Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:31:49 GMT

مهارت آموزی و کارآفرینی رویکرد جدید دانشگاه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۸۶۵

مهارت آموزی و کارآفرینی رویکرد جدید دانشگاه

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مهارت آموزی و کارآفرینی رویکرد جدید این دانشگاه است.

عزیز جوانپور در نشست خبری با اصحاب رسانه،  با اشاره به سیاست‌های جدید دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد:  دانشگاه آزاد تبریز جزو دانشگاه‌هایی است که در بخش های مختلف خوب درخشیده و سال گذشته به عنوان واحد برتر در حوزه پژوهش انتخاب شد و در حوزه فرهنگی نیز به عنوان استان برتر در بین دانشگاههای آزاد معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز و آذربایجان شرقی قصد دارد در برنامه جدید تبدیل به دانشگاه کارآفرین شود، افزود: به همین منظور برای حل مسائل کشور، استان و منطقه اقداماتی انجام می دهد.

به گزارش ایسنا، وی از فعالیت مرکز تحقیقات دریاچه ارومیه در این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز چندین طرح پژوهشی را در این زمینه در دست اجرا دارد و مشکلات محیط زیستی  در قالب 25 هزار مسئله بررسی و ارائه می شود که در طرح پایش دانشگاه ثبت می شود و سپس به عنوان موضوع پایان نامه دانشجویان ارشد و دکترا سراسر کشور قرار می گیرد. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز با ابراز تاسف از اینکه اغلب پایان نامه ها در کشور مسئله محور نیست و بازخورد بیرونی ندارد، تصریح کرد: از سال گذشته مسئله محور شدن پایان نامه ها در این دانشگاه آغاز شده است و امسال عملیاتی می شود.

جوانپور با اشاره به تحقیق و بررسی در حوزه چرم و کفش اظهار کرد: در این خصوص هفت هزار مسئله احصاء شده است که در طرح پایش وارد شده است.

وی با اشاره به مشکلاتی در حوزه چرم و کفش گفت: با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد مورد تحقیق و بررسی پایان نامه ها قرار می گیرد و تنها به چالش ها پرداخته نمی شود بلکه در این طرح پایش همه دانشجویان سراسر کشور می توانند وارد شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی و واحد تبریز به راه اندازی سرای نوآوری و فناوری چرم و کفش در دانشگاه آزاد تبریز خبر داد و متذکر شد: اعتبار خوبی برای این بخش پیش بینی شده است و با توجه به اینکه یک ماه قبل مجوز آن دریافت شد به زودی راه اندازی می شود.

جوانپور با اشاره به موافقت اولیه راه اندازی مدرسه چرم و کفش در این دانشگاه، اضافه کرد: با کمک اتحادیه کفاشان و چرم شهر و برخی صنایع تمهیدات لازم برای احداث مدرسه مهارتی چرم و کفش که جزو پیشینه تبریز است اندیشیده شده است. 

وی با ابراز تاسف از اینکه حوزه چرم و کفش در حال از دست دادن مهارت و بازار لازم خود است، تاکید کرد: در این راستا تعدادی از همکاران دانشگاه سفری را به مدرسه چرم و کفش ترکیه داشتند تا از این صنعت الگوبرداری شده و به شکل علمی وارد صنعت چرم و کفش شویم زیرا این پتانسیل در بازار تبریز وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با بیان اینکه رویکرد دانشگاه تنها آموزش و تدریس نیست، یادآور شد: هر چند نیازمند تقویت نیروهای مختصص هستیم اما برای فارغ التحصیلان دانشگاه زمینه مهارت آموزی و کارآفرینی و اشتغال فراهم می شود.

جوانپور با بیان اینکه رویکرد دانشگاه به سمت حل مسئله کشور، استان با نگاهی به صنعت است، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه ربع رشیدی که امسال به میزبانی تبریز برگزار شد 550 طرح و ایده دانشگاه ارائه شد که حرکت خوبی بود همچنین دانشگاه آزاد آذربایجان شرقی در جشنواره فرهیختگان کشور نیز جزوه چهار استان برتر کشور شد.

وی از انعقاد چندین قرارداد با بخش صنعت خبر داد و عنوان کرد: در حوزه خودروسازی چند طرح  آماده است و به سمت تولید قطعاتی خواهیم رفت که در حال حاضر تحریم هستیم و وارد نمی شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تاسیس بیمارستان امام سجاد تبریز را از دیگر خروجی های این دانشگاه در تبریز عنوان کرد و اد امه داد: با افتتاح این بیمارستان که بخش های سی سی یو، آی سی یو و ان آی سی یو و رادیولوژی و چندین بخش دیگر آن فعال است 137 تخت به مجموعه تخت های شهر تبریز اضافه شد.
 

جوانپور با اشاره به تعامل با چند کشور همسایه جهت جذب دانشجو گفت: در حال حاضر ثبت نام 250 دانشجو از کشورهای عراق، ترکیه نهایی شده است و مابقی در ترم بعدی انجام می شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم

فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا گفت: در این پادگان سربازان وظیفه در کنار فراگیری آموزش‌های نظامی برای ارتقای مهارت فنی خود در دوره‌های مختلف فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند.


امیر کرمی با اشاره به اجرای طرح مهارت آموزی گروه توپخانه ۵۵ ارتش را با همکاری فنی وحرفه‌ای افزود: شرکت کنندگان پس از فراگیری آموزش‌های تئوری فنی وحرفه‌ای در آزمون شرکت کرده و همچنین به صورت عملی دوره‌ها را فرا می‌گیرند.

او ارتقای مهارت فنی وآماده به کار بودن سربازان را پس از گذراندن دوره خدمت از مهمترین اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست وگفت: سربازان در بیش از ۶۰ رشته فنی وحرفه‌ای شرکت می‌کنند و با مهارت آموزی در محیط کار واقعی آشنا می‌شوند.


امیر سرتیپ دوم ستاد کرمی فرمانده گروه ۵۵ توپخانه نزاجا هم گفت: پارسال ۸۰۰ سرباز وظیفه موفق به دریافت گواهینامه مهارت فنی وحرفه‌ای از این پادگان نظامی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • کنفرانس ملی مهارت با ۲۰۰ اثر علمی و پژوهشی در اردیبشهت برگزار می‌شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • آغاز هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • نارضایتی دبیران و آموزگاران از پرداخت شهریه جهت گذراندن دوره‌های مهارت آموزی
  • مهارت آموزی سربازان وظیفه اصفهان در پادگان نظامی + فیلم
  • رونمایی از سامانه مهارت افزایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر/ شرط صدور گواهینامه معتبر برای دوره‌های مهارت‌آموزی