Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان همدان گفت: تنوع پرونده‌ها در حوزه شهرداری بسیار است به همین دلیل برای سرعت بخشیدن به مراحل رسیدگی، سه شعبه تخصصی فعال شده تا پرونده‌های شهرداری مورد رسیدگی قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن خانجانی ظهر امروز در شصت‌وچهارمین صحن شورای اسلامی شهر همدان حفظ حقوق عمومی شهروندان را یکی از وظایف دادستان عنوان کرد و اظهار کرد: تمام مسوولان باید نسبت به حل موانع و مشکلات مردم حساسیت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با تعامل و همکاری دستگاه‌ها، رضایت مردم نیز محقق می‌شود گفت: ارتباط و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی نه تنها منجر به امیدواری مردم می‌شود بلکه اعتماد به عملکرد مدیران را افزایش دهد.

دادستان همدان یکی از دغدغه‌های اصلی مردم را ساماندهی بازار سرگذر عنوان کرد و افزود: روزانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار نفر در این بازار تردد می‌کنند بنابراین باید بهسازی کامل در آن صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم جمع‌آوری برخی دکه‌ها با مالکیت شهرداری اظهار کرد: برخی از این دکه‌ها، مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند که به لحاظ قانونی نیز تخلف محسوب می‌شود.

خانجانی با بیان اینکه ترافیک در خیابان خواجه رشید و برخی خیابان‌های منتهی به مرکز شهر باعث گرفتاری مردم شده است خواستار برنامه‌ریزی فنی به منظور حل معضل ترافیک در این منطقه شد.

وی با بیان اینکه مدیریت‌ شهری باید با ارائه طرح‌های کارشناسی شده نسبت به رفع مشکلات اقدام کند زیرسازی و بهسازی معابر و خیابان‌های حاشیه شهر را از دیگر موضوعات مورد توجه دانست.

دادستان همدان در پاسخ به درخواست رئیس شورا در خصوص ایجاد شعبه‌های تخصصی به‌ منظور رسیدگی به پرونده‌های شهرداری افزود: تنوع پرونده‌ها در حوزه شهرداری بسیار است به همین دلیل برای سرعت بخشیدن به مراحل رسیدگی، سه شعبه تخصصی فعال شده تا پرونده‌های شهرداری به صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرند.

وی در ارتباط با درخواست شورا برای ورود دادستانی به معضل رودخانه‌های مناطق مسکونی حاشیه شهر گفت: پوشش آنها منوط به ارائه طرح‌های فنی است بنابراین نمی‌توانیم بدون مطالعه کارشناسی اقدام کنیم؛ اما پیگیر حل آن هستیم و مکاتبه‌هایی را نیز با آب‌منطقه‌ای و استانداری داشته‌ایم.

وی افزود: انتظار ما تدوین طرح فنی در راستای حل همیشگی این معضل است و دادستانی هرکجا نیاز به پیگیری باشد، ورود پیدا خواهد کرد.

دادستان همدان در پاسخ به روند رسیدگی به پرونده پمپ بنزین چهارراه پژوهش عنوان کرد: رسیدگی به این پرونده، فنی و نیاز به بررسی دقیق و موشکافانه دارد؛ از این رو دو دستگاه محیط زیست و علوم پزشکی در حال بررسی‌های لازم هستند که تا زمان اعلام نتیجه نمی‌توانیم اقدام قضایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی در این پرونده اصرار بر پلمب دارند گفت: تصمیم‌گیری پیرامون این پرونده قضایی بستگی به نظر تخصصی و فنی کارشناسان محیط زیست و علوم پزشکی دارد.

خانجانی در خصوص طرح شناسنامه‌دار شدن درختان نیز اظهار کرد: اگر نیاز به ورود دادستانی به این مساله باشد، اقدام قانونی را انجام می دهیم.

وی در پاسخ به رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر در خصوص تفکیک اراضی حاشیه شهر به ویژه در منظقه شرق و شمال شرق شهر همدان در راستای طرح توسعه ای شهر به سمت آن مناطق، گفت: براساس قانون، هر فردی حق هرگونه تصرف در ملک خود را دارد و در قانون مدنی هیچ قید و شرطی که باید سند رسمی داشته باشد، نداریم.

دادستان همدان با تاکید بر اینکه خرید و فروش و این چنین اقدام ها در اراضی دارای سند، مشکلی ندارد؛ گفت: دادستانی نقش نظارتی دارد و تصمیم‌گیری‌ها به عهده دستگاه های اجرایی است.

وی بیان کرد: اگر قانونی مبنی بر ممنوعیت در تفکیک اراضی منطقه‌ای وجود داشته باشد، به طور قطع نظارت قضایی خواهیم داشت و از هرگونه تصمیم‌گیری قانونی، حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ 3140/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان محیط زیست شهرداری دادستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲

علی صالحی دادستان تهران با ارائه گزارشی در رابطه با عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ گفت: مجموعاً میزان وصول مطالبات در مرحله تحقیق در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی طی سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که اکثراً شامل مطالبات برخی بانک‌ها، پرونده‌های مالیاتی و برخی پرونده‌های کثیرالشاکی بود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: میزان وصول جزای نقدی از محکومان در شعب اجرای احکام این دادسرا طی سال گذشته بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان و میزان ردّمال صورت گرفته نیز بیش از ۸۳۴ میلیارد تومان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • قاچاقچی دستمال جادویی در همدان نقره داغ شد
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • قاچاقچی سوخت نقره داغ شد