Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری لرستان اشاره به تشکیل «جشنواره رای» در دادگاه‌های استان گفت: با برگزاری جشنواره رای شاهد صدور احکام جایگزین حبس خواهیم بود. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،محمد رزم ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان با تاکید به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکنجه زندانیان جهت اخذ اقرار ممنوع است اظهار داشت: از آنجایی که دین اسلام  حقوق شهروندی را رعایت می‌کند بنابراین باید به ممنوع بودن شکنجه زندانیان براساس آموزه‌های دینی‌مان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به معرفی مدیرکل جدید زندان‌های استان افزود: انتظار می‌رود که مدیرکل جدید زندان‌های لرستان در اجرای دستورالعمل ریاست قوه قضائیه در بحث ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری استان اقدام کند.

رئیس کل دادگستری گلستان: هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها رصد می‌شودمدیرکل اجتماعی سازمان اوقاف کشور: 320 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدندلرستان| 87 میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان کمک شد

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه مجرمانی که مرتکب جرایمی همانند قتل، سارقین، آدم‌ربایی، شرارت، تجاوز به عنف و جرائم امنیتی می‌شوند مستحق زندانی شدن هستند، عنوان کرد: زندان فقط جای اراذل و اوباش است نه جای افرادی که دارای شان، منزلت و کرامت هستند.

وی بیان کرد: به‌طور حتم مجازات‌های جایگزین حبس به عنوان یکی از سیاست‌های قوه قضائیه باید مورد توجه قرار گیرد و از ظرفیت ادارات مرتبط با مسائل آموزشی، کشاورزی، صنعتی و غیره بهره برد.

رزم ضمن تاکید به تشکیل «جشنواره رای» در دادگاه‌های استان خاطرنشان کرد: با برگزاری جشنواره رای شاهد صدور احکام جایگزین حبس خواهیم بود.

وی اجرای حبس به‌صورت مراقبت الکترونیکی را طرحی موثر در راستای ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری دانست و تصریح کرد: در طرح اجرای حبس مراقبت الکترونیکی مجرم نمی‌تواند از محدوده تعیین‌ شده خارج شود.

وی گفت: تاکنون در استان لرستان سه مورد حکم مراقبت الکترونیکی صادر شده است که باید تلاش شود تا پایان امسال این تعداد به 50 مورد افزایش یابد. 

رزم بر لزوم بازدید قضات دادگاه‌ها و دادسراهای استان از زندانیان تاکید کرد و گفت: زندانیان دارای کرامت انسانی هستند بنابراین باید از آن‌ها سرکشی و دلجوری شود.

وی اظهار داشت: از آنجایی که زندان جای افرادی است که محکومیت قطعی جرمشان اثبات شده بنابراین سایر افراد باید تا زمان کیفرخواست و حضور در دادگاه با تامین آزاد و بعد از قطعی شدن حکمشان به زندان معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری لرستان در مورد انجمن حمایت از زندانیان افزود: انتظار می‌رود که این انجمن نمود و فعالیت بیشتری داشته باشد و زندانیان آزادشده و خانواده آن‌ها را تحت پوشش قرار دهد.

وی بیان کرد: مدیرکل زندان‌ها باید نظارت و بازرسی بیشتری در راستای ساماندهی بازداشگاه‌های کلانتری‌های سطح استان داشته باشد.

رزم با ابراز نگرانی از ورود اشیاء ممنوعه به داخل زندان‌ها بیان کرد: ما نمی‌دانیم این اشیاء ممنوعه به چه روشی وارد زندان می‌شوند پس باید به امر کنترل توجه بیشتری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقوله انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: فرمانداران شهرستان‌های استان باید در بحث انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت کنند زیرا انتخابات موضوعی بسیار حساس است.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: از فرمانداران انتظار نداریم که معتمدان معرفی‌ شده را تنها از طرفداران یک کاندید انتخاب کنند به همین دلیل با فرمانداران و اعضای هیئت اجرایی که اصل بی‌طرفی و امانتداری را رعایت نکنند برخورد قاطعانه خواهد شد.

وی خطاب به دادستان‌های شهرستان‌های استان گفت: چنانچه فرمانداران و اعضای هیئت اجرایی انتخابات اصل امانتداری و حق‌الناس را رعایت نکردند دادستان‌ باید این تخلف را به مرکز استان گزارش دهد.

رزم با تاکید به اینکه باید به تخلفات انتخاباتی به موقع رسیدگی شود، گفت: دادگستری باید با برخورد به‌موقع و مناسب با تخلفات انتخاباتی نقش خود را به خوبی ایفا کند.

وی صیانت از رای مردم را یکی از وظایف ستاد انتخابات دانست و اظهار داشت: مردم باید در کمال امنیت و با آرامش خاطر با شرکت در انتخابات نماینده اصلح و شایسته خود را انتخاب کنند. در دادگستری برای افرادی که در بحث انتخابات دچار تخلف می‌شوند پرونده‌ تشکیل می‌شود.

رزم با تاکید به اینکه دادگستری دستگاهی سیاسی نیست عنوان کرد: قضات و دادستان‌های ما بی‌طرف هستند و وظیفه حفاظت از آرای مردم را عهده‌دار هستیم.

انتهای پیام/642/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۳۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر تندرو کابینه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی ضد انسانی در توییتی در شبکه اجتماعی ایکس روز چهارشنبه به بهانه ازدحام و شمار بالای اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم در راه‌حلی ضد بشری از کابینه خواست تا به عنوان «راه حل» فلسطینیان با سابقه آنچه «مخرب» خواند، حکم اعدام صادر شود.

«ایتامار بن غفیر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جدیدترین اظهارنظر جنجالی خود با اشاره به کمبود فضای زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم به دلیل کثرت افراد زندانی و بازداشت شده، خواستار اجرای حکم اعدام برای مجرمان امنیتی شد.

توییت جنجالی وزیر تندرو صهیونیستی پس از آن صورت گرفت که کابینه این رژیم با پیشنهاد بن غفیر مبنی بر ساخت هزار اقامتگاه زندان در اراضی اشغالی موافقت کرد.

اظهارات غیرانسانی و ناقض حقوق بشری بن گویر در راستای دور جدید اقدامات و تجاوزگری صهیونیست‌ها ضد ساکنان فلسطینی در کرانه باختری همزمان با نگرانی این رژیم از وقوع تهدیدات بی‌سابقه علیه این رژیم در پی جنایات این رژیم در باریکه و خشونت صهیونیست‌ها در کرانه صورت می‌گیرد.

گفتنی است که دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه روز چهارشنبه اعلام کرد که ارتش اسرائیل از زمان آغاز تجاوز نظامی در نوار غزه از بیش از ۶ ماه پیش تا اکنون، بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی را دستگیر و بازداشت کرده است.

کد خبر 6081602

دیگر خبرها

  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد!
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • کاهش ۱۰ درصدی آمار زندانیان چهارمحال‌ و بختیاری
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • قهرمان کوراش جهان مدال خود را برای آزادی زندانیان اسفراین اهدا کرد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • بازداشت ۳۰۰۰ فلسطینی از زمان آغاز جنگ غزه
  • ۷ هزار و ۵۵۲ رای جایگزین حبس در کرمان صادر شده است