Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:47:09 GMT

آلودگی رودخانه نیسان در دشت آزادگان

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۶۹۹

آلودگی رودخانه نیسان در دشت آزادگان

سید عادل مولا دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ایستگاه پمپاژ آب در ساحل رودخانه نیسان در روستای مالکیه دشت آزادگان قرار دارد که در روز شنبه دچار نشتی شده بود و اکنون نشت متوقف شده است.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی رودخانه زیاد نیست، اضافه کرد: محل نشت گازوئیل در حدود ۲۰ کیلومتر با تالاب هورالعظیم فاصله دارد و این آلودگی به تالاب نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مولا اظهار داشت: ماموران محیط زیست در حال تهیه گزارش از میزان و حجم آلودگی تخلیه شده به رودخانه هستند.

رودخانه نیسان یکی از زیر شاخه‌های رودخانه کرخه است که به تالاب هورالعظیم منتهی می شود. این رودخانه از شهرستان دشت آزادگان می‌گذرد و محل استفاده کشاورزی و دامداری اهالی است.

برچسب‌ها محیط زیست دشت آزادگان آلودگی آب خوزستان گازوئيل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست دشت آزادگان آلودگی آب خوزستان گازوئيل محیط زیست دشت آزادگان آلودگی آب خوزستان گازوئيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی اطراف شهر تهران به ویژه در نیمه دوم سال منبع آلودگی هوا است و تلاش می‌کنیم این روند امسال به صفر برسد و تا حداقل کاهش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا مزینانی اظهار کرد: مسئله پسماندسوزی با جدیت دنبال می‌شود و برای این منظور مرتب از فرمانداری تهران این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در نیمه دوم سال پسماند سوزی به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

وی افزود: در تهران روزانه ۵ تا ۶ هزار تن پسماند عادی تولید می‌شود و مهمترین بخش آنکه مافیا هم دارد، پلاستیک است؛ در واقع ١٠ درصد این پسماندها پلاستیک است که موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

مدیرکل اداره محیط‌زیست استان تهران خاطرنشان کرد: دوره‌گردهای تهران این مسئله را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین با تفکیک از مبدا می‌توان تا حد بسیار زیادی این روند را کاهش داد.

مزینانی ادامه داد: در این زمینه از نظر قانونی مشکلی نداریم؛ جانمایی‌ها نیز به خوبی انجام شده است اما مشکل اصلی در این روند، تفکیک پسماند از مبدأ است.

وی تصریح کرد: مدیریت پسماندسوزی‌ها بر عهده شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها است که باید با جدیت بیشتری به این مسئله بپردازند. سال گذشته کارگروهی برای این منظور تشکیل و به همه استان‌ها ابلاغ شد تا پیگیر باشند.

مدیرکل اداره محیط زیست استان تهران تاکید کرد: پسماند در تهران به معضلی تبدیل شده است، اما شهرداری گاهی با شدت و گاه ضعیف نسبت به این مسئله ورود می‌کند.

مزینانی عنوان کرد: از نظر قانونی مشکلی نداریم در اجرا هم نمی‌خواهیم شکایتی صورت گیرد. از شهرداری‌ها می‌خواهیم که ورود و خروج پسماندها را کنترل کنند، نمونه این مسئله آرادکوه است که باید هرچه زودتر مدیریت شود.

وی اضافه کرد: شهرداری سال گذشته اقدامات خاصی انجام نداد، اما قول داد که امسال در زمینه مدیریت پسماند عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

منبع: فارس

کد خبر 746149

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت پنج تالاب و ۲ رودخانه خوزستان
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شدند
  • رودخانه های رشت یک گام به احیا نزدیک تر شد
  • شناسایی کنسرسیوم میکروبی موثر در حذف آلودگی‌های نفتی منطقه دهلران
  • پسماندسوزی اطراف تهران منبع آلودگی هوا است