Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@11:03:44 GMT

انجام تست آلایندگی ۷۰ خودرو سرویس‌ نیروی زمینی ارتش

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۴۶۲۴

انجام تست آلایندگی ۷۰ خودرو سرویس‌ نیروی زمینی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین مقدم با تاکید براینکه عدم امکان پذیرش خودروهای نظامی و انتظامی در سامانه معاینه فنی سیمفای وزارت کشور و انجام معاینه فنی این خودروها همچنان مانند گذشته است، گفت: زیرساخت اجرای معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی باید توسط وزارت کشور و پلیس راهور تهران بزرگ فراهم شود.

وی در مورد تست آلایندگی خودروهایی که به عنوان سرویس‌ کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی فعالیت می کنند، توضیح داد: اتفاقی که در دو روز گذشته رخ داد برحسب دستور فرمانده ستاد مشترک کل نیروهای مسلح و به پیشنهاد شهرداری تهران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این پیشنهاد و دستور قرار شد ستاد معاینه فنی با حضور در محل فعالیت سرویس کارکنان (اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها) نسبت به پایش و کنترل وضعیت آلایندگی خودروها اقدام کند. یعنی معاینه فنی خودروهای نظامی و انتظامی همچنان انجام نمی‌شود، اما با تعامل ایجاد شده میان شهرداری تهران و ستاد مشترک کل نیروهای مسلح، بعد از پایش سرویس‌ها، گزارش وضعیت آلایندگی این خودروها به یگان مربوطه بابت تصمیم گیری برای نوسازی، اصلاح یا توقف اعلام می‌شود.

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اعلام اینکه روز شنبه، تست آلایندگی اولین گروه با ۷۰ دستگاه خودرو از نیروی زمینی ارتش آغاز شد، بیان کرد: امیدواریم که در یک بازه زمانی ۲۰ روزه، کلیه ناوگان سرویس‌ کارکنان نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی را از لحاظ آلایندگی مورد پایش قرار دهیم.

به گفته مقدم؛ تعداد بسیاری از خودروهای نظامی در سطح شهر تهران فرسوده هستند. براین اساس، ستاد مشترک کل نیروهای مسلح در راستای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها به خصوص پایتخت، دستور داده است درصورت مشاهده خودروهای دودزایی که مشکل غیرقابل حل دارند، این خودروها متوقف شوند.

وی گفت: همچنین، به موازات اقدام مربوط به پایش سرویس‌ کارکنان نظامی، مکاتبه‌ای با سایر دستگاه‌های بزرگ که بیشترین سرویس کارکنان را دارند مانند سایپا، ایران خودرو، شهرداری تهران و ... انجام شده تا همین پایش برای آن‌ها هم صورت گیرد. اکثریت این خودروها دارای معاینه فنی هستند اما اگر خودرویی از لحاظ تست آلایندگی با مشکل مواجه شود، گزارش رفع معایب به دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این سوال که اگر دستگاهی برای رفع مشکل اقدامی انجام ندهد چه خواهد شد، بیان کرد: خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی این دستگاه‌ها (به جز دستگاه‌های نظامی و انتظامی) در صورت مشاهده اکیپ‌های واحد سیار توسط پلیس راهور تهران بزرگ فک پلاک می‌شوند. درصورتی‌ هم که خودرو دودزا و دارای معاینه فنی باشد، برگه معاینه فنی خودرو ابطال خواهد شد.  

وی در پایان تاکید کرد: کنترل و نظارت خودرو سرویس‌ها در شهر تهران که اکثراً دیزلی هستند، می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تأثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر 4799454 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: معاینه فنی خودرو حسین مقدم شهرداری تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش هفته پژوهش آلودگی هوا شهر تهران پیروز حناچی سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی محسن هاشمی بیمه معلولان سیدابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است

رئیس سرویس فدرال روسیه می‌گوید مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای این کشور است.

به گزارش ایسنا، «الکساندر بورتنیکوف» رئیس سرویس فدرال روسیه تهدید کرد «کریل بودانوف» رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای نیروهای نظامی روسیه است.

یک دادگاه در مسکو در دسامبر ۲۰۲۳ بودانوف را به راهبری بیش از ۱۰۰ «حمله تروریستی» از جمله حملات پهپادی به زیرساخت‌های غیرنظامی روسیه متهم کرد.

راشاتوی نوشته بودانوف به صورت آشکار از حملات به خاک روسیه حمایت کرده، از جمله مناطقی که روسیه آن‌ها را تصرف کرده است.

بورتنیکوف روز سه‌شنبه و با اشاره به بودانوف و مقام‌های اطلاعاتی دیگر اوکراین گفت: «آن‌هایی که مرتکب جنایت علیه روسیه و مردم روسیه شده اند، یک هدف مشروع هستند».

این مقام روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اینکه چرا تاکنون علیه آن‌ها اقدامی صورت نگرفته هم گفت این امکان «در پیش است».

یک دادگاه در مسکو روز سه‌شنبه نیز برای «واسیلی مالیوک» رئیس سرویس امنیتی اوکراین به اتهام راهبری حمله به پل کریمه دستور بازداشت صادر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • این خودرو ها معاف از انجام معاینه فنی شدند
  • مراکز منتخب معاینه فنی در ۱۰ و ۱۲ فروردین اعلام شدند
  • فعالیت مراکز معاینه فنی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روز‌های ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • فعالیت مراکز منتخب معاینه فنی شهر تهران در روزهای ۱۰ و ۱۲ فروردین
  • مسکو: رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یک هدف مشروع برای ارتش روسیه است
  • امسال کدام خودرو‌ها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • امسال کدام خودرو ها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • کدام خودرو‌ها مشمول معاینه فنی هستند؟
  • ۵ کشوری که بزرگ ترین ناوگان نیروی هوایی را دارند