Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهار کرد: حضور ۱۲ واردکننده چادر مشکی نشان می‌دهد که در این بخش انحصار وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین مدرس خیابانی در مراسم "هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری در بخش صنعت، معدن و تجارت" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه "وزارت صمت برای مقابله با مافیای واردات چادر مشکی چه برنامه‌ای دارد"، اظهار کرد: تعبیر مافیا را قبول ندارم اما باید بگویم وزارت صمت به دقت مراقبت می‌کند که واردات بیش از اندازه و غیرضروری صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت واردات ۱۶۰۰ قلم ردیف تعرفه کالا که تولید داخل آن وجود دارد یا کالای غیر ضروری است، تصریح کرد: عمده کالاهای وارداتی در حال حاضر از تولید مواد اولیه کارخانجات داخلی پشتیبانی می‌کند. همچنین در زمینه برخی کالاهای ضروری و استراتژیک کسری‌هایی وجود دارد که بخشی از واردات به آنها مربوط می‌شود.

به گفته این مقام مسئول تعادل قیمت‌ها نشان‌دهنده جلوگیری از واردات غیرضروری است و اگر در حوزه‌ای واردات بیش از حد انجام شود، قیمت‌ها متعادل نخواهد بود.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای داخلی‌سازی تولید چادر مشکی باید موقعیت ایجاد شود، تصریح کرد: با توجه به ممنوعیتی که در راستای مراقبت از منابع ارزی ایجاد شده، فرصت خوبی برای تولید داخلی چادر مشکی فراهم شده است.

مدرس خیابانی همچنین با اشاره به طرح‌های دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و انتقال فناوری‌های نوین تولید چادر مشکی از سوی واحدهای صنعتی، گفت: در حال حاضر شکاف عمیق بین میزان تقاضای چادر مشکی در داخل کشور و توان تولید این محصول وجود دارد؛ بنابراین باید از راه افزایش ظرفیت کارخانه‌های تولیدی و ایجاد واحدهای جدید، پاسخگوی نیاز داخلی کشور باشیم.

وی با بیان اینکه باید به جای واردات از کشورهای غیرمسلمان به صادرکننده چادر مشکی تبدیل شویم، تاکید کرد که در حال حاضر موقعیت خوبی برای ارتقاء تولید و صادرات چادرمشکی وجود دارد.

این مقام مسئول در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه "آیا مافیایی در زمینه واردات چادر مشکی وجود دارد یا خیر"، گفت: وقتی ۱۲ واردکننده در زمینه واردات چادر مشکی وجود دارد، یعنی انحصاری وجود ندارد و این ۱۲ شرکت می‌توانند با هم رقابت کنند و انحصار را بشکنند.

وی افزود: تعدد بیش از حد در واردات - صادرات اتفاق خوبی نیست و باید مرزی بین تکثر و یکپارچگی قائل باشیم.

لینک کوتاه: asriran.com/002x7U

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزارت صنعت چادر مشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه

با گذشت نزدیک به ۲۰۰ روز از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه اسناد افشاشده وزارت امور داخلی اسرائیل نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم با برگزاری جلسات نقد و ارزیابی راهبردی اهداف اسرائیل در جنگ غزه مخالفت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسناد افشاشده از وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نشان می دهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هرگونه بحث و تبادل نظر راهبردی پیرامون اهداف جنگ در غزه را رد کرده است.

براساس جزئیات افشاشده از یکی از اسناد وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی نتانیاهو علی رغم درخواست سایر اعضای حاضر در کابینه جنگی اسرائیل از مخالفت خود با هرگونه بحث و تبادل نظر در مورد اهداف تجاوز ارتش اسرائیل به غزه سخن گفته است.

این سند وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که در اوایل ماه آوریل در کابینه جنگی توافقی مبنی بر لزوم تبادل نظر و برگزاری جلسات راهبردی در رابطه با اهداف اسرائیل از حمله به غزه صورت می پذیرد، اما نتانیاهو از آن تاریخ تا به اکنون از پذیرش این درخواست دیگر اعضای کابینه مزبور سر باز زده است.

تمسخر نتانیاهو در کانال 12 اسرائیلژنرال صهیونیست: نتانیاهو شکست در غزه را پذیرا شود!

 

خودداری نتانیاهو از تشکیل جلسات نقد و ارزیابی عملکرد رژیم صهیونیستی در نوار غزه در شرایطی است که به رغم تحمیل 7 ماه جنگ فراگیر بر نوار غزه، نظامیان این رژیم همچنان در تحقق اهداف اولیه خود از این جنگ همچون آزادی اسرای صهیونیست دربند گروه های مقاومت فلسطین در غزه و همچنین نابودی حماس و سایر گروه های مقاومت ناکام مانده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • مخالفت نتانیاهو با جلسات ارزیابی اهداف تجاوز اسرائیل به غزه
  • تولید قزل آلا به ۱۱۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • به‌زودی، قیمت‌گذاری شوینده‌ها حذف می‌شود
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد/ وعده داخلی‌سازی اتوبوس برقی