Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اعضای ارشد حماس گفت، اینکه رئیس تشکیلات خودگردان صدور فرمان ریاستی برای انتخابات را مشروط به موضع تل‌آویو برای انتخابات در قدس کرده، یعنی ممکن است فرمان مذکور هیچ زمانی صادر نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از چندین هفته رایزنی، تلاش کمیته مرکزی انتخابات فلسطین و اعلام موافقت حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی با برگزاری انتخابات، حالا «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان شرطی برای این موضوع گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس اعلام کرده تا زمانی که رژیم صهیونیستی اجازه برگزاری انتخابات در قدس را ندهد وی فرمان ریاستی ویژه برگزاری انتخابات را صادر نخواهد کرد.

 «موسی ابومرزوق» از اعضای دفتر سیاسی حماس در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «گروه‌های فلسطینی معتقدند فرمان ریاستی برای انتخابات باید ثمره نشست گفت‌وگوی فراگیر ملی باشد اما عجیب است که عباس اجماع ملی را رد کرده، تأخیر در فرمان ریاستی را پذیرفته و در انتظار موضع اسرائیل برای انتخابات در قدس است؛ موضوعی که ممکن است هیچ زمانی رخ ندهد».

محمود عباس در جلسه اخیر سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» که هفته گذشته به ریاست وی برگزار شد، گفت، اجرای انتخابات امری اساسی است اما نباید به هر بهایی باشد بلکه باید به شیوه‌ای صحیح برگزار شود به نحوی که شامل مشارکت فلسطینی‌ها در تمام سرزمین فلسطین و در مقدمه آن قدس باشد.

ساف در جلسه هفته گذشته خود اعلام نکرد اگر رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در قدس موافقت نکند چه جایگزینی برای این امر دارد.

محمود عباس برای اولین بار در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در سپتامبر گذشته از قصد خود برای برگزاری انتخابات خبر داد.

آخرین انتخابات برای ریاست تشکیلات خودگردان در سال ۲۰۰۵ و آخرین انتخابات پارلمانی فلسطین در سال ۲۰۰۶ برگزار شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حماس انتخابات رژیم صهیونیستی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس فراخوان داد+ ببانیه

به گزارش صدای ایران به نقل ازمهر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس طی بیانیه‌ای عموم ساکنان کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و اعتکاف در داخل آن از امروز تا روز دوشنبه آینده برای دفاع از این مسجد شریف فراخواند.

جنبش حماس وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را به شدت محکوم و تأکید کرد آمریکا با اقدام خود بار دیگر نشان داد که علیه ملت فلسطین است.

جنبش حماس تاکید کرد که فلسطینیان باید با حضور گسترده خود طرح‌های شوم دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر یهودی برای آوردن قربانی به داخل این مسجد به مناسبت اعیاد یهودی را به شکست بکشانند.


این جنبش ضمن تمجید از جهاد و جانفشانی‌های ملت فلسطین در راستای دفاع از قدس و مسجد الاقصی و مقابله همه جانبه با کابینه جنایتکار رژیم صهیونیستی و جنایتکارانه جنگی اسرائیلی همچون بن گویر، سراسر امت و آزادگان جهان را به تشدید همبستگی با ملت فلسطین و حمایت از غزه، قدس و مسجد الاقصی و مبارزات مشروع ملت فلسطین تا توقف جنگ و احقاق حقوق این ملت در زمینه آزادسازی سرزمین و مقدسات خود دعوت کرد.


دیگر خبرها

  • حماس آحاد ملت فلسطین را به دفاع از مسجدالاقصی فرا خواند
  • فراخوان حماس برای دفاع از مسجدالاقصی
  • حماس فراخوان داد+ ببانیه
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • محمود عباس درخواست دولت بایدن برای تعلیق رای‌گیری عضویت فلسطین در سازمان ملل را رد کرد
  • برگزاری الکترونیک دور دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری دهمین سالگرد درگذشت باستانی پاریزی در بنیاد موقوفات افشار
  • برگزاری یادبود دهمین سال درگذشت استاد باستانی پاریزی
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس