایش نظامی هند و روسیه آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلای وسکرسنسکی» سخنگوی ناوگان دریایی روسیه روز دوشنبه (امروز) از آغاز بخش عملیاتی رزمایش دوجانبه «ایندرا-2019» در هند خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سخنگوی ناوگان دریایی روسیه گفت: «بخش عملیاتی رزمایش نظامی هند - روسیه امروز و در منطقه «بابین» واقع در ایالت «اوتار پرادش» آغاز شد و قرار است در شهرهای «مارماگائو» و «پونا» نیز برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

در این تمرین نظامی، کشتی‌های نیروهای دریایی روسیه و هند برای انجام یک رزمایش تاکتیکی و راه‌اندازی یک سیستم ارتباطی به دریا می‌روند. همچنین نیروهای نظامی دو کشور نیز قرار است یک رزمایش مشترکی در زمینه ساماندهی دفاع هوایی انجام دهند.

طبق این گزارش، این رزمایش از 11 تا 21 دسامبر (20آذر تا 30 آذر) در سه ایالت هند و با حضور نیروهای هوایی، زمینی و دریایی هر دو کشور برگزار می‌شود. بیش از 700 نیروی روس در این رزمایش شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه هند رزمایش ناوگان دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درخصوص مواضع اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مخالفت با پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان گفت: سیاست دولت اسلام‌آباد در خصوص پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران روشن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ممتاز زهرا امروز _پنجشنبه نهم فروردین_ در نشست خبری هفتگی خود در اسلام‌آباد در پاسخ به پرسش‌هایی درخصوص مواضع اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در مخالفت با پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان اظهار داشت: سیاست دولت اسلام‌آباد در خصوص پیشبرد پروژه مشترک گازی با ایران روشن است.

وی با یادآوری سخنان هفته گذشته خود مبنی بر تعهد دولت پاکستان به خط لوله گاز ایران و تصمیم برای احداث خط لوله در داخل خاک پاکستان، افزود: احداث خط لوله در پاکستان به زودی آغاز خواهد شد.

ممتاز زهرا تاکید کرد که وزارت نفت پاکستان پیگیر مسائل مرتبط با خط لوله گاز از جمله بحث معافیت از تحریم‌های یکجانبه آمریکا است و همزمان تمامی گزینه‌ها را برای تأمین انرژی مورد نیاز پاکستان بررسی می‌کند؛ در روزهای اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه سنگ اندازی‌های کشورش در مسیر همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد اعلام کرد که واشنگتن از ادامه اجرای طرح ساخت خط لوله انتقال گاز میان ایران و پاکستان حمایت نمی‌کند.

وی در عین حال تصریح کرد: ما همیشه به همه هشدار می‌دهیم که تجارت با ایران خطر برخورد با تحریم‌های آمریکا را به دنبال دارد و به همه توصیه می‌کنیم این موضوع را با دقت بررسی کنند.

ممتاز زهرا درخصوص حمله تروریستی اخیر به مهندسان چینی در پاکستان، ضمن محکومیت این اقدام تروریستی با دولت و مردم چین ابراز همبستگی کرد و افزود: تحقیقات سطح بالا برای شناسایی عوامل این حمله در جریان است.

وی تاکید کرد: چین و پاکستان دشمنان مشترک خود را می‌شناسند و ما به صراحت اعلام می‌کنیم که هر کشور، گروه یا هر فردی که در پاکستان اتباع چینی را هدف قرار دهد، دشمن ما و چین به شمار می‌رود.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: روابط راهبردی و دیرینه ما با چین از اهمیت بالایی برخوردار است و اسلام‌آباد معتقد است که دشمنان ۲ کشور درصدد تخریب روابط ما هستند؛ سفارت چین در اسلام‌آباد ساعاتی پس از کشته شدن پنج تبعه این کشور در حمله انتحاری روز سه‌شنبه (۷ فروردین) در ایالت خیبرپختونخوا، از دولت پاکستان و دستگاه‌های امنیتی این کشور خواست تدابیر امنیتی برای حفاظت از جان اتباع چینی در پاکستان را افزایش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز تحقیقات کامل و فوری درباره حادثه تروریستی را از طرف پاکستانی مطالبه کرد.

حساسیت حمله به اتباع چینی آن‌قدر بود که نخست وزیر و وزیر کشور پاکستان فوراً به سفارتخانه چین مراجعه کرده و طی دیدار با سفیر آن کشور اطمینان دادند که عوامل حمله تروریستی شناسایی و مجازات خواهند شد.

کد خبر 739954

دیگر خبرها

  • چین: رزمایش مشترک ما با روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رزمایش مشترک چین، روسیه و ایران علیه کشوری نیست
  • سیاست اسلام‌آباد در پیشبرد پروژه گازی با ایران روشن است
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو