Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-20@04:05:00 GMT

احداث باغ موزه گونه‌های هیرکانی در ساری

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۷۹۳

احداث باغ موزه گونه‌های هیرکانی در ساری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری ایجاد "باغ موزه گونه‌های هیرکانی" را برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بنا داریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی مازندران ۷۰ گونه هیرکانی تا پایان سالجاری در بوستان ولایت غرس کنیم.

به گزارش ایمنا، عین‌الله احمدی از کاشت بیش از ۲۰ هزار قلمه شمشاد هیرکانی در گلخانه ارم  شهرداری ساری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد شمشادها در بخشی از گلخانه ارم که به مساحت۱۲ هزار متر مربع است در مدت یک ماه گذشته با هدف احیای این گونه هیرکانی کاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آفت‌زدگی بیش از ۹۰ درصد ازشمشادهای هیرکانی استان در سال‌های اخیر، تصریح کرد: قلمه شمشادهای هیرکانی در فضایی عاری از آفت و گلخانه‌ای نگهداری و پرورش داده‌ شده تا به عنوان یک بانک ژن شمشادهای هیرکانی به منابع طبیعی در احیای این گونه خزری کمک کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساری از کشت دو هزار ۵۰۰ قلمه شمشاد هیرکانی در محوطه بوستان ولایت خبر داد و افزود: اداره کل منابع طبیعی استان در فاز نخست، ۱۱ هزار گونه نهال هیرکانی را در اختیار این سازمان قرار داد که عملیات کاشت آن در سطح شهر در حال اجراست و مقرر شد ۵۰ هزار گونه دیگر در فاز دوم در ازای همکاری این سازمان در احیای شمشاد هیرکانی به شهرداری ساری تحویل داده شود.

هیرکانی عنوان کرد: در سال گذشته حدود پنج هزار قلمه شمشاد در گلخانه ارم که کاشته شده بود در گلدان جابجا شد و در سال‌جاری و در دو ماه اخیر، بیش از ۲۰ هزار قلمه شمشاد هیرکانی کاشته شده است.

احمدی ایجاد "باغ موزه گونه های هیرکانی " را از دیگر برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: بنا داریم با همکاری اداره کل منابع طبیعی مازندران ۷۰ گونه هیرکانی تا پایان سالجاری در بوستان ولایت غرس کنیم.

کد خبر 401431

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران کلانشهر شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداري ساري شهرداری گرگان شهرداری شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه نیروهای مسلح در ساری

دریافت 48 MB کد خبر 6080683

دیگر خبرها

  • روایتی از شمشاد‌های جنگل‌های هیرکانی از زبان شهروند خبرنگار
  • بررسی روند ساخت مسکن مددجویی در شاهیندژ
  • ماجرای نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها!
  • رژه نیروهای مسلح در ساری
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیب‌دار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار گلستان از نهال رایگان بهره‌مند می‌شوند
  • ماجرای خروج ایران از «ایکوم» و «ایکوموس» چه بود؟
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته
  • ماجرای خروج ایران از «ایکو» و «ایکوموس» چه بود؟
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟