Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@08:14:11 GMT

هدف «غائله» آبان از دید سردار جلالی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۰۳۹

هدف «غائله» آبان از دید سردار جلالی

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مهمترین هدف غائله آبان ایجاد یک هراس عمومی در کشور بود تا به مردم القاء کنند هزینه مقاومت در برابر آمریکا تا چه حد می‌تواند سنگین باشد.

سردار غلامرضا جلالی با بیان اینکه حوادث آبان ۹۸ مانند بسیاری از چالش‌های دیگر، از پیش روی ملت و نظام جمهوری اسلامی کنار رفت، اظهار کرد: این حادثه را از جوانب مختلفی می‌توان مورد تحلیل و ارزیابی قرار داد، اما چند نکته دارای اهمیت بیشتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرچند عملکرد دولت در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت قابل دفاع نبود، اما نباید چند موضوع را فراموش کرد، اول اینکه آمریکا مسبب اصلی وضعیت فعلی و تنگنایی است که به ملت ما تحمیل شده است. اصل دعوا پیامد جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است. دوم اینکه شرارت و غارت و حمله با سلاح، کار معترضین نبود بلکه به تعبیر مقام معظم رهبری یک «توطئه عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناک بود که آن همه پول خرجش شده بود.»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ما نباید فراموش کنیم که امروز در میانه یک جنگ تمام عیار و چند لایه با دشمن هستیم اظهار کرد: هر چند در این بین شاید برخی نتوانند آنچنان که باید و شاید در برابر دشمن ایستادگی کنند و گاهی هم گل به خودی بزنند، اما هیچ وقت نباید فراموش کنیم علت اصلی همه مشکلات کشور ما آمریکا است.

وی یادآور شد: همه ظرفیت‌های کشور باید بسیج شود تا در این پیکار، دشمن عقب بنشیند. به تعبیر دیگر ممکن است دولت در اجرای برنامه‌ها کوتاهی کرده باشد، ولی توجه به خصومت آمریکا و نقش آنها، جامعه انقلابی و دلسوز کشور را به سکوت یا صرفا انتقاد خیرخواهانه محدود می‌کند.

جلالی تاکید کرد: تبعیت و حمایت از رهبری، کمک به دولت، مقابله با دشمن، حمایت از مردم و طبقه ضعیف جامعه، تفکیک معترضین از ضدانقلاب در صحنه و رسانه، محکوم کردن تخریب‌گر و ضدانقلاب، هوشیاری در برابر فرصت‌طلبان و کسانی که ناخواسته در راهبرد دشمن بازی می‌کنند و حمایت و تقویت برقرارکنندگان مظلوم امنیت مردم مانند بسیج، سپاه و ناجا از جمله راهبرد‌هایی که باید در دستور کار همه آن‌هایی که دغدغه انقلاب و نظام را دارند قرار گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ اراده‌هاست گفت: مهمترین هدف غائله آبان نیز ایجاد یک هراس عمومی در کشور بود تا به مردم القاء کنند هزینه مقاومت در برابر آمریکا تا چه حد می‌تواند سنگین باشد. البته به لطف خدا و با هدایت رهبری ما بازهم تیر دشمن به سنگ خورد.

منبع: فردا

کلیدواژه: سردار جلالی اغتشاشات آبان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آستانه‌ی پیروزی انقلاب یکی از نقاطی که مورد غضب انقلابیون تندرو قرار گرفت و حتی دو هفته پیش از پیروزی قطعی توسط آنان به آتش کشیده شد، شهرنو یا همان محله‌ی بدنام تهران بود. نخستین بار عصر دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۵۷ شماری از جوانان تندرو به شهرنو هجوم برده و آن‌جا را به آتش کشیدند، اما ماجرا با ورود ده نفر روحانی در آن مقطع ختم به خیر شد؛ آن‌ها فورا به آتش‌نشانی مراجعه کرده و از ماموران خواستند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. با این حال استخوان شهرنو همچنان لای زخم انقلاب باقی ماند تا نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب.

مرحله‌ی بعدی مواجهه‌ی انقلابیون با شهرنو این بار اما نه سرخود، که به دستور دادستانی وقت صورت گرفت آن هم نزدیک به دو هفته پس از پیروزی انقلاب. روز یک‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۵۸ خیابان‌های اطراف محدوده‌ی شهرنو زیر پوشش حفاظتی پاسداران انقلاب قرار گرفت و در ساعت ۲۲ پاسداران کمیته‌ی منطقه‌ی ۱۲ و چند نفر از اعضای شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات، با در دست داشتن حکم دادستانی با بولدوزرهای شهرداری دیوارهای شهرنو را تخریب کردند.. فردای آن روز کیهان در پی اعلام این خبر نوشت: «قرار است جای خانه‌ها، مغازه‌ها و اماکن قلعه شهرنو که کار تخریب آن ظرف چند روز آینده پایان می‌گیرد، به‌زودی در زمین آن بازار اسلامی،‌ مسجد، مدرسه و پارک ایجاد شود.» یکی از مسئولان شورای دایره‌ی مبارزه با منکرات نیز در رابطه با این موضوع به خبرنگار شهری کیهان گفت: «دایره‌ی مبارزه با منکرات کار خود را از چهار ماه پیش با حکم دادستان انقلاب اسلامی آغاز کرد و خط اصلی عمل‌کرد این شورا مبارزه‌ی پی‌گیر در جهت ریشه‌کن کردن فساد و فحشا در سراسر کشور می‌باشد.»

نماینده‌ی دادستان برای حل این مسئله، شیخ حسین انصاریان بود. ایشان در گفت‌وگویی که با بخش تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در پاییز ۷۸ انجام داده جزئیات این ماجرا را توضیح داده است. مرکز اسناد انقلاب اسلامی به‌تازگی ویدیوی قسمت نخست این بخش از سخنان او را در کانال تلگرامی خود قرار داده که متن آن به این شرح است:

انصاریان: یک بار مردم حمله کردند آن‌جا را آتش زدند. کار افراطی هم صحیح نیست هم این‌که آقای طالقانی خیلی از این عمل ناراحت شد و در یک سخنرانی‌اش خیلی حمله کرد به آن‌هایی که این کار را کردند. من اول فرستادم شهرنو آمار گرفتم؛ ۱.۱۲۰ خانه در ۸۰ هزار متر ساختمان در آن‌جا وجود داشت؛ یک طبقه و دو طبقه، تمام این خانه‌ها مرکز فحشا بود. خیلی نرم باها آن‌ها صحبت، و همه‌ی خانه‌ها را قیمت‌گذاری کردیم. خانه‌ها را به ما واگذار کردند ولی به نام من در محضر نوشتند که وکیل آقای قدوسی (دادستان کل انقلاب اسلامی) بودم. من امضا می‌کردم و پول‌شان را هم نقد می‌دادم.

[مصاحبه‌کننده] مقاومتی نکردند؟

انصاریان: اغلب‌شان نه، چون پیرمرد هم شده بودند، پشیمان هم شده بودند. با آن‌ها برای توبه کردن هم صحبت می‌کردیم. خیلی‌هایشان هم گریه می‌کردند و با کمال رضایت... حتی بعضی‌ها پول خانه‌های‌شان را نگرفتند، گفتند حالا که شما می‌خواهید یک کار خدایی کنید ما سند را به نام‌تا می‌زنیم می‌رویم.

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898958

دیگر خبرها

  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • ختم غائله‌ی شهرنو به روایت شیخ حسین انصاریان/ قسمت ۱
  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • سردار رادان: طرح نور را با قوت ادامه خواهیم داد
  • سردار دادگر: بصیرت و دشمن شناسی علمای اهل سنت شایسته تحسین است