Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدای ایران-اردبیل-در آیین معرفی پژوهندگان برگزیده و برتر حوزه تعلیم و تربیت استان اردبیل که روز دوشنبه با حضور حجت‌الاسلام علی ذوعلم رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور برگزار شد، از ۲۳ معلم برگزیده و ۹ دانش‌آموز برتر حوزه پژوهش آموزش و پرورش استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این آیین اعلام کرد: در بیست و دومین دوره انتخاب و معرفی پژوهندگان برتر استان، هشت هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۷۰۰ نفر معلم پژوهشگر در رشته‌های مختلف ارائه مقاله، تهیه و تالیف کتاب و اجرای طرح‌های پژوهشی انتخاب شده و در سطح مناطق و نواحی استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد ناصری با اشاره به اثربخشی طرح‌های پژوهشی در فرایند تعلیم و تربیت در سطح استان اردبیل گفت: کارهای پژوهشی در سطح استان متوقف نیست و انتظار تداوم این روند را داریم.
وی تجلیل از سه معلم پژوهشگر و سه دانش‌آموز پژوهنده برتر استان در آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده استان در سال جاری را نشانه توجه مسئولان استان به مقوله پژوهش در نظام تعلیم و تربیت در سطح استان عنوان کرد.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور نیز در این آیین خواستار توجه به "امنیت تربیت بنیان" شد و گفت: تربیت درست، علمی و هدفدار موجب برقراری امنیت پایدار در جامعه می‌شود.
حجت‌الاسلام علی ذوعلم هزینه کردن در نظام تعلیم و تربیت را موجب جلوگیری از هزینه‌های اضافی در سال‌های بعد به خصوص در حوزه‌های امنیتی و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: فرزندان کشور اگر درست تربیت شده و آموزش ببینند، ما مشکل اجتماعی و امنیتی کمتری خواهیم داشت.
وی حفظ هویت ملی و فرهنگ اسلامی، بومی و استانی را منوط به سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت دانست و تاکید کرد: در هر استانی ایجاد بستر برای تعلیم و تربیت درست باید مهمترین مساله توسعه و تامین امنیت باشد.
حجت‌الاسلام ذوعلم با انتقاد از بی توجهی به مقوله سرمایه‌گذاری در حوزه تعلیم و تربیت برای تضمین امنیت و توسعه همه جانبه کشور بیان کرد: برای حل این مساله باید به رفع خلاء‌های آموزشی و تامین زیرساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز حوزه آموزش و تربیت کشور اهتمام جدی شود.
وی اظهار کرد: اگر امروز مدارس درست تامین و تجهیز نشوند، جامعه فردا در بسیاری از مسائل با مشکل مواجه خواهد شد و پیشنهاد ما این است که در هر استانی، یک برنامه جامع برای ساماندهی و توسعه آموزش و پرورش استان با هدف رفع نارسایی‌ها تدوین شود.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور همچنین خواستار توجه جدی به پژوهش‌های ستادی، پژوهش‌های مدرسه‌ای و به خصوص پژوهش‌های دانش آموزی در نظام تعلیم و تربیت کشور شد و اضافه کرد: همه باید پژوهش در سطح مدرسه را برای بارورسازی خلاقیت جوانان تقویت کنند.
وی آموزش را فرایندی پژوهشی دانست و گفت: پژوهش دانش‌آموزی، سطحی متعالی و هدفی است که وزارت آموزش و پرورش دنبال می کند تا دانش‌آموزان با رشد خلاقیت به مهارت زندگی متعالی دست پیدا کنند و به افرادی متخلق، عالم، توانمند و مجاهد تبدیل شوند.
حجت‌الاسلام ذوعلم همچنین افزود: با توجه به نیاز کشور به تولید علم در همه عرصه‌های زندگی، پژوهش باید به محور فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس تبدیل شود و هدف از اصلاح ساختار سازمان پژوهش کشور هم تحقق همین هدف بوده است.
معاون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی استانداری اردبیل نیز در این آیین علت همه تحریم‌ها و فشارهای دشمنان را عقب نگه داشتن کشور ما از قافله علم و پژوهش دانست و گفت: قدرت‌های استکباری در صدد استعمار و استثمار علمی کشورهای دیگر هستند.
به نوشته ایرنا بهروز ندایی ریشه آسیب‌های اجتماعی و نارسایی در زندگی جمعی را نقص و نارسایی در تعلیم و تربیت دانست و با اشاره به نقش آموزش و پرورش در رفع این نواقص و نارسایی‌ها افزود: به علت اثرگذاری نظام تعلیم و تربیت در فرایند شکل‌گیری شخصیت افراد، هر کار ماندگاری باید از دوره مدرسه و از نظام آموزش و پرورش شروع شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تعلیم و تربیت پژوهش و برنامه ریزی معلم دانش آموز آموزش و پرورش مسئولان آسیب های اجتماعی استان اردبیل صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قمری با تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ تاکنون تعداد ۲۷۵۶ ارجاعات دانش آموزی از مدارس به مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش مناطق و نواحی و مرکز مشاوره استان داشته‌ایم که ۳۵۲ مورد مرتبط با فوریت‌های روانی‌اجتماعی بوده است.

قمری افزود: موارد دیگر شامل ۹۶۷ مورد مشکلات تحصیلی و مشاوره تحصیلی و کنکور، ۸۹۰ مورد اختلالات یادگیری ۲۵۱ مورد افسردگی، ۶۲ مورد گفتار درمانی، ۸۷ مورد خدمات و مشاوره قبل از ازدواج و ۱۴۷ مورد مشاوره خانواده بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد ۳۵۲ مورد فوریت نیز پیگیری و به نهادهای برون سازمانی عضو ائتلاف نماد ارجاع داده شده است.

قمری گفت: آموزش و پرورش استان همدان ۲۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مستقل دارد که آماده خدمات دهی در نوبت صبح و عصر به دانش آموزان و والدین هستند. انتظار می‌رود مدیران مدارس اطلاع رسانی لازم را در مورد معرفی مراکز مشاوره و خط ۱۵۷۰ به دانش آموزان و اولیا داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همدان خاطرنشان کرد: خط ملی نماد (۱۵۷۰) از ۸ صبح تا ۸ شب به صورت رایگان خدمات مشاوره تلفنی ارائه می‌دهد.

کد خبر 6063883

دیگر خبرها

  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • ارائه خدمات مراکز مشاوره روانشناختی به ۲۷۵۶ دانش آموز همدانی
  • توانمندترین افراد جذب آموزش و پرورش شوند
  • مجروحیت ۱۱۶ فرهنگی و دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • برنامه آموزش و پرورش برای استخدام ۷۲ هزار معلم جدید/امسال کتاب‌های پایه اول تغییر می‌کند
  • تنها راه جذب قانونی معلم از طریق دانشگاه‌های تربیت معلم است‌
  • صحرایی: تنها راه جذب معلم، دانشگاه‌های تربیت معلم است