Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-25@23:48:29 GMT

ترخیص کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام کلید خورد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۵۲۵۴

ترخیص کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام کلید خورد

پول نیوز - مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از آغاز ترخیص نخستین سری کالاهای وارداتی از منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد. به گزارش پول نیوز، علی رستمی در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل‌ونقل با اشاره به تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی به شرکت شهر فرودگاهی در چند سال اخیر گفت: طرح جامع این فرودگاه تهیه شده و برنامه‌های اجرایی ما براساس این طرح جامع در فاز نخست که ۵ سال به طول می‌انجامد، در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: پایانه سلام امسال به بهره‌برداری رسید و ۵ ایرلاین به این پایانه اضافه شدند که روزانه ۷ پرواز از این پایانه انجام می‌شود.
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: ۵۰ شرکت ثبت شده در منطقه آزاد فرودگاه امام به ثبت رسیده و امروز شاهد ترخیص کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام هستیم که فعالان تجاری و اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه گمرک به ثبت سفارش واردات کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام اقدام کنند.
وی درباره انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام خمینی، یادآور شد: زیرساخت انجام پروازهای داخلی از این فرودگاه نهایی شده و چند ایرلاین اعلام کردند که قصد دارند پروازهای داخلی از فرودگاه امام به سایر مناطق را برگزار کنند.
رستمی در پاسخ به پرسش خبرنگار درباره اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر انجام قاچاق کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام اظهارکرد: درحال‌حاضر نخستین کالایی که به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در گمرک این فرودگاه در انبار وجود دارد، آماده ترخیص است که نشان می‌دهد هیچ قاچاق کالایی از این فرودگاه انجام نشده است. کسانی که ادعای قاچاق کالا از منطقه آزاد فرودگاه امام مطرح کردند باید سند ارائه دهند.    

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • اعزام ۵۰ درصد زائران عمره از فرودگاه امام خمینی(ره) به سرزمین وحی