Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@05:43:38 GMT

پاسخ ایران به ادعای منوچین: تحریم‌ها خود جنگ هستند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۱۲۸

پاسخ ایران به ادعای منوچین: تحریم‌ها خود جنگ هستند

خبرگزاری ایسنا: سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پیامی توییتری نوشت: استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در دوحه گفته است: تحریم جایگزین جنگ است! حقیقت این است: "تحریم" خود جنگ است؛ جنگ اقتصادی و بدتر از آن تروریسم اقتصادی است که غیر نظامیان بویژه کودکان و سالخوردگان و بیماران را ناجوانمردانه هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واکنش موسوی در پی این مطرح می‌شود که منوچین در فروم دوحه به خبرنگار شبکه سی. ان. بی. سی گفته بود: دلیل این که ما این تحریم‌ها را به کار می‌بندیم این است که آن‌ها جایگزینی مهم برای درگیری‌های نظامی در جهان هستند. من باورم دارم که کارآمد بوده است. بنابراین، چه کره شمالی باشد، چه ایران یا جایی دیگر از جهان، ما این مسئولیت را بسیار جدی می‌گیریم.

دولت فعلی آمریکا در ماه مه ۲۰۱۸ با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهانی دیگر امضا شده بود، به طور یک‌جانبه از آن خارج شد. با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، علاوه بر اعمال دوباره تحریم‌های آمریکا بر کشورمان، تحریم‌های جدیدی نیز از سوی دولت آمریکا اعمال شده که مستقیما مردم را هدف گرفته‌اند.

منبع: فردا

کلیدواژه: سید عباس موسوی تحریم های آمریکا جنگ منوچین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه به اصطلاح واسطه‌های تجاری نیروهای انصارالله یمن، نیروی قدس سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان اعمال کرده است.

در این بیانیه آمده است که تحریم‌های مذکور شامل شش نهاد، یک فرد و ۲ نفتکش می‌شود که حوزه فعالیت آن ها و یا محل ثبت فعالیت آن ها در هند، ویتنام، لبنان، کویت و لیبریا است.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده است که مجموعه افراد و نهادهای ذکر شده در تسهیل تبادل محموله‌ها و معاملات مالی دخیل بوده‌اند.

این وزارت خانه اضافه کرد که ۱۱ شخص و نهادی که از نظام بشار اسد رئیس جمهور سوریه از طریق تسهیل تبادلات مالی حمایت می‌کنند نیز تحریم کرده است.

کد خبر 6063123

دیگر خبرها

  • پاسخ سازمان انرژی اتمی به ادعای آلودگی رودخانه ارس
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • ادعای فیلیپین: ایران ۱۸ خدمه نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • آمریکا: از پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کنیم
  • آمریکا با پروژه گازی ایران و پاکستان مخالفت کرد!
  • واشنگتن: از پروژه گازی ایران و پاکستان حمایت نمی‌کنیم
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان