Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: شاخص توزیع لاستیک با نرخ دولتی از ٢٠ هزار کیلومتر به ١٥ هزار کیلومتر کاهش یافته که این کار با هدف دسترسی آسان‌تر رانندگان به لاستیک صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، «عبدالهاشم حسن نیا» امروز در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل در حاشیه چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد، افزود: پیش از این بر اساس پیمایش ٢٠ هزار کیلومتر یک جفت لاستیک به رانندگان ناوگان سنگین داده می‌شد اما اکنون این رقم به ١٥ هزارکیلومتر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص کمبود لاستیک گفت: در همه واحدهای استانی توزیع لاستیک با حواله دولتی انجام می‌گیرد و  لاستیک کافی وجود دارد و مشکلی برای تامین لاستیک نیست.

حسن نیا درباره افزایش کرایه‌ تاکسی‌های برون‌شهری اضافه کرد: اکنون ٣٠ هزار سواری بین‌شهری به مسافران خدمات می‌دهند که حق افزایش قیمت را ندارند. آن دسته از تاکسی‌هایی که نرخ کرایه را افزایش داده اند تاکسی‌های شخصی بوده‌اند که زیر نظر ما نیستند.

این مقام مسئول افزود: قرار است بر اساس پیمایش انجام شده به سواری‌های بین شهری سوخت تعلق بگیرد و به همین دلیل هیچ بهانه‌ای برای افزایش کرایه به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

حسن نیا گفت: از آنجایی که اتوبوس‌ها نیز گازوئیل مصرف می‌کنند و قیمت گازوئیل گران نشده است،  منطقی نیست که کرایه اتوبوس‌ها افزایش یابد.

 رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: پس از افزایش قیمت بنزین ضریب اشغال صندلی اتوبوس‌ها افزایش یافته است. این ضریب  بین ٥٠ تا ٦٠ درصد بود که بعد از افزایش قیمت بنزین شاهد استقبال مسافران از سفر با وسایل حمل و نقل عمومی هستیم و سفرها با خودروهای شخصی کاهش یافته است. 

وی در عین حال گفت: در پی گران شدن نرخ بنزین  ١٦ درصد سفر با اتوبوس افزایش یافته است.

حسن نیا با تاکید بر این که افزایش رقم بارنامه صحت ندارد، اظهار کرد: بخشی از افزایش قیمت بنزین با بهره‌وری جبران شد و هیچ‌گونه افزایشی در حوزه کمیسیون‌ها نخواهیم داشت.

حسن نیا هم چنین در خصوص افزایش حق کمیسیون شرکت‌های حمل و نقلی گفت: حق کمیسیون افزایش نیافته است و کامیون‌داران در صورت مواجه با دریافت حق کمیسیون ٥٠ درصدی می‌توانند شکایت کنند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر میزان بهره‌وری حمل و جاده‌ای در مقایسه با استاندارد جهانی، گفت: 90 درصد از حمل بار و مسافر کشور از طریق  جاده انجام می‌شود، از سوی دیگر حدود 350 هزار دستگاه کامیون نسبت به جابه‌جایی بار اقدام می‌کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:  سالانه حدود یک میلیارد نفر مسافر و 600 میلیون تن بار در کشور جابجا می‌شود، اما بارنامه‌ای توسط شرکت‌های حمل و نقلی برای آن صادر می‌شود حدود 460 میلیون تن بار است. باید با سیاست‌ها و رفتارهای درست و استفاده از تمام پتانسیل‌های قانونی بالادستی  بهره وری را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: پیمایش ناوگان حمل ونقل جاده‌ای باری به طور متوسط سالانه متوسط 60 هزار کیلومتر است که ظرفیت ارتقای آن تا 150 هزار کیلومتر وجود دارد. اگر بتوانیم این فرآیند را  تسهیل کنیم، جابجایی بار تسریع می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کرایه تاکسی توزیع لاستیک افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • ◄ سهمیه لاستیک دولتی برای رانندگان اتوبوس و سواری کرایه بین شهری؟
  • افزایش تعداد جایگاه پمپ بنزین در کهیگلویه و بویراحمد
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • هشدار جدی سعید حجاریان درباره تداوم فعالیت گشت ارشاد و احتمال افزایش قیمت بنزین