Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@23:05:14 GMT

شهردار تهران به تذکر عضو شورا پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۷۳۶

شهردار تهران به تذکر عضو شورا پاسخ داد

به گزارش روز دوشنبه اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، «پیروز حناچی» در پاسخ «مجید فراهانی» عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نوشت: مجوز اخذ بهای خدمات ایمنی (مطابق فرمول و جداول مندرج در متن بند۲ مصوبه) از ابتدای سال ۱۳۹۶ به شهرداری تهران ارائه شده است.
وی گفت: با عنایت به‌ پیش‌بینی معافیت برای ساختمان‌های برخوردار از گواهی ایمنی ساختمان در تبصره چهارم (الحاقی) ذیل ماده دوم مصوبه مذکور، جهت تحقق این مهم، اتصال سامانه املاک شهرداری تهران و سامانه سازمان آتش‌نشانی موردنیاز بوده است که با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات مشترک برگزار شده طی سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ زیرساخت‌های فنی جهت  اتصال سامانه‌های مذکور مهیا و از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۷ برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حناچی در این نامه اظهار داشت: از سوی دیگر با عنایت به تأخیر در اجرای مصوبه و عدم صدور فیش‌های بهای خدمات ایمنی از سال ۱۳۹۶ تاکنون، نظر به تعیین ۱۰ درصد به‌عنوان جایزه خوش‌حسابی (در صورت پرداخت تا پایان سال) و نیز جرائم دیرکرد (مطابق با نرخ آخرین تعرفه‌های مصوب در زمان پرداخت) که در تبصره سوم ذیل ماده دوم مصوبه مذکور پیش‌بینی شده است، با توجه به عدم قصور شهروندان در تأخیر ایجادشده از تاریخ اجرای مصوبه، ابهامی درزمینه شمولیت یا عدم شمولیت ۱۰ درصد جایزه خوش‌حسابی در خصوص پرداختی‌های سنوات قبل (سال‌های ۹۶ و ۹۷) برای شهروندانی که در سال ۹۸ عوارض معوقه خود را پرداخت می‌نمایند وجود دارد که لازم است شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص تعیین تکلیف و اظهارنظر نمایند.
شهردار تهران ادامه داد: با عنایت به موارد مطروحه در صورت رفع ابهام در مورد اخیر، با توجه به زیرساخت‌های فنی مهیا شده مانعی از حیث صدور فیش‌های بهای خدمات ایمنی متصور نیست و بدیهی است در این صورت منابع مالی ناشی از اخذ بهای خدمات ایمنی در بودجه سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی خواهد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران کمیسیون برنامه و بودجه قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی بعد از ظهر چهار شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از تعداد ۲ هزار و ٨١ عملیات صورت‌گرفته در سال گذشته، تعداد ۷۷۲ مورد عملیات اطفا حریق، ۷۸۴ مورد عملیات امداد و نجات و مابقی شامل تست ساختمانی و استقرار خودرو و آموزش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با اشاره به فراوانی عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر، تصریح کرد: در سالی که گذشت فراوانی این عملیات‌ها به‌ترتیب مربوط به گیر کردن افراد در آسانسور به تعداد ۲۳۲ مورد، جانوران موذی و حیوانات ۲۲۸ مورد، آتش‌سوزی ضایعات به تعداد ۲۱۸ مورد، آتش‌سوزی منازل مسکونی به تعداد ۱۷۳ مورد و حبس نفرات به تعداد ۱۱۶ مورد بود که از این آمار ۸۲ مصدوم و ۱۷ فوتی گزارش شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوشهر با تاکید بر اینکه در بخش آموزش ۱۶ هزار و ۶۸۱ نفر آموزش دیدند، ادامه داد: این آموزش‌ها در ۱۶ دستگاه اجرایی، ۹۶ مرکز آموزشی، ۳۰ مسجد و موکب و همچنین به ۱۳ مرکز درمانی ارائه شده است

وی گفت: در بخش پیشگیری، در مجموع هزار و ۸۰۳ مورد شامل تاییدیه ایمنی، شناسایی مکان‌های ناایمن، ارائه پایان کار و شناسنامه ایمنی ساختمان و تست جعبه F بوده و ۱۷۳ مورد کارشناسی حریق صورت گرفته است.

کد خبر 6081372

دیگر خبرها

  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • بیش از ۲ هزار عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بوشهر انجام شد
  • برگزاری نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری شهرداری | درخواست احیاء جایگاه مرکز مطالعات از سوی شهردار تهران مطرح شد
  • تصویب لایحه تخفیف عوارض ۳۲ درصدی شهرداری به شهروندان شیرازی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • از تاکسی‌ها برقی تا ساخت تقاطع‌های غیر همسطح در نشت شورا
  • شرق تهران هم به آتش‌نشانی بانوان مجهز شد | بازرسی از ساختمان‌ های ناایمن ادامه دارد
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در تهران
  • افتتاح دومین ایستگاه آتش‌نشانی بانوان کشور در شرق تهران
  • از تاکسی ها برقی تا ساخت تقاطع های غیر همسطح در نشت شورا