Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، ریشه بسیاری از افزایش ورودی زندان‌های کشور رفتار تعارضی برخی مسئولان در کشور دانست و گفت: هم اکنون ۲۱۰ هزار زندانی در زندان‌های کشور حبس هستند. ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری،خسرو قهرمانی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری مازندران با اشاره به اینکه مازندران دیار علویان و انسان‌های پاک سرشت است اظهار داشت: زندان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در جوامع امروزی با هدف ایمن‌سازی افرادی در جامعه که اهل بزهکاری و جرم و جنایت نیستند، است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تشکیل سازمان زندان‌ها در نظام جمهوری اسلامی با هدف اصلاح، تربیت، بازاجتماعی و بازگرداندان زندانیان به جامعه امری مقدس و اثرگذار در نظام بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف دشمنان باعث شد تا بخش قابل توجه‌ای از جمعیت کشور را روانه زندان‌ها کند، تصریح کرد: در شان جمهوری اسلامی وجود 210 هزار زندانی در زندان‌های کشور جمعیت مطلوبی نبوده و باید رو به کاهش برود.

قهرمانی با بیان اینکه با روانه شدن زندانی به زندان بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برای خانواده وی ایجاد می‌شود، افزود: تلاش داریم نرخ بازگشت زندانیان را به زندان کاهش دهیم تا با اقدامات تامینی و تربیتی در زندان‌ها تقویت شود.

لرستان| صدور 56 هزار گواهی مهارت برای زندانیان؛ 25 هزار نفر در زندان مشغول به‌کار شدندلرستان| 87 میلیارد تومان به خانواده‌های زندانیان کمک شدمدیرکل اجتماعی سازمان اوقاف کشور: 320 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند

معاون سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اعلام اینکه این سازمان ایفاکننده نقش در حوزه امنیت برای جامعه نقش آفرین است، تصریح کرد: جداسازی، ایمن‌سازی و امنیت‌سازی برای مردم از وظایف سازمان زندان است.

وی با بیان اینکه سقف مجازات‌های جایگزین حبس باید سبب کاهش جمعیت زندانیان شود تا زندانیان به سراغ خانواده آنان برود، افزود: ریشه بسیاری از مسائل اقتصادی سبب افزایش آمار زندانیان شده است.

در این مراسم با تقدیر از زحمات علی اکبر غفاریان تهمتن، علی استادی به سمت مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی مازندران منصوب شد. استادی پیش تر مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هرمزگان بوده است.

انتهای پیام/ 681/ح

R41358/P1357/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی

به گزارش قدس خراسان، سید امیر مرتضوی با اشاره به سیاست‌های حمایتی و پیشگیرانه دستگاه قضایی در خصوص زندانیان افزود: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی به ویژه طی سالیان اخیر، حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری بوده است.

وی گفت: انجام اقدامات حمایتی درخصوص خانواده زندانیان و فعالیت‌های پیشگیرانه در مورد خود مددجویان، با هدف کاهش نرخ بازگشت به زندان و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم، به صورت جمعی در حال انجام است و در این زمینه حرفه‌آموزی و توانمندسازی مددجویان، برای بازگشت به آغوش خانواده و جامعه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون قضایی رییس کل در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی و خیرین در بازاجتماعی شدن محکومان و زندانیان از طریق هماهنگی و برگزاری جلسات با اداره کل زندان‌های استان و ستاد دیه در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین، منجر به نتایج خوبی شده که هم مددجویان و خانواده آن‌ها و هم جامعه از آن نفع می‌برد.

مرتضوی افزود: در کنار اقدامات پیش گفته، نظارت و پیگیری در خصوص تعامل و همکاری با اداره کل زندان‌ها نیز در دستور کار بوده و نهایتا با برگزاری جشن گلریزان با حضور مسئولین استانی و مشارکت اصناف و خیرین، مددجویان تحت پوشش خدمات قرار گرفتند.

وی گفت: همچنین با عنایت به انجام اقدامات فرهنگی و آموزشی در مجموعه زندان استان، تعداد زیادی از مددجویان از اینگونه خدمات برخوردار و227نفرنیز از برنامه مددکاری و معاضدت قضایی بهره‌مند شدند.

دیگر خبرها

  • آزادی ۲۳۶ زندانی در قالب پویش به حرمت علی (ع ) می بخشم
  • آزادی زندانیان به برکت کلام وحی
  • مک‌کال:بایدن برای آزادی زندانیان از افغانستان کاری نکرده است
  • آزادی نزدیک به سه هزار زندانی در آذربایجان غربی در سال گذشته
  • مرخصی به ۱۷۱ زندانی تحت مراقبت پابند الکترونیکی در بوشهر
  • آزادی ۴ نفر زندانی همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) در مراغه
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • اشتغال ۱۲۴۸ زندانی کردستان در ۴۶ کارگاه فعال