Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران درباره خرید نفت ایران از سوی ژاپن گفت: بستگی به دولت ژاپن دارد، این کشور از خریداران قدیمی ایران است و سابقه تعاملات ما به بیش از چندین دهه می‌رسد. ما درک می‌کنیم فشار‌ها و موانع موجود مشکلاتی را ایجاد کرده است و امیدواریم با تدابیری که اندیشیده می‌شود دولت و کمپانی‌های ژاپن بتوانند به ایران برگردند، اما تحریم‌ها موانع جدی ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در پاسخ به این پرسش که گفته شده مهمترین موضوع مذاکره آقای روحانی در توکیو مساله هسته‌ای گفت: مسائل دو جانبه است و طیف وسیعی از مسائل را در بر می‌گیرد، در عین حال هم درباره مسائل منطقه و بین الملل رایزنی خواهیم داشت، هم در حوزه خلیج فارس با مسائل مهمی رو به رو هستیم و هم در بحث برجام و سیاست آمریکا و فشار حداکثری اش صحبت خواهد شد.

عراقچی در پاسخ به سوالی درباره حضور ژاپن در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس هم تاکید کرد که ژاپن قصد ندارد در این ائتلاف آمریکایی حضور یابد.

او درباره تصویب شدن یا نشدن FATF گفت: این موضوعی است که مجمع تشخیص مصلحت نظام باید درباره آن تصمیم نهایی را بگیرد و امیدواریم تصمیمی که به مصلحت کشور نزدیک است را اتخاذ کنند.

این دیپلمات کشورمان همچنین درباره احتمال تصویب FATF در جلسه سران قوا هم اظهار بی اطلاعی کرد.

معاون ظریف در درباره سفر رئیس اینستکس به ایران که به زودی انجام می‌شود اظهار کرد: تعاملات بین اینستکس و نهاد متناظر ایرانی به مراحل نهایی خود نزدیک شده است و اخیرا یاداشت تفاهمی بین این دو شرکت امضا شده است و امیدواریم ظرف روز‌های آینده اولین تعاملات بتواند صورت گیرد، البته تعاملات بین شرکت‌های تجاری انجام می‌شود و اینستکس و ساتما تهاترات مالی آن‌ها را انجام می‌دهند. یک مکانیزم پیچیده دارد امیدواریم طی روز‌های آینده راه بیفتد.

او در پاسخ به اینکه این میزان تعاملات تجاری از نظر ایران کافی است یا خیر؟ گفت: حتما کافی نیست، اما می‌تواند بخشی از تجارت بین ایران و اروپا را تامین کند. این نشان‌دهنده عمل اروپا به تعهداتشان در چارچوب تعهدات ۱۱ بندی شان نیست که هنوز هم عملیاتی نشده است.

عراقچی در پاسخ به سوالی دیگر درباره تاکید رهبری بر گسترش روابط با شرق آسیا گفت: روابط ژاپن نمونه خوبی از گسترش روابط ما با کشور‌های شرق آسیاست و شاهد تعاملات فرهنگی و سیاسی خوبی بوده و هستیم و البته نمونه بهتر چین است به خاطر تعاملات اقتصادی گسترده‌ای که با این کشور داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نخست وزیر ژاپن حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا بار دیگر خواستار توقف جنگ غزه شد.

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اظهاراتی خواستار پایان جنگ غزه شد.

وی در گفت‌وگو با اسرائیل هیوم تاکید کرد: باید به جنگ‌تان پایان دهید، ما به صلح نیاز داریم و نباید اجازه دهیم که این وضعیت تداوم داشته باشد.

ترامپ خاطرنشان کرد: اسرائیل باید برحذر باشد زیرا بسیاری از کشورهای جهان و بسیاری از حمایت‌ها را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا پیش از این نیز از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست تا هرچه سریع‌تر به جنگ در نوار غزه پایان دهد.

ترامپ روز یکشنبه و در مصاحبه با شبکه آمریکایی «فاکس نیوز» گفت اگر او رئیس‌جمهور بود، جنگ غزه رخ نمی‌داد.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه درباره جنگ غزه چه حرفی برای نتانیاهو دارد، خطاب به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «تو باید به این کار پایان دهی و آن را به سرعت انجام دهی و به دنیای صلح بازگردی. ما به صلح در جهان و خاورمیانه نیاز داریم».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین/قرار گرفتن رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در لیست ترور روسیه
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • گزارش تلویزیون سعودی از مذاکره محرمانه ایران و آمریکا
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • ۸ بار درخواست ملاقات از طرف ترامپ داشتم | از اسنپ‌بک استفاده می‌کرد کار خیلی سخت‌ می‌شد | دو شرط ترامپ برای بازگشت به برجام چه بود؟
  • حسن روحانی: ترامپ ۸ بار پیغام داد که مذاکره کنیم
  • روحانی: ترامپ روز اول حضور من در نیویورک ۸ بار پیغام داد با هم ملاقات و مذاکره کنیم / دو شرط او را رد کردم
  • چرا ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟
  • چرا دکتر ظریف جلسه مذاکره با این زن را بهم زد؟