Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون ستاد بازسازی عتبات کرمان با اشاره به اینکه آب‌طلاکاری خشت‌های گنبد امام حسین(ع) مانده است گفت: برای آب‌کاری ۱۷ هزار خشت گنبد به مشارکت مردم نیازمندیم. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، فرود بهرآسمانی معاون هماهنگ‌کننده ستاد بازسازی عتبات کرمان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: به همت مردم کرمان  ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) در کرمان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بخشی از قطعات گنبد، اوائل ماه محرم سال‌ جاری با هشت تریلر به کربلا منتقل شده است گفت: مابقی قطعات نیز باز شده و در فرصت مناسب انتقال داده می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده ستاد بازسازی عتبات کرمان با اشاره به اینکه هنوز بحث آب‌طلاکاری خشت‌ها مانده است افزود: در زمینه خشت‌های طلا هنوز به مشارکت مردم عزیزمان نیازمندیم تا آب‌کاری حدود 17 هزار خشت طلای گنبد نیز با موفقیت به انجام برسد.

محل فعلی ساخت گنبد امام حسین‌(ع) در کرمان معراج شهدا بوده استبازدید خبرنگاران از روند ساخت گنبد امام حسین(ع) در کرمان به روایت تصویر

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه با توجه به اهمیت بحث بازسازی عتبات، اظهار داشت: اصل بازسازی حرم‌های مطهر که عمدتاً در عراق قرار دارند، ریشه تاریخی و اعتقادی دارد.

وی با بیان اینکه مباحث اعتقادی جهان اسلام جغرافیا نمی‎شناسد گفت: همان‌طور که اگر برای یک مسلمان مشکلی پیش‌آید بقیه مسلمین وظیفه دارند به او کمک کنند، در بحث معنوی هم همین‌طور است.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه اگر قرار است در جایی گنبد و بارگاهی برای یکی از معصومین(ع) بازسازی شود، هر مسلمانی از هر نقطه از جهان وظیفه اعتقادی خود می‌داند در حد توان کمک کرده و اگر توفیق پیدا کرد در بازسازی مشارکت کند افزود: ایران بارها در طول تاریخ در امر بازسازی عتبات مشارکت کرده است.

وی با بیان اینکه ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) توسط مردم کرمان افتخاری برای مردم این خطه است افزود: این کار به بهترین شکل ممکن توسط مهندسان و کارگران کرمانی انجام شده است.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه هنوز مرحله نهایی آب‌طلاکاری خشت‌های مسی گنبد و نصب آنها باقی مانده گفت: کار مقاوم‌سازی ستون‌های اطراف ضریح مطهر و بازسازی رواق‌ها به پایان رسیده است.

به گزارش تسنیم در این دیدار طی حکمی از سوی حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و محمد جلال‌مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان به‌عنوان عضو و رئیس هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان منصوب شد.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، عصر چهارشنبه در بازدید از کارخانه تولید روغن نباتی گلناز کرمان با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی، وضع یک سری قوانین را مانع فعالیت و سرمایه گذاری می‌دانند گفت: با توجه به اینکه امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است، دستگاه قضائی در سطح کشور و استان برنامه‌هایی را برای حمایت و تحقق شعار سال دارد و از سرمایه گذاری‌های مردم در بخش تولید حمایت خواهد کرد.

وی افزود: سیستم قضائی استان کرمان گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی دارد و تا حد امکان به رفع موانع تولید کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار خوب مردم در راستای مشارکت در تولید تصریح کرد: این موضوع آنچنان اهمیت دارد که موجب شده است تا مقام معظم رهبری از مردم درخواست کنند تا سرمایه خود را در زمینه جهش تولید و کارآفرینی به کار گیرند و در مقابل لازم است تا مسئولین زمینه مشارکت در سرمایه گذاری را تسهیل و فراهم کنند.

حجت الاسلام حمیدی افزود: با توجه به شعار سال لازم است مسؤولین و مردم در کنار یکدیگر به افزایش و جهش تولید کمک کنند و این موضوع یکی از اولویت‌های دادگستری استان کرمان در سال پیش رو خواهد بود.

کد خبر 6081292

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • امیدها برای آبگیری سد‌های قشلاق و کبوترلانه
  • مشارکت مردم شاه کلید موفقیت بنیاد مسکن
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • برگزاری اولین همایش کشوری نشان ارادت به اهل بیت (ع) در کاشان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند