Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) گفت، تدارکات برای سفر رئیس‌جمهوری روسیه به سرزمین‌های اشغالی در دست انجام است و دیدار این مقام با دونالد ترامپ در آنجا نامشخص است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ۲۰ نوامبر تایید کرد که اواسط ژانویه به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در جمع خبرنگاران گفت: «سفر رئیس‌جمهوری روسیه (به اسرائیل) واقعا در دست انجام است.» او در پاسخ به اینکه آیا پوتین قصد دارد با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در اسرائیل دیداری داشته باشد گفت، روسیه مطلع نیست که آیا ترامپ هم به اسرائیل می‌رود یا خیر.

زلنسکی به وعده خاتمه جنگ در دونباس عمل کند

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه همچنین گفت، در حالیکه پترو پوروشنکو، رئیس‌جمهوری پیشین اوکراین جنگ در دونباس را آغاز کرده است، رهبر کنونی، ولودیمیر زلنسکی مایل است تا به آن خاتمه دهد. به گفته او، مسکو امید دارد که زلنسکی وعده‌هایش را عملی کند.

پسکوف درباره اینکه آیا تفاوتی میان مواضع پوروشنکو و زلنسکی درباره بحران دونباس وجود دارد یا خیر گفت: «توجه به این اختلاف‌ها ارتباطی به مسکو ندارد اما مسلما بین مواضع آن‌ها اختلاف هست. یک رئیس جمهوری [پوروشنکو] جنگ را آغاز کرده، در حالی که رئیس جمهوری جدید [زلنسکی] پایان دادن به این جنگ را سنگ‌بنای وعده‌های انتخاباتی خود قرار داده است. امیدواریم که همه این موارد عملی شود، امیدواریم که کی‌یف بخش قابل توجهی از مسیر رسیدن به توافق‌های مینسک را طی کند.»

پوتین به داووس نمی‌رود

به گفته دیمیتری پسکوف، رئیس‌جمهوری روسیه قصد ندارد در گردهمایی جهانی اقتصاد که ژانویه در داووس سوئیس برگزار می‌شود، شرکت کند. این مجمع ۲۱ تا ۲۴ ژانویه (اول تا چهارم بهمن ماه) برگزار می‌شود. پسکوف به خبرنگاران گفت: «پوتین هیچ برنامه‌ای برای شرکت در مجمع داووس ندارد.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب


به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری «تاس»، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از همه کشورها دعوت کرد تا کریدور حمل و نقل شمال-جنوب را توسعه دهند.

پوتین در دیدار با سازندگان و کارگران کهنه‌کار بزرگراه اصلی بایکال- آمور، به همراه الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان که در مسکو بسر می‌برد، به مناسبت بزرگداشت پنجاهمین سالگرد آغاز ساخت آن، تاکید کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری‌های سازنده بین روسیه و آذربایجان امروز با مقیاس و اهمیت تاریخی این بزرگراه مطابقت دارد. صحبت بر سر توسعه کریدور حمل و نقل شمال-جنوب است که در واقع دریای شمال روسیه را به خلیج فارس متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: کریدور شمال-جنوب باید به نمونه‌ای از همکاری‌های گسترده بین المللی تبدیل شود. صحبت بر سر شکل گیری مسیرهای لجستیکی جدید برای توسعه اقتصادی و اجتماعی شتابان کشورهای منطقه اوراسیا و جنوب جهانی است که برای همه اهمیت دارد. رئیس جمهور تاکید کرد که مسکو از همه کشورهای علاقه مند برای مشارکت در این پروژه دعوت به همکاری می‌کند. 

پوتین بزرگراه اصلی بایکال- آمور را جاده آینده نامید و یادآور شد که این مسیر  تجسم کار عظیم و شجاعت 2 میلیون جوان بسیار کوشا از سراسر جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی است که پروژه‌ای به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد را انجام دادند که در تاریخ جهان مشابهی نداشت.

در بحث مربوط به اهمیت کریدور شمال-جنوب برای روسیه، کارشناسان به این نکته اشاره می‌کنند که در اوایل دهه 2000، غرب متوجه شد که این کریدور روسیه را از مسیرهای اطراف اروپا و در امتداد کانال سوئز مستقل خواهد کرد و می تواند چهره  تجارت جهانی را به ضرر کشورهای غربی تغییر دهد. در این راستا، طی 22 سال گذشته، غرب هر کاری که ممکن بوده را برای تضعیف کریدور حمل و نقل بین المللی انجام داده است: جنگی را در افغانستان به راه انداخت، درگیری فلسطین و اسرائیل را سازماندهی کرد و حتی ایران و پاکستان را به داخل آن کشاند تا بتواند از توسعه این کریدور جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود
  • کرملین: دست درازی آمریکا به دارایی های روسیه بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • «الهام علی‌اف» وارد مسکو شد