Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:00:50 GMT

تشخیص «سرطان» با بررسی ژنتیکی

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۲۵۷۴۳

تشخیص «سرطان» با بررسی ژنتیکی

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران گفت: با استفاده از بررسی‌های ژنتیکی می‌توان پیش بینی کرد افراد به ظاهر سالم در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند یا خیر.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا قوام نصیری، در آستانه برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی به مهم ترین محورهای کنگره امسال اشاره کرد و گفت: بهینه سازی وضعیت بیماران مرهون پیشرفت علم و دانش پزشکی در سال‌های اخیر است؛ به طوری که رادیوتراپی، شیمی درمانی و جراحی، هر کدام سهمی در نجات جان بیماران مبتلا به سرطان و بهبود کیفیت زندگی آنها دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موضوع بررسی وضعیت ژنتیکی بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و افزود: در بعضی از سرطان‌های شایع مثل سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ و...، با استفاده از بررسی‌های ژنتیکی، می‌توان درمان‌های خیلی صحیح تر و جواب بهتری گرفت؛ به طوری که روند درمان مقرون به صرفه شده و از هزینه‌ها می‌کاهد.

قوام نصیری ادامه داد: با استفاده از بررسی‌های ژنتیکی  می‌توان پیش بینی کرد افراد به ظاهر سالم، در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند یا خیر؛ همین مسئله باعث خواهد شد که عللاوه بر تشخیص زودرس بیماری، از هزینه‌های تکرار درمان‌ها جلوگیری کرد.

رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران به موضوع سرطان‌های شایع منطقه‌ای اشاره کرد و گفت: شیوع سرطان‌های گوارش، سینه، سر و گردن که در کشور ما قابل ملاحظه هستند؛ در نتیجه باید مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند تا بدانیم میزان شیوع آنها چقدر است و بر همان اساس هزینه‌ها را سمت این سرطان‌ها سوق دهیم.

وی متذکر شد: بررسی میزان شیوع سرطان‌ها بر اساس هر ۱۰۰ هزار جمعیت باید صورت بگیرد و این موضوعی است که در آمریکا، اروپا و آسیا هم دنبال می‌شود.

قوام نصیری با اشاره به شیوع رو به افزایش سرطان در دنیا و ایران، گفت: سرطان در بعضی از کشورها دومین عامل مرگ و میر است و از همین رو، باید نسبت به تشخیص زودرس سرطانها اقدام کرد تا بتوان از هزینه‌های درمان کم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سرطان تشخیص سلامت علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۲۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • تولد فرزندی سالم از والدینی با بیماری ژنتیک
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • به درمان سرطان به کمک آزمایش دی‌ان‌ای امیدوار باشیم؟
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • درمان تخصصی انواع بیماری های پوستی در شیراز
  • عامل افزایش ابتلای جوانان به سرطان چیست؟