Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا برات‌پور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش «حلقه وصل» جهت تامین جهیزیه مددجویان و معلولان سیستان و بلوچستان در حال اجرا شدن است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی این امر نیست و سالیانه به تعداد مددجویان و معلولان که در تامین جهیزیه مشکل دارند افزوده می‌شود،گفت: این مددجویان به نهادهایی مانند بهزیستی مراجعه می‌کنند که با اجرای این طرح در نظر داریم با کمک مردم و خیران در تامین جهیزیه این افراد کمک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در اجرای این پویش نیاز مبرم به مشارکت مردم نوعدوست و خیران است تا در این امر بانی وصل باشند و از عموم مردم و نهادها دعوت می‌شود با مراجعه به سایت بهزیستی کشور و یا نرم افزارهای پرداخت و یا مراجعه به ادارات بهزیستی استان در این امر خیر سهیم شوند.

وی تعداد افراد معلول در سیستان و بلوچستان را ۵۴ هزار و ۹۵۹ نفر عنوان کرد.

برات‌پور گفت: خدمات مختلفی از جمله پرداخت کمک هزینه معیشت، تحصیل و شهریه دانشگاه، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب، کمک هزینه کاشت حلزون، ارائه شیر خشک به جامعه هدف، ارائه خدمات توانبخشی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی، غربالگری و شناسایی طیف اتیسم، تایید صلاحیت افراد تحت پوشش جهت معافیت از پرداخت حق انشعاب آب، برق، گاز، دریافت پلاک ویژه معلولان و معرفی جهت معافیت سربازی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی و معلولان ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: صدور کارت شناسایی معلولان، کمک هزینه کاشت حلزون، ارائه آموزش مهارت‌های زندگی و آماده سازی شغلی، پرداخت حق بیمه درمانی، پرداخت حق بیمه زنان و دختران شهری، روستایی و عشایر، غربالگری و شناسایی افراد معلول در روستاها و شهرها، ارائه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان برای اشتغال معلولان و نیازمندان، پرداخت کمک هزینه به خانوارهای دارای چندقلو، توانمندسازی و حمایت مالی از افراد تحت پوشش و غیره از دیگر اقدامات بهزیستی به مددجویان و معلولان است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مددجویان بهزیستی ازدواج سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مددجویان بهزیستی ازدواج سازمان بهزیستی کشور معلولان سیستان و بلوچستان مددجویان بهزیستی ازدواج سازمان بهزیستی کشور معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی یک‌ سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان توسط مؤدیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشتیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری بعدازظهر امروز -شنبه یکم اردیبهشت- در جلسه شورای زکات استان که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در یک‌سال گذشته ۵۱ میلیارد تومان توسط مؤدیان زکات به دبیرخانه شورای زکات پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشتیم.

وی افزود: از کل مبلغ زکات دریافت‌شده ۴۲ میلیارد تومان آن در امور محرومان هزینه شده است و مابقی در پروژه‌های عمرانی همان بخشی که زکات در آن جمع‌آوری شده، هزینه شده است. برگزاری همایش‌های تکریمی، ترویجی زکات در روستاهای برتر در بحث زکات از جمله ابتکارات استان قزوین بود که در حال حاضر به صورت کشوری در حال اجرا است.

دریافت ۱۳ میلیارد تومان زکات فطره و کفارات

دبیر شورای زکات استان قزوین با بیان اینکه از ۵۱۵ مسکن مددجویی که در سال گذشته در اختیار مددجویان قرار گرفت، تعداد ۵۰ قطعه زمین این منازل از محل زکات تأمین شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان زکات فطره و کفارات جمع‌آوری شده که ۷۳ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده در سال ۱۴۰۳ را محقق کرده است.

ظاهری اضافه کرد: این میزان دریافت زکات کفارات و فطره با مشارکت خوب مردم خیر و نیکوکار قزوین و تشریح مسئله زکات فطره و کفارات و تبیین اهمیت آن توسط امامان جمعه و جماعات شهرستان‌ها، همکاری امور مساجد، حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی تحقق پیدا کرده است.

وی ادامه داد: لازم است برای تقویت فریضه زکات، فرهنگ‌سازی و اعتمادسازی صورت گیرد تا این وجه شرعی دریافت و در جای مناسب هزینه شود و با توجه به اینکه «زکات» فریضه بسیار مهمی است، باید در سال جاری شاهد حرکت جدی‌تری در مسیر احیا و اجرای فریضه زکات باشیم.

کد خبر 746348

دیگر خبرها

  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری
  • واریز ۸۵۰ هزار تومان به حساب معلولان دهک سوم خراسان‌رضوی
  • ۶۷ هزار نفر مستمری بگیر زیر پوشش بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید
  • شرایط بهره‌مندی مددجویان از معافیت پرداخت هزینه آب، برق و گاز
  • قزوینی‌ها ۵۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
  • معافیت مددجویان از پرداخت قبوض آب، برق و گاز