Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عادل عبدالمهدی» امروز (دوشنبه) در تماس تلفنی با وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که تصمیم های یکجانبه واشنگتن بازخوردهای منفی غیر قابل کنترلی در عراق به دنبال داشته و امنیت، حاکمیت و استقلال کشورش را به مخاطره می اندازد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری که متعاقب این تماس تلفنی منتشر شده، عبدالمهدی از هر گونه تضعیف دولت بغداد هشدار داده و گفته است که این امر تشویق به تنش و هرج و مرج بیشتر در عراق می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز نسبت به هدف قرار گرفتن برخی تاسیسات این کشور در عراق ابراز نگرانی کرده و خواستار تدابیر بغداد برای جلوگیری از این گونه حملات شده است.

به نوشته این بیاینه، نخست وزیر عراق نیز از روند تحولات در کشورش ابراز نگرانی کرد و خواهان تلاش های مضاعف مشترک برای جلوگیری از تنش آفرینی بیشتر شد.

عبدالمهدی با تاکید بر اینکه افزایش تنش ها به زیان همه طرف ها است، گفت که هرگونه تضعیف دولت و نظام در عراق تشویق کننده  تنش و هرج و مرج بیشتر است.

دو طرف همچنین بر ادامه همکاری بین دو کشور در مبارزه با تروریسم و پشتیبانی از تلاش های نیروهای مشترک به منظور پیگرد بقایای "داعش" و حفظ امنیت و ثبات در عموم عراق تاکید کردند.

آمریکا متهم به ایجاد اغتشاشات اخیر در عراق است که در بسیاری از موارد به درگیری و خونریزی منجر شده است.

واشنگتن در اعتراض به سیاست های اقتصادی دولت عبدالمهدی در نادیده گرفتن آمریکا، افکار عمومی عراق را علیه دولت وی تحریک کرد.

نقطه آغاز اعتراضات مردمی فعلی در عراق در نتیجه تحریک هایی بوده که در شبکه های اجتماعی صورت گرفته که در عمل اغلب تحریک کنندگان ناشناس و به نوعی وابسته به بیگانگان هستند.

برخی از رسانه ها و شخصیت ها، سفارتخانه آمریکا در بغداد را متهم به داشتن ارتش سایبری کرده و بر همین اساس نقش سفارت آمریکا را در اعتراضات کنونی کلیدی دانسته اند.

برچسب‌ها عادل عبدالمهدي ایالات متحده آمریکا مارک اسپر سفارت آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عادل عبدالمهدي ایالات متحده آمریکا مارک اسپر سفارت آمریکا عادل عبدالمهدي ایالات متحده آمریکا مارک اسپر سفارت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه بغداد الیوم، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه در سفری رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شد.

این نخستین سفر رئیس جمهوری ترکیه به عراق از ۱۳ سال پیش تاکنون، محسوب می شود. اردوغان در این سفر قرار است علاوه بر دیدار با مقامات عراقی در بغداد به اربیل سفر کند و در آنجا با برخی مقامات اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفت و گو داشته باشد.

پیش از این، «هاکان فیدان» وزیرخارجه ترکیه در ارتباط با این سفر گفته بود که اردوغان قرار است با «عبداللطیف رشید» همتای عراقی خود، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق دیدار کند.

همچنین قرار است در این دیدار ۲۰ تفاهم نامه همکاری میان ترکیه و عراق به امضا برسد. گفته می شود توافق درباره ازسرگیری انتقال نفت از خط لوله بندر جیهان-کرکوک یکی از برنامه های سفر اردوغان است.

کد خبر 6085426 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • اردوغان بعد از ۱۲ سال وارد بغداد شد
  • اردوغان با استقبال نخست وزیر عراق وارد بغداد شد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد