Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@04:18:27 GMT

خودباوری ایرانیان دشمنان نظام را ناامید کرده‌است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۳۹۳۶

خودباوری ایرانیان دشمنان نظام را ناامید کرده‌است

عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در همایش اولین پیروزی در پاسداشت از ایثار و حماسه آفرینی نیروی دریایی راهبردی در بوشهر افزود: شکست دشمن در هشت سال دفاع مقدس با وجود حمایت و پشتیبانی ۳۵ کشور جهان ثابت کرد که آنان در نبرد سخت امکان پیروزی بر ملت ایران را ندارند به همین دلیل است که امروز در تلاش هستند با ترفندهای مختلف از جمله تحریم‌های اقتصادی بر ملت ایران فشار وارد آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ملت ایران با پشت سر گذاشتن ترفندهای مختلف استکبار جهانی ثابت کرد که ایرانی هیچگاه تسلیم قدرت استکبار نمی‌شود و با قدرت در مقابل زیاده خواهی‌های آنها می‌ایستند.

گراوند با اشاره به عملیات غرورآفرین مروارید در خلیج فارس و منهدم کردن توان دریایی دشمن درآغاز جنگ ادامه داد: خودباوری و ایثار دریادلان نیروی دریایی ارتش درکنار سایر نیروهای مسلح که ریشه در اعتقادات دینی شما دارد باعث شد امروز خلیج فارس امن بماند و فرزندان نیروی دریایی سپاه با اقتدار هر چه تمام‌تر و اعتماد به نفس سربازان آمریکایی را دستگیر و پهپاد پیشرفته آنان را مورد هدف قرار دهند.

وی اظهار داشت: امروز ملت ایران با یادآوری حماسه آفرینی نیروهای مسلح بویژه دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش به خود می‌بالد که از چنین گنجینه‌هایی برخوردار هستند و با بیان خاطرات و حماسه آفرینی این دلیرمردان، جوانان امروز درس بزرگی می‌آموزند.

گراوند اضافه کرد: اگر امروز آمریکا فشار حداکثری خود را از راه تحریم‌های اقتصادی اجرا می‌کند به این دلیل است که از نبرد سخت دریا و هوا علیه ملت ایران به نتیجه نرسیده‌است.

وی تاکید کرد: امروز با بیان خاطرات رزمندگان نیروی دریایی ارتش به نقش این نیرو تامین امنیت مرزهای دریایی پی می‌بریم.

استاندار بوشهر گفت: نیروی دریایی ارتش با هوشمندی و اقتدار دشمن که صادرات جمهوری اسلامی را هدف قرار داده بود را زمین گیر کرد و این باعث شده که در تمام زمان جنگ حتی یک روز هم صادرات نفت ما قطع نشد و کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه بدون دغدغه تامین شد.

وی تاکید کرد: شهدا، رزمندگان و جانبازان این سرزمین به عنوان سرمایه‌های کشور هستند و همیشه برای ملت ایران زنده می‌مانند.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: عملیات مروارید و مقاومت ۳۴ روزه تکاوران نیروی دریایی از مهمترین و بزرگترین خدمات نیروی دریایی است که تاریخ هیچ‌گاه این حماسه‌ها را از یاد نخواهد برد.

عبدالمجید مصلح افزود: این عملیات‌ها و تاثیرگذاری آنها امروز برای هر ایرانی غرورانگیز و ماندگار است زیرا امنیت پایدار  کشور و ملت ایران در گرو ایثار و جانفشانی جوانان دیروز است.

وی تاکید کرد: تاکنون در بیان این افتخارها کوتاهی کردیم این درحالی است که این وظیفه ماست که از انسان‌هایی که اینگونه قهرمانانه از خاک کشور دفاع کردند یاد و حماسه‌هایی که خلق کردند را برای جامعه بیان کنیم.

مصلح بیان کرد: دانشگاه خلیج فارس به‌عنوان دانشگاهی دریایی همواره برای خودکفایی علمی و فناوری دریایی در خدمت نیروی دریایی ارتش و سپاه است.

فرمانده پایگاه دریایی بوشهرگفت: نیروی دریایی راهبردی ارتش در زمان جنگ با از بین بردن بخش عظیمی از نیروی دریایی دشمن اجازه نداد حتی یک روز هم صادرات نفت ایران قطع شود امروز نیز جوانان این سرزمین تا آن سوی مرزها در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و دریای سرخ از منافع ملی جمهوری اسلامی با اقتدار محافظت و حراست می‌کنند.

ناخدا یکم جعفر تذکر افزود: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار با تروریسم دریایی و دزدان دریایی مقابله می‌کند.

فرمانده ناوچه جوشن در زمان جنگ تحمیلی گفت: وقتی در ۳۱ شهریور ۵۹ رژیم بعث عراق از زمین، هوا و دریا به ایران حمله کرد هدفش این بود که هرآنچه در اروندرود تردد می‌کند تحت حاکمیت عراق باشد، از این ظرفیت حالت خفگی ژئوپلتیک ایجاد کنند و با خیال تغییر نظام در ایران اعمال قدرت حاکمیت حزب بعث را در منقطه به نمایش بگذارد.

امیردریادار علی اکبر اخگر افزود: در سه ماه نخست دفاع مقدس آنها نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه توان دریایی خود را نیز از دست دادند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی همه نقشه‌های آنها را به خودشان بازگرداند و بیشتر شناورهای آنها نابود کرد و اجازه ندادیم هیچ کشتی به بنادر عراق نزدیک شود.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی با سه عملیات اشکان، شهید صفری و مروارید توانست دشمن را زمین‌گیر کند و ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه صادرات نفت آنان را از بین ببرد و ۱۲ هزار فروند کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت و نزدیک به  ۳۰۰ میلیون تن کالا به وسیله این شناورها به داخل کشور انتقال یافت.

اخگر گفت: از این تعداد شناور فقط ۲۵۹ فروند شناور بر اثر حمله‌های دشمن صدمه دیدند و از این تعداد فقط ۲۰ فروند غرق و بقیه کشتی‌های به بندر یدک شده و پس از تخلیه بار و انجام تعمیرات به سوی مقصد عزیمت کردند.

این فرمانده یادگار دوران دفاع مقدس گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در کنار سایر رزمندگان و همه جبهه‌ها در کنار ملت ایران ماندند و از این خاک دفاع کردند و امروز نیز در بخش‌های دیگر از جمله سیل، زلزله و در جایی که نیاز باشد با عزمی اراده در خدمت مردم ایران است.

در این آئین مجتمع فناوری دانشگاه خلیج فارس به نام عملیات مروارید نام‌گذاری شد.

در این آئین از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروی دریایی راهبردی ارتش تجلیل شد.

برچسب‌ها بوشهر ارتش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ارتش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا بوشهر ارتش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: جهان می‌داند "وعده صادق" نیرو‌های مسلح ایران به هر گونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی پاسخ طوفانی و یکپارچه است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی در مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش، گفت: روز ارتش جمهوری اسلامی ایران روزی است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع فرمام امام راحل مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران ثابت شد که ماهیت این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن، انقلابی ماندن، ایمان، ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی دستاوردی ارزشمند برای سربلندی، استقلال و اقتدار نظام امروز است.

وی گفت: ارتش بار‌ها و بار‌ها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن حفظ تمامیت اراضی و استقلال کشور با همراهی مردم عزیز، سپاه قهرمان، نیرو‌های مسلح، بسیج مخلص و با تقدیم بیش از 48 هزار شهید گلگون کفن و صد‌ها هزار جانبار آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امیر رضایی بیان کرد: امروز بیشینه و ارتباط درخشان دفاعی ارتش و نیرو‌های مسلح به بازندگی مقتدرانه و درون‌زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‌ای مقابله شد که جهان می‌داند "وعده صادق" نیرو‌های مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرز‌ها و امنیت نظام اسلامی پاسخ طوفانی و یکپارچه است.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد افزود: آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در تجاوز آشکار دشمن غاصب صهیونیست به ثمر رسید و دل مردم مظلوم به ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه را شاد کرد تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیرو‌های مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم افزایی ارتش، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح بود که دل دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مایوس کرد.

وی ادامه داد: نقش آفرینی ارتش در تقویت ستاد قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه اندازی پایگاه‌های مختلف از جمله پایگاه‌های راهبردی پهبادی و تاکنیکی زیرزمینی و صد‌ها دستاورد نوین دفاعی در زمین؛ هوا و فضا و بی‌شک در عرصه‌های علوم سایه هر گونه تعرض و جسارت زبون از نظام مردم شریف مردم ایران برداشته است.

امیر رضایی خاطرنشان کرد: امروز روز بزرگداشت حماسه آفرینی نیروی ارتش قهرمان است که نیروی زمینی با ساختار جدید رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرز در مناطق مختلف و مقابله با تهدید‌ها در محیط پیرامونی بخشی از عمر و زندگی خود را سپری کردند.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد تصریح کرد: مجاهدت‌های همرزمان غیور ما در سپاه قهرمان، فراجای شجاع، بسیج مخلص، وزارت دفاع، نیروی هوایی، نیروی پدافند، نیروی دریایی و نیروی زمینی به ویژه حضور مردم عزیز ایران در حقیقت لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و ماندن برای رسیدن به اوج بالندگی است و جای خوشحالی است که ارتش ایران همسو با انجام وظایف خطیر؛ صیانت از کیان و تمامیت اراضی کشور در راستای رسالت مردمی بودن توانسته است در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی و مردم یاری در هنگام وقوع بحران‌ها و رخداد‌های ناگوار و پاکسازی میلیون‌ها زمین آلوده به مین در دوران دفاع مقدس، مبارزه با تهدید‌های زیستی کرونا، حضوری چشمگیر داشته باشد.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • فال حافظ امروز پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • هشدار فرمانده نیروی هوایی ارتش به دشمنان: خطای راهبردی کنید با سوخو 24 جواب می‌گیرید
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • به دشمنان ایران توصیه می‌کنم خطای راهبردی نکنند
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است