Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی حکمی از سوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی به‌عنوان عضو و رئیس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، ظهر امروز(دوشنبه ۲۵ آذر)حکم فوق توسط فرود بهرآسمانی، معاون هماهنگ کننده ستاد بازسازی عتبات استان کرمان به امام جمعه تقدیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اهمیت بحث بازسازی عتبات، اظهار داشت: اصل بازسازی حرم‌های مطهر که عمدتاً در عراق قرار دارند، ریشه تاریخی و اعتقادی دارد.


وی افزود: در بحث اعتقادی باید گفت جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد، همان‌طور که اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌آید بقیه مسلمین وظیفه دارند به او کمک کنند، در بحث معنوی هم همین‌طور است؛ اگر قرار است در جایی گنبد و بارگاهی برای یکی از معصومین سلام الله علیهم بازسازی شود، هر مسلمانی از هر نقطه از جهان وظیفه اعتقادی خود می‌داند در حد توان کمک کند و اگر توفیق پیدا کرد در بازسازی مشارکت نماید.


امام جمعه کرمان به ریشه تاریخی این مهم اشاره کرد و گفت: ایران بارها در طول تاریخ در امر بازسازی عتبات مشارکت کرده و به بهترین وجه ممکن در بازسازی‌ حرمین ائمه علیهم السلام به ایفای نقش پرداخته است.


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: الحمدلله فضای جدیدی ایجاد شده و کار بازسازی عتبات به بهترین وجه توسط مردم ایران و همه مسلمین جهان در حال انجام است. 


وی ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام توسط مردم کرمان را افتخاری برای مردم این خطه دانست و افزود: این کار به بهترین شکل ممکن توسط مهندسان و کارگران کرمانی انجام شده و هنوز مرحله نهایی آب‌طلاکاری خشت‌های مسی گنبد و نصب آنها باقی مانده و همچنین کار مقاوم سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر و بازسازی رواق‌ها نیز پایان یافته است. 


حجت‌‎الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار امیدواری کرد ایرانی‌ها بتوانند در امر بازسازی عتبات افتخاری برای تاریخ اسلام رقم بزنند و خادمی خود را نسبت به حضرت سیدالشهدا به انجام برسانند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پاسخ به شبهاتی که پیرامون امر بازسازی عتبات مطرح  می‌شود، تصریح کرد: در اسلام هر موضوعی جایگاه خود را دارد و این‌که بعضی ممکن است شبهه وارد کنند که چرا این پول‌ها را خرج فقرا نمی‌کنید، اصلاً درست نیست.


وی گفت: فقرا محترمند و در مال ثروتمندان سهمی برایشان مقرر شده که باید ضمن رسیدگی به آن‌ها پرداخت شود.  


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: هر چیزی در جای خودش باید مصرف شود و نذورات عناوین مختلف دارد، ممکن است کسی پولی را اختصاصاً برای امام خاصی نذر کند و یا در مورد خاص دیگری نذر شود چون در کمک به مسائل معنوی ذائقه‌های مردم متفاوت است.


وی اظهار داشت: هر پولی باید در همان زمینه‌ای که مشخص شده هزینه شود همان‌طور که اگر کسی نیت کند پولی را صرف ساخت مدرسه کند، نمی‌توان آن را صرف ساخت مسجد کرد و بالعکس.


امام جمعه کرمان در پایان تاکید کرد: مردم باید مطمئن باشند پولی که باید صرف فقرا شود در مسیر بازسازی عتبات هزینه نمی‌شود.


در ابتدای این دیدار معاون هماهنگ کننده ستاد بازسازی عتبات کرمان با اشاره به همت مردم کرمان در ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین علیه السلام در کرمان، گفت: بخشی از قطعات گنبد، اوائل ماه محرم سال‌جاری با 8 تریلر به کربلا منتقل شده و مابقی قطعات نیز باز شده و در فرصت مناسب انتقال می‌یابد هرچند هنوز بحث آب‌طلاکاری خشت‌ها مانده است.


فرود بهرآسمانی افزود: در خصوص خشت‌های طلا هنوز به مشارکت مردم عزیز نیازمندیم تا آب‌کاری حدود 17 هزار خشت طلای گنبد نیز با موفقیت به انجام برسد.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد طرح ملی فهما مسجد اردبیل کانون های مساجد استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های مساجد فهما اعطای حکم امام جمعه کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی

    به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی در آیین نماز جمعه کرمان گفت: این هنر جمهوری اسلامی است که انسان های بزرگ و باشرف در تابلوی انسانیت به تصویر کشید و این ادامه پیدا کرد و چهره ای تابناک شهید حاج قاسم سلیمانی که فرمانده جبهه مقاومت و چنان محبوب شد که سردار دلها است ،این شهید در سنگرهها چنان خود را مطرح کرد که در جهان چهره ای  شاخص است.
 وی با محکومیت ددمنشی های رژیم کودک صهیونیستی  افزود:در غزه امروز هم زنان و کودکان را می کشند تا رژیم جعلی اسرائیل می خواهد خیالش راحت باشد که رزمنده دیگر نیست اما غافل از اینکه صندوقچه ای که موسی را فرستاد برای نجات صندوقچه ای دیگر برای نجات فلسطین می فرستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌‌سلیمانی با تبیین برکات شب های قدر تاکید کرد:،نماز ، قرآن، توجه به دعاها در این ماه و اوج  ضریب این ماهها شب های قدر است درک این شب ها مهم است .
وی افزود: این شب ها مصادف شده است با شهادت امام هدایت و روز شهادت امام علی )ع) با روز طبیعت مصادف است که باید جوری رسم را اجرا کنیم که به شئون امامت خدشه ای وارد نشود و هنجار شکنی صورت گیرد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: امام علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر اجازه  ندادند که حاکمیت امامت در میدان عمل صورت گیرد تا جهان بشریت طعمه آن را بچشند و دوران کوتاهی بود ودلیل آن هم گروهی از خواص هوا و هوس را ترجیح دادند .

 نماینده ولی فقیه در استان در ادامه تشکیل خانواده ،تحکیم خانواده ،خانواده متعالی سه محور هم در حوزه خانواده و تربیت  دانست وافزود: محور اول تدوام نسل است و این نسل ها باید باشند و محور دوم خانواده باید کانون آرامش و امنیت باشد و مادر محور آرامش است و معنی آن این نیست که پدر نقش ندارد این دو مکمل هم هستند پدر تکیه گاه خانواده است و این خودش ارامش تولید می کند و مادر محور است و بدون این دو آرامش ناقص است.
امام جمعه کرمان بیان کرد:  آرامش باید از خانواده به جامعه منتقل شود و وارد اجتماع شود و باید حدود در اجتماع رعایت شود ولی در خانواده داخل زندگی خود بخشی از مقررات که باید در بیرون رعایت کند داخل خانه الزام به رعایت آن نیست و کسی که باید وارد حریم خصوصی کسی شود باید اجازه بگیرد و این فرق بین زندگی و خصوصی است ،و در خانه باید مودت و محبت باشد .

امام جمعه کرمان ادامه داد: محورسوم نگاه متعالی تربیت مطرح می شود که وظیفه مهمی برگردن خانواده است ،پدر و مادر در قبال تربیت روح و روان بچه ها مسئول هستند در  تربیت دینی نقش  مسئولیت دارند ،باید در تربیت همه تلاش را کنند که عقل بر نفس پیش گیرد که اگر نفس حاکم شود بزرگترین خیانت را در حق بچه ها و جامعه انجام می دهند کسانی که فقط به فکر مسکن و خوراک بچه ها هستند  خطرناک است

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی ایران جبهه‌ای بزرگ برابر استکبار جهانی
  • اهتزاز پرچم عزای علوی بر فراز گنبد رضوی
  • مشکلات مسجد تاریخی جامع سمنان زیر ذره بین جمعی از موثرین و مطالبه گران سمنانی!
  • توصیه امام جمعه کرمان به رانندگان و مسافران نوروزی + فیلم
  • کمک ۲۴ میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  • کمک میلیارد ریالی نیکوکاران شهرستان ابرکوه در آیین گلریزان
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • ویژه برنامه جشن میلاد امام حسن (ع) در گنبد کاووس + تصاویر
  • تردد بیش از ۱۵۵ هزار نفر از مرز مهران
  • تظاهرات مردم ورامین در دفاع از مردم مظلوم غزه