Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@18:51:26 GMT

مدیر جدید بنیاد عاشورا معرفی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۸۲۸

مدیر جدید بنیاد عاشورا معرفی شد

به گزارش روز دوشنبه مجمع جهانی اهل بیت (ع) آیت الله رضا رمضانی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل بنیاد بین‌المللی عاشورا گفت: مجمع جهانی اهل بیت (ع) در نزدیک به ۳۰ سال فعالیت خود، ارتباط خوبی با پیروان اهل بیت (ع) برقرار کرد و تجمیع و هماهنگی ظرفیت‌های آنها از مهمترین موضوعات مورد توجه در این سه دهه فعالیت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به خدمات آیت الله اختری همچون تأسیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، خبرگزاری ابنا و سایت های اینترنتی نظیر دائرة المعارف مجازی ویکی شیعه اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که در این دوران صورت گرفت، ایجاد بنیاد بین المللی عاشورا بود. عاشورا یک ظرفیت جهانی و بین المللی است؛ همانطور که اربعین نیز بزرگترین همایش معنوی دنیا تلقی می‌شود؛ گرچه رسانه‌های جهان بخل می‌ورزند که این همایش بزرگ را اطلاع رسانی و تبلیغ کنند.

امروزه عاشورا و اربعین یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند زمینه ساز آن اتفاق بزرگ موعود در دنیا باشد. اگر بتوانیم این ظرفیت را تجمیع کرده و جهت دهیم، می‌توانیم امام حسین (ع) را به عنوان الگویی جهانی مطرح کنیم.

وی تأکید کرد: نه تنها شیعیان، بلکه همه مسلمانان، پیروان ادیان ابراهیمی و همه بشریت می‌توانند امام حسین (ع) را به عنوان الگو قرار دهند. اگر امام حسین (ع) در عرصه بین الملل به عنوان الگوی جهانی تلقی شود، قطعا تاریخ جهان استعمار به سر خواهد آمد.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه از مراسم حـج نیز به عنوان یکی از نمایش‌های بزرگ بین المللی با تعدد فرهنگ‌ها در میان مسلمانان یاد کرد و افزود: تا وقتی حکومت آل سعود پابرجاست، حج به آن اهدافی که باید برسد، نخواهد رسید.

وی افزود: اسلام بر توسعه ارتباطات تاکید می‌کند و امروزه عاشورا و اربعین یکی از مهمترین اتفاق‌های مهمی است که می‌تواند برای آن امر مهم رقم بخورد. حال که باید از ظرفیت های جهانی عاشورا و اربعین استفاده شود، بهترین جایی که می‌تواند به این امر بپردازد مجمع جهانی اهل بیت (ع) است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امروزه در کشورهای دانمارک، آلمان، کانادا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی راهپیمایی‌های بزرگ عاشورایی برگزار می‌شود که این موضوع نشان می‌دهد جریان عاشورا تبدیل به پایگاه جهانی و بین المللی شده است.

حضور آیت الله اختری در بنیاد عاشورا سبب خیر خواهد شد

حجت الاسلام مرسلی مدیرعامل سابق بنیاد عاشورا با ارائه گزارشی از عملکرد پنج ساله این بنیاد اظهار داشت: همه کارهای صورت گرفته در بنیاد با همت همکاران گرامی بنده صورت گرفت. در بنیاد عاشورا کار برای شخص نیست، برای امام حسین (ع) است و حضور آیت الله اختری در این بنیاد سبب خیر خواهد بود.

مشاور عالی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در امور بین الملل افزود: با توجه به سابقه آیت الله اختری در سیاست خارجی، دبیرکلی مجمع جهانی اهل بیت (ع) و ارتباطات گسترده باشیعیان در سراسر جهان، وی می‌تواند تجربیات خود را به بنیاد عاشورا منتقل کند.

حجت الاسلام اختری با بیان اینکه "عاشورا منحصر به زمان و مکان خاصی نیست" اظهار داشت: امیدوارم در بنیاد بین المللی عاشورا فرهنگ حسینی و عاشورا را گسترش دهیم و مردم را با این فرهنگ آشنا کنیم که این بهترین وسیله برای گرایش مردم جهان به دین اسلام است.

همواره افتخار خدمت به پیروان اهل بیت (ع) و نوکری اهل بیت(ع) را داشته ام و از این پس نیز هر جا که باشم در خدمت به اهل بیت(ع) کوتاهی نمی‌کنم.

آشنایی با بنیاد بین المللی عاشورا

بنیاد بین‌المللی عاشورا موسسه‌ای غیر دولتی و غیر انتفاعی است که برای گسترش فرهنگ حیات‌بخش و حماسه‌آفرین عاشورا و ایجاد جریان مستمر و پویا در حوزه بسط و گسترش سیره امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورای حسینی از سال ۱۳۹۳ هجری شمسی زیر نظر «مجمع جهانی اهل بیت (ع)» شروع به فعالیت کرده و سعی دارد در این راه با بهره‌گیری از ابزارهای نوین علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، مطبوعاتی، تبلیغاتی و فضای مجازی و با خلق آثار برجسته و نیز گسترش فعالیت‌ها و خدمات علمی و فرهنگی و مشارکت بیش از پیش علما و اندیشمندان جهان اسلام و تشیّع گام بردارد.

این بنیاد به صورت هیأت امنائی اداره می‌شود که اعضای آن متشکل از معاونت امور بین الملل و بعثه مقام معظم رهبری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مدیریت حوزه‌های علمیه قم، رئیس جامعه المصطفی العالمیه، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزۀ علمیه قم، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاون بین‌الملل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پنج شخصیت و پنج نهاد فرهنگی مرتبط با کشور، پنج شخصیت و پنج نهاد فرهنگی خارج از کشور است که دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت ریاست هیأت امنا را بر عهده دارد.

امور اجرایی بنیاد بر عهدۀ هیأت مدیرۀ منتخب هیأت امنا بوده و بالاترین مقام اجرایی آن مدیرعامل بنیاد می باشد. این بنیاد چهار معاونت شامل «معاونت رسانه و فضای مجازی»، «معاونت فرهنگی، آموزش و پژوهش»، «معاونت بین‌الملل» و «معاونت اداری، مالی و پشتیبانی» دارد که برنامه‌های اجرایی بنیاد را سامان‌دهی می‌کنند.

برچسب‌ها مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سازمان اوقاف و امور خیریه حوزه علميه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا محمد حسن اختری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سازمان اوقاف و امور خیریه حوزه علميه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران سازمان اوقاف و امور خیریه حوزه علميه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان سازمان تبلیغات اسلامی عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد

در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی به عنوان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، در حکمی از سوی هاشم امینی؛ مدیرعامل آبفای کشور، رضا عطایی؛ به عنوان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی منصوب شد.

معاون بهره برداری آب و فاضلاب شهری، معاون بهره برداری و توسعه آب، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه گذاری شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از جمله مسئولیت های رضا عطایی در این شرکت بوده است.

در حالی که برخی از رسانه‌های استان از برکناری مدیرعامل سابق آبفا خبر می‌دهند، پیگیری‌های تسنیم حاکی است، رضا نعیمی پس از بیش از 30 سال خدمت در بخش‌های مختلف وزارت نیرو، به کسوت بازنشستگی نائل شده است.

خبرهای موثق حاکی است، باوجود اصرار مدیران ارشد وزارت نیرو برای ابقای این مدیر جهادی و با تجربه، وی با تمایل شخصی به دلیل چرخش مدیران و انتخاب مدیری جوان، بازنشست شده است. برخی اقدامات نعیمی در دوره مسئولیت آبفای خراسان شمالی نظیر طرح بزرگ انتقال آب تحت اشراف قرارگاه امام حسن و کاهش روستاهای دارای تنش آبی از 300 به 200 روستا با انتقال آب‌های پایدار، از جمله تلاش‌های این مدیر لایق مجموعه وزارت نیرو است.

معارفه مدیر جدید و نوع برگزاری این مراسم نیز به دلیل اصرار این مدیر باتجربه و رزمنده سال‌های دفاع مقدس برای بر زمین نماندن امورات این مجموعه بوده است.

85 درصد خراسان شمالی با خشکسالی مواجه و تامین منابع آب هم اکنون یکی از دغدغه‌های مسئولان است و آب شرب سه شهر بجنورد، شیروان و اسفراین از سدها تامین می شود. شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از 200 هزار مشترک آب در شهرها، 121 هزار مشترک آب در روستاها و 60 هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان در شمال شرق ایران دارای 1 میلیون نفر جمعیت است که 44درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ خیر مدرسه ساز در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران با فرزند شهید مبارزی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • رونمایی از مجمع پارلمانی جهانی شهید سلیمانی (ره)
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • بودجه ستاد امر به معروف در سال گذشته چقدر بود؟
  • معرفی رکابزنان اعزامی به مسابقات کوهستان قهرمانی آسیا